Lezzete Yolculuk: Denizli nasıl yapılır ? Tarifin püf noktaları, binlerce yemek tarifi ve daha fazlası... Türk buldan, buldanevi, denizli gezi notları, denizli yemekleri, denizlide ne yenir, denizlide nereye gidilir, Lezzet Durakları, lezzete yolculuk, pamukkale, tavas, yöresel lezzetler, yöresel tatlar, Yöresel Yemekler, Lezzet Durakları

Lezzete Yolculuk: Denizli

Yayın Tarihi: 04-02-2015
4 5 5 1

Merhabalar Sevgili Dostlar,

Maggi ile çıktığımız Lezzete Yolculuğun sıradaki durağı Denizli, beni en çok meraklandıran şehirlerimizden bir tanesiydi. Çünkü bu yolculuğa başladığımızda Denizli denilince aklıma sadece Pamukkale ve Buldan geliyordu. Başka nereler gezilir, neler yenir konusunda çok fazla bilgim yoktu ama sizlerin yorumları ve beni karşılayan sevgili takipçim Nurcan sayesinde hiç bilmediğim tatları denediğim yepyeni bilgiler öğrendiğim harika bir program yaptık. Denizli’nin meşhur lezzetlerini keşfettiğimiz gezimize hem bakırdaki harika sunumları hem de çeşit çeşit börekleri ile kalbimi fetheden Birlik Börek’te nefis bir kahvaltı ile başladık.

Yöresel Yemekler

Denizli’yi keşfe sıra geldiğinde ise önce Bayram Yeri’nden başladık yürümeye, Bayram Yeri adına layık bir cıvıl cıvıl bir meydan, tezgahlarının başında el emeği göz nuru ürünler işleyen bir yandan da satışını yapanya kadınlarla sohbet edip alışveriş yapmadan olmazdı. Kendime oraya özgü kenarları karanfil dişleriyle işlenmiş harika bir yemeni aldım :)

Kaleiçi’ne doğru yürümeye devam ettik, atölyelerin yanından geçerken dikkatimizi bakırdan yapılmış tablolar çekti. Dükkana girdiğimizde bakırdan yapılmış portre çalışmalarını görünce hayran oldu. Şerif Bey emekli bir öğretmen ayrıca Denizli aşığı, yıllarca mesleği nedeniyle farklı şehirlerde yaşamış ama emekli olduğunda Denizli’ye gelip yerleşmiş. Bu tezgahın başında yaşlanmak istiyorum diyecek kadar bakır işlerine aşık.

Yürüyüş muhabbet derken acıkmaya başladık, yine Kaleiçi’nde yer alan Gazezoğlu Pide’ye uğrayıp hem etli hem de sade pidelerinden yedik. Elinizi yakacak kadar sıcak pidenin üzerine sürülmüş tereyağı ve yanında içtiğimiz ayranın tadı hala damağımda.

Yemek sonrası gezinmeye devam ettik karşımıza çıkan Çınar Bıçak’ta tasarımları kendilerine ait daha tamamlanmamış bıçaklar gördüm. Öyle beğendim ki hemen kendime ve hediye götüreceğim 2 kişiye de sipariş verdim. Bıçak benim gibi yemek yapmaya aşık insanların tutkusu, tüm Türkiye’ye nam salmış Yatağan bıçağı almadan dönmek olmazdı :)

Akşam olduğunda Hacı Şerif’i ziyarete o meşhur mu meşhur dondurmalı irmik helvalarını yemeye gittik. Türkiye’deki ilk dükkan burasıymış, artık 3. kuşağın da işin içine girmesiyle büyümüş ve nederedeyse Türkiye geneline yayılmışlar. Lokumdan, reçellerine, irmik helavasından meyve kurularına kadar bir çok çeşit tattık. Özellikle kabak tatlısı, irmik helvası ve narlı lokumları favorim oldu.

Maggi ile çıktığım Lezzete Yolculukta en sevdiğim bölümlerden bir tanesi, keşfe çıktığımız şehrimizin pazarlarında alışveriş etmek. Buralardaki yöresel lezzetler, rengarenk baharatlar, tazecik sebze ve meyveler arasında dolaşmak beni çok mutlu ediyor. Her renk her koku yepyeni tarifler için ilham kaynağım oluyor. Hatta oradan aldığım haşhaş ezmeleriyle harika çörekler bile hazırladım :) Kalanları dolapta saklamaya devam ediyorum belki kendi pidelerimi hazırlarım.

Pazardan alışverişimizi yaptıktan sonra Denizli’ye giderseniz sakın uğramadan dönmeyin diye sıkı sıkı tembih ettikleri Kebapçı Enverde aldık soluğu.

Denizli’nin meşhur fırın kebabının diğer adıyla “çatalsız” ın nasıl yapıldığını ve adına neden çatalsız denildiğini öğrendim. Denizli’nin meşhur Zafer Gazozu ve hoş bir sohbet eşliğinde mis gibi kebapların tadını çıkardım. Yolunuz Denizli’ye düşerse mutlaka ama mutlaka uğramanızı tavsiye ederim.

2. günümüzün devamında dokumalarıyla dünya çapında ün salmış Buldan’a gitmek için yola düştük. Oradaki durağımız Evliyazade Konağı oldu. Hala el işçiliği dokuma tezgahlarını görebileceğiniz, buldan bezinden harika ürünler satın alabileceğiniz bu şirin ve küçük konak da mutlaka uğranacak yerler listenizde yer alsın. Öyle güzel bir atmosferi var ki sizi kısa süreliğini de olsa hayatın koşuşturmacasından koparıp alıyor.

Hediyeliklerimizi aldıktan sonra hem akşam yemeğimizi yemek hem de Elmallı Pide’nin meşhur tahinli pidesini tatmak için Tavas yoluna çıktık. Elmallı Pide’de İçli Dışlı Tahanlı pidenin nasıl yapılacağını ustasından öğrenmek çok güzeldi. Hatta kendi açtığım pide ustanın bile beğenisini kazandı :) Tahin, ceviz ve bal ile servis edilen bu pideyi mutlaka yerinde tatmalısınız. Ekipçe yiyemediklerimizi paket yapıp otele bile götürdük o derece :)

Denizli’deki son günüm benim için unutulmazdı. Dünya’da eşi benzeri olmayan bir doğal güzelliğe sahip Pamukkale’ye gitmek için sabahın erken saatlerinde otelden ayrıldık. Pamukkale hakkında çok şey duymuş, çok fotoğraf görmüştüm ama kendisini görünce neden UNESCO Dünya mirası listelerinde yer aldığını çok daha iyi anladım. Katıksız beyazlığı ve pamuksu görünümleri ile travertenlerin içerisinde sıcacık sularda yürümek eşsiz bir deneyimdi. Hatta fotoğraf çekmekten yürüyemedim demek daha yerinde olur :)

Antik şehir Hieropolis içerisinde yer alan Antik Havuz, berrak görüntüsü , yıllara tanıklık etmiş tarihi ve manzarasıyla soğuğa aldırmadan insanı sulara atlamaya davet ediyor. Antik tiyatro, yüzyıllardır korunan tarihi güzelliği ve görkemli yapısıyla insanı alıp bambaşka bir zaman dilimine götürüyor.

Pamaukkale’de bana eşlik eden takipçim Figen abla ile Denizli’nin yöresel lezzetlerini hazırlamak için evinin yolunu tutuk. Figen abla hem çok marifetli hem de tam bir tekno teyze :) Sosyal ağları özellikle de instagram ve facebook’u oldukça aktif kullanıyor.

Eve vardığımızda Denizli’nin meşhur top tarhanasını, çaput aşı ve kuru patlıcan dolmasını birlikte hazırladık. Tabi biz geleceğiz diye önceden hazırlamış da hazırlamış :) Hatta davet ettiği misafirler de Denizli’ye özgü farklı lezzetler getirince soframız neşe ve bereketle doldu taştı. Sofrada darı ekmeği, patlıcan gömme, meşhur tas kapaması ve keşkek  gibi neler neler vardı. Ellerine emeklerine ve hoş sohbetlerine sağlık :)

Bu yolculuk boyunca benimle bilgilerini, tecrübelerini paylaşan, dükkanlarını, evlerini açan o kadar güzel insanlarla tanıştım ki, ülkemizin dillere destan misafirperverliğini yaşama fırsatı yakaladım. Şehir hayatının koşturmacasında bazen atladığımız küçük paylaşımların ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırladım. Lezzete Yolculuk sayesinde daha birçok insana bu güzellikleri yaşatabildiğim için çok mutluyum.

Umarım lezzete yolculuk hepimiz için farklı şehirlerde farklı kültürlerde devam eder.

Gazezoğlu Pide
Kaleiçi/Denizli
Tel: 0258 241 0786

Şerif Demirel Bakır Atölyesi

Bakırcılar Cad. No:29 Kaleiçi/Denizli
Tel: 0537 401 36 58

Çınar Bıçak (Yatağan Bıçakları)