Haberdar olmak ister misiniz? Popüler tariflerden ilk siz haberdar olun!
Keşkek (Tavuklu) nasıl yapılır? Ayrıca size fikir verecek 12 yorum var. Tarifin püf noktaları, binlerce yemek tarifi ve daha fazlası... Türk 180 dk, buğday yemekleri, keşkek kazanı, keşkek tarifi, tavuklu keşkek, yöresel düğün yemekleri, yöresel lezzetler, Etli Yemekler
38 3.84 5 1

Keşkek (Tavuklu)

Merhabalar Sevgili Dostlar,

Bu aralar bolca buğdaylı tarifim var :) Bunlardan ilki keşkek. Keşkeği ilk defa 11-12 yıl önce Manisa’nın bir ilçesinde tatmıştım. Bizim düğünlerde ve sünnetlerde pasta – limonata ikram edilir ama oralarda keşkek yapılırmış. İlk başta görünüsü bir garip gelse de tadına baktığımda çok beğenmiştim.

Keşkek aslında yapımı oldukça zahmetli bir yemektir. Bayram, düğün ya da sünnet gibi kutlamalarda yapıldığı için kocaman kazanlar içinde kaynatılır. Öyle ki Manisa’da damadın sağdıcı bu kazanların üzerinde oynatılır.

180 dk

Yıllar içinde etlisi, hindilisi derken bir çok farklı tarif ile yapıldığını gördüm. Bazıları yörelerde içine soğan ve nohut da ekleniyor. Ben nohutu çok yakıştırıyorum.

Bu tarifin sahibi sevgili Seda’nın annesi. Ne zaman istanbul’a gelse bizim için keşkek kaynatır, bende eğer yetişebilirsem tavukları didiklemesine ve buğdayları dövmesine yardım ederim :)

Yakında nohutlusunu ve etlisini de evde deneyeceğim.

Sevgiler…

Keşkek (Tavuklu) Tarifi İçin Malzemeler

  • 500 gr aşurelik buğday
  • 2 adet kalçalı tavuk budu
  • Haşlamak ve buğdayları ıslatmak için su
  • tuz
  • karabiber

Üzeri için:

  • kırmızı toz biber
  • Terayağı ya da sıvıyağ

Keşkek (Tavuklu) Tarifi Nasıl Yapılır?


  1. Buğdayları 3-4 saat önce sıcak su ile ıslatın. Tavuklar ayrı tencereye alıp bol su ile haşlayın. (Haşlama suyunu kenara ayırın)
  2. Haşladığınız tavukların derilerini ve kemiklerini ayırıp ince ince didikleyin.
  3. Buğdayları geniş bir tencereye alıp üzerini 4 parmak geçecek kadar sıcak su ekleyin. Kaynamaya başlayınca kısık ateşte pişmeye bırakın.
  4. Buğday suyunu çektikçe üzerine ayırdığınız tavuğun suyundan ekleyin.
  5. Buğdaylar pişip patlamaya başlayınca 10 dk kadar tahta kaşıkla ezerek karıştırın.
  6. Macunlaşmaya başlayan keşkeği tuz ve biber ekleyerek lezzetlendirin.
  7. Didiklediğiniz tavuk etlerini ilave ederek yarım saat daha arada karıştırılarak pişirin.
  8. Kırmızı toz biber ve yağı kızdırıp üzerine dökerek servis edin.

Besin Değerleri

360 kcal
Kalori
50 g
Karbonhidrat
30 g
Protein
10 g
Yağ
7 g
Lif

Hızlı Menü

Defterimdeki Tarifler +
Defteriniz bom boş :( Tariflerin altındaki butondan beğendiğiniz tarifleri defterinize ekleyerek saklayabilirsiniz :)
Yorumlar (12) +

“Keşkek (Tavuklu)” için 12 yanıt

  1. Ben de Ayvalık lıyım. Yarım kilo buğday ve yarım kilo kadar kuzu etini birlikte pişiriyorum. Hemen hemen aynı zamanda dağılmaya başlayacak kadar pişiyorlar. Ocaktan indirmeden, on dakika kadar tahta kaşıkla ezerek karıştırılıyor. Tabaklara konulduktan sonra üzerine sadece eritilmiş tereyağı ve karabiber ekliyoruz.

  2. bende manisa akhisarlıyım bizde keşkek böyle yapılır içine döverken birazda zeytinyağ konulur yerken üzerine zeytin yağlı salça kavrulup dökülür çok güzel oluyor deneyin

  3. Gecmis gecmisde kaldi hersey gibi ananelerimizde! Asimile oldu. Cumartesi yapacağım ve sonucu size muhakak yazacağım dostlar. .. Saygılar

  4. Çanakkale de düğünlerde olmazsa olmaz dır.düğünlerde kuzu etiyle yapılır kazanlarda dövülür ben her sene 2 kez pişiririm.Şimdi evlerde tavuk la yapıyoruz.çünkü kokmayan Trakya kıvırcık kuzuyu pek bulamıyoruz.ilçeler arasında bile farklılık gösteriyor.Ezine de üzerine servis te toz kırmızı biber tereyağında konurken Gelibolu da salça lı nohut koyuyorlar üzerine .

  5. Ben tavuk ve bugdayi ayni anda pisiriyorum. Tavugu ayirip didiyorum. Daha kolay oluyor. Zaman kazandiriyor. Sevgiler…

  6. ellerinize sağlık.çok severim.tarif güzel…eminim lezzetlidir..benim akrabalarım bunu böyle pişirir,sunarken kuşhane dediğimiz bakır kapaklı kaba koyarlar,ve ortasını açıp,oraya tereyağı ve biberi boca ederler,yerken kaşığın ağzımıza değmeyen tarafı ile oradan yağla beraber alınır ve yenir.elleriniz dert görmesin.

  7. Ben de Sakarya lıyım ve bizim oranın da özel yemeğidir, kına gecelerinde yapılır.(eskiden daha yaygındı, kına evi (komşu haneler de dahil(en az 5-6 ev) yapardı kazanlarla ve komşu köylerden gelenler ve düğüne gelen misafirler(sadece düğün evi yetmediği için) hiç tanımadığı kimselerin evine özellikle keşkek yemeğe giderlerdi.Menüde genellikle keşkek in yanında sarımsaklı yoğurtlu üzüm yaprağı sarması,bamya vb. Sebze yemeği, köy ekmeği, kabak tatlısı(yine bizim yöreye has) ve bir de keşke in yanında olmazsa olmaz vişne veya kızılcık hoşafı…şimdi olsa da yesek

  8. Bu şekil daha güzel olmuş ben berabere pişiriyordum.Bir daha ki sefere tavuklarını ayrı üzerine koyup servis edeyim.Ezilmesin tavukları son aşamada ilave edeceğim senin yaptığın gibi ellerine sağlık mutfakların doğru adresi sevgili Nilaycımm..

  9. Bizde kırmızı etle yapılır. Keşkek yapılır.Et ve suyu üzerine gezdirilir….Bayramlarda büyükler yapar..Bizlerde gider aafiyetle yeriz…

  10. CoK güzel görünüyor ellerinize sağlık… Bizim buralardada yapılır keşkek (finikede) ama biz etli değil sade yaparız birde ezme aşamasında içine yavaş yavaş süt ilave ederler oda çok güzel olur. Bloğunuzu yorumcularından değil sıkı takipçilerindenim.. Sevgiler….

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yorum Yapılan Tarifler +
Son Gezilen 5 Tarif +
  • Henüz tarif gezmediniz.

Malzemeye Göre Ara

Evinizdeki malzemeleri seçin, size tarif önerelim

Brokoli
Brokoli
Patates
Patates
Soğan
Soğan
Yumurta
Yumurta
Pirinç
Pirinç
Kıyma
Kıyma
Malzeme Ekle

Sizin İçin Seçtiklerimiz

“Keşkek (Tavuklu)” için 12 yanıt

  1. Ben de Ayvalık lıyım. Yarım kilo buğday ve yarım kilo kadar kuzu etini birlikte pişiriyorum. Hemen hemen aynı zamanda dağılmaya başlayacak kadar pişiyorlar. Ocaktan indirmeden, on dakika kadar tahta kaşıkla ezerek karıştırılıyor. Tabaklara konulduktan sonra üzerine sadece eritilmiş tereyağı ve karabiber ekliyoruz.

  2. bende manisa akhisarlıyım bizde keşkek böyle yapılır içine döverken birazda zeytinyağ konulur yerken üzerine zeytin yağlı salça kavrulup dökülür çok güzel oluyor deneyin

  3. Gecmis gecmisde kaldi hersey gibi ananelerimizde! Asimile oldu. Cumartesi yapacağım ve sonucu size muhakak yazacağım dostlar. .. Saygılar

  4. Çanakkale de düğünlerde olmazsa olmaz dır.düğünlerde kuzu etiyle yapılır kazanlarda dövülür ben her sene 2 kez pişiririm.Şimdi evlerde tavuk la yapıyoruz.çünkü kokmayan Trakya kıvırcık kuzuyu pek bulamıyoruz.ilçeler arasında bile farklılık gösteriyor.Ezine de üzerine servis te toz kırmızı biber tereyağında konurken Gelibolu da salça lı nohut koyuyorlar üzerine .

  5. Ben tavuk ve bugdayi ayni anda pisiriyorum. Tavugu ayirip didiyorum. Daha kolay oluyor. Zaman kazandiriyor. Sevgiler…

  6. ellerinize sağlık.çok severim.tarif güzel…eminim lezzetlidir..benim akrabalarım bunu böyle pişirir,sunarken kuşhane dediğimiz bakır kapaklı kaba koyarlar,ve ortasını açıp,oraya tereyağı ve biberi boca ederler,yerken kaşığın ağzımıza değmeyen tarafı ile oradan yağla beraber alınır ve yenir.elleriniz dert görmesin.

  7. Ben de Sakarya lıyım ve bizim oranın da özel yemeğidir, kına gecelerinde yapılır.(eskiden daha yaygındı, kına evi (komşu haneler de dahil(en az 5-6 ev) yapardı kazanlarla ve komşu köylerden gelenler ve düğüne gelen misafirler(sadece düğün evi yetmediği için) hiç tanımadığı kimselerin evine özellikle keşkek yemeğe giderlerdi.Menüde genellikle keşkek in yanında sarımsaklı yoğurtlu üzüm yaprağı sarması,bamya vb. Sebze yemeği, köy ekmeği, kabak tatlısı(yine bizim yöreye has) ve bir de keşke in yanında olmazsa olmaz vişne veya kızılcık hoşafı…şimdi olsa da yesek

  8. Bu şekil daha güzel olmuş ben berabere pişiriyordum.Bir daha ki sefere tavuklarını ayrı üzerine koyup servis edeyim.Ezilmesin tavukları son aşamada ilave edeceğim senin yaptığın gibi ellerine sağlık mutfakların doğru adresi sevgili Nilaycımm..

  9. Bizde kırmızı etle yapılır. Keşkek yapılır.Et ve suyu üzerine gezdirilir….Bayramlarda büyükler yapar..Bizlerde gider aafiyetle yeriz…

  10. CoK güzel görünüyor ellerinize sağlık… Bizim buralardada yapılır keşkek (finikede) ama biz etli değil sade yaparız birde ezme aşamasında içine yavaş yavaş süt ilave ederler oda çok güzel olur. Bloğunuzu yorumcularından değil sıkı takipçilerindenim.. Sevgiler….

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uygulamayı Ana Ekrana Ekle

Mutfak Sırları'na tek dokunuşla ulaşmak için telefonunun ana ekranına ekle.