Haberdar olmak ister misiniz? Popüler tariflerden ilk siz haberdar olun!
Çilekli Pasta – Fraisier nasıl yapılır? Ayrıca size fikir verecek 8 yorum var. Tarifin püf noktaları, binlerce yemek tarifi ve daha fazlası... Türk genoise kek, pasta montajı, pasta şurubu, pasta yapımı, pastacı kreması, sünger kek, Pastalar-Butik Pastalar
15 3.87 5 1

Çilekli Pasta – Fraisier

Yıllardır bu pastanın nasıl yapıldığını merak ederdim. Delicatessen’de hazırladığımız son ve en zorlu tarif Fraisier yani Çilekli pastaydı.

İnanılmaz derecede lezzetli bir pasta ama yapımı insanı biraz zorluyor. Eğer kekini 1 gün önceden hazırlarsanız oldukça vakit kazanırsınız.

genoise kek

Yarın yan pazartesi günü en güzel sofra yarışmamızın facebook oylaması başlayacak. Katılan herkese başarılar…

Çilekli Pasta – Fraisier Tarifi İçin Malzemeler

  • 500 gr. Çilek

Genoise kek:

  • 150 gr. yumurta
  • 40 gr. yumurta sarısı
  • 120 gr. şeker
  • 20gr. Tereyağı
  • 120gr. Un

Çilekli Pasta – Fraisier Tarifi Nasıl Yapılır?


  1. Fırını 180 dereceye ayarlayalım. İçine sıcak su koyduğumuz bir tencereyi yanan ocağın üstüne koyalım, oda sıcaklığında 4 yumurtayı şekerle mikser  kabında el çırpıcısıyla tencerenin içine oturtarak, ben mari usulü çırpalım.
  2. Burada amaç yumurtayı pişirmeden şekeri eritmek ve sonrasında mikserde çırparak soğutarak daha kabarık bir kek elde etmektir. Karışım sıcak olunca *asla kaynamasına izin vermeyin, mikserle çırparak iyice kabarıncaya kadar soğutun.
  3. İçine elenmiş unu ve erimiş ılık tereyağını katarak tahta kaşıkla karıştırın. Fırın tepsisinin tümüne pişirme kâğıdını yayın. Tüm hamuru tepsiyi kaplayacak şekilde eşit yükseklikte yayın. 180 derecede 15 dakika kadar pişirin.

Şurup tarifi:

  • 200 ml. su
  • 150 gram şeker
  • 50ml. Frambuaz şurubu veya çilek likörü

Şurup Yapılışı:

  • Kekimizi ıslatmak için su ile şekeri 1 dakika kaynatalım, soğuyunca likörü ekleyelim.

Pastacı kreması:

  • 500 ml. süt
  • 4 yumurta sarısı
  • 100 gram şeker
  • 65 gram un
  • 2 yaprak jelatin veya 65 gram mısır nişastası
  • 125 gram tereyağı
  • Vanilya

Pastacı Kreması Yapımı:

  1. Jelatinleri soğuk suda çözülmeye bırakalım. Süte 4 yumurtanın sarısını ve şekeri ilave edip ısıtalım.
  2. İyice ısınınca jelâtinleri, yoksa nişastayı, 1 çubuk vanilya veya 1 çay kaşığı kadar toz vanilyayı ve unu ilave edip hızlıca karıştıralım. Krema koyulaşınca ateşten alıp tereyağını ekleyelim.
  3. Çırpıcıda soğuyuncaya kadar ağır ağır karıştıralım.

Montajı:

  1. Pasta hangi kalıpla yapılacaksa, onunla kek iki eşit parçaya kesilir.
  2. Orijinali dikdörtgen kalıpla yapılan bu pastayı dilediğiniz tip kalıpla yapabilirsiniz. Kalıp yağlanır ve sunacağımız servis tabağına yerleştirilir. Eğer kalıbınız kelepçeli değilse altına pişirme kâğıdı sermek faydalı olacaktır.
  3. En alta kekin bir parçasını koyulur ve şurupla bol ıslatıp, üstüne çilekleri keke sabitleyebilmek için incecik bir krema tabakası sürülür ve kalıbın içine çilekleri ikiye bölerek sıralanır.
  4. Ortaya bol çilek koyulur. Aralarını dolduracak şekilde kremayı dökülür ve spatula ile kremayı düzlenir. En üste kekin ikinci parçasını yerleştirilir ve biraz bastırılır.
  5. Şurupla ıslatılır ve artan kremadan ince bir kat daha sürülür.
  6. Pastayı buzdolabında en az 2 saat bekletin. Kalıptan dikkatlice çıkarın. Süsleme için bir kaç çilek, isteğe bağlı olarak çilekleri parlatmak için meyve jölesi, ince bir kat marzipan hamuru, fondan, bol pudra şekeri veya krem şanti kullanabilirsiniz.

Besin Değerleri

631 kcal
Kalori
83 g
Karbonhidrat
11 g
Protein
31 g
Yağ
0 g
Lif

Hızlı Menü

Defterimdeki Tarifler +
Defteriniz bom boş :( Tariflerin altındaki butondan beğendiğiniz tarifleri defterinize ekleyerek saklayabilirsiniz :)
Yorumlar (8) +

“Çilekli Pasta – Fraisier” için 8 yanıt

  1. genoise kek tarifinizi harfi harfine uyguladım ama hiç güzel olmadı. hiç kabarmadı ve yumurta koktu. malzemeler boşa gitti. :@

    • Yeterince çırpıp kabartmamış olabilirsiniz ya da kuru malzemeyi eklerken karışım sönmüş olabilir. Frambuaz şurubu veya çilek likörünü kullanysanız yumurta kokusunu genellikle almazsınız.

  2. Nilay hanım, uzmantv deki sayfanızı buldum tanıtımdaki resminiz o kadar tatlı ki söylemeden geçemeyeceğim:)
    ben kendim çok beceriksiz bir ev hanımı olurdum sanırım (şu an evli değilim ) sizi görünce çok özeniyorum,izleye izleye inşallah bana da bulaşır hamaratlığınız yeteneğiniz

  3. Size çok teşekkürederim. Edinmiş olduğunuz bilgileri özellikle kurs bilgilerinizi saklamıyor ve biz okuyucularınızla paylaşıyor olmanız çok büyük bir incelik….Saatlerdir blogunuzda sörf yapıyorum…Bu güzel tarifler hiç bitmesin diyorum ve sizi takibe alıyorum

  4. Nişasta biraz fazla mı acaba? Tarifi uyguladım fakat çok un tadı geldi kremada, ben de biraz daha süt ekleyip tekrar kaynattim..

  5. Hep son anda denemekten vazgeçtiklerimdendir bu pasta..Ama çok anlaşılır anlatmışsın..Eline sağlık..Sevgilerimle..

  6. bu güzelliğe ne yorum yapsak az gelir tadına bakalbilseydik belki birkaç kelam ederdik fotoğraflar o kadar güzel ki insanın elini uzatıp alası tadına bakası geliyor:))

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yorum Yapılan Tarifler +
Son Gezilen 5 Tarif +
  • Henüz tarif gezmediniz.

Malzemeye Göre Ara

Evinizdeki malzemeleri seçin, size tarif önerelim

Brokoli
Brokoli
Patates
Patates
Soğan
Soğan
Yumurta
Yumurta
Pirinç
Pirinç
Kıyma
Kıyma
Malzeme Ekle

Sizin İçin Seçtiklerimiz

“Çilekli Pasta – Fraisier” için 8 yanıt

  1. genoise kek tarifinizi harfi harfine uyguladım ama hiç güzel olmadı. hiç kabarmadı ve yumurta koktu. malzemeler boşa gitti. :@

    • Yeterince çırpıp kabartmamış olabilirsiniz ya da kuru malzemeyi eklerken karışım sönmüş olabilir. Frambuaz şurubu veya çilek likörünü kullanysanız yumurta kokusunu genellikle almazsınız.

  2. Nilay hanım, uzmantv deki sayfanızı buldum tanıtımdaki resminiz o kadar tatlı ki söylemeden geçemeyeceğim:)
    ben kendim çok beceriksiz bir ev hanımı olurdum sanırım (şu an evli değilim ) sizi görünce çok özeniyorum,izleye izleye inşallah bana da bulaşır hamaratlığınız yeteneğiniz

  3. Size çok teşekkürederim. Edinmiş olduğunuz bilgileri özellikle kurs bilgilerinizi saklamıyor ve biz okuyucularınızla paylaşıyor olmanız çok büyük bir incelik….Saatlerdir blogunuzda sörf yapıyorum…Bu güzel tarifler hiç bitmesin diyorum ve sizi takibe alıyorum

  4. Nişasta biraz fazla mı acaba? Tarifi uyguladım fakat çok un tadı geldi kremada, ben de biraz daha süt ekleyip tekrar kaynattim..

  5. Hep son anda denemekten vazgeçtiklerimdendir bu pasta..Ama çok anlaşılır anlatmışsın..Eline sağlık..Sevgilerimle..

  6. bu güzelliğe ne yorum yapsak az gelir tadına bakalbilseydik belki birkaç kelam ederdik fotoğraflar o kadar güzel ki insanın elini uzatıp alası tadına bakası geliyor:))

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uygulamayı Ana Ekrana Ekle

Mutfak Sırları'na tek dokunuşla ulaşmak için telefonunun ana ekranına ekle.