Haberdar olmak ister misiniz? Popüler tariflerden ilk siz haberdar olun!
Kahveli Damla Çikolatalı Top Kek nasıl yapılır? Ayrıca size fikir verecek 26 yorum var. Tarifin püf noktaları, binlerce yemek tarifi ve daha fazlası... Türk 30 dk, damla çikolata, Muffin, pastane keki, top kek yapımı, türk kahvesi, Kekler-Muffinler
13 3.92 5 1

Kahveli Damla Çikolatalı Top Kek

Bu keki benim yaptığıma inandıramadım arkadaşları. Pastaneden alınmış gibi geldi onlara :) Ama cidden hem görünümü ve lezzeti pastane kekini aratmıyor hatta aşıyor. Pratik ve sizi uğraştırmayacak bir tarif. Bu arada mini mini kalp şeklinde silikon kek kalıpları aldım, görseniz bayılırsınız :) Onlarla da farklı tarifler deneyeceğim yakında fotoğraflarını yayınlarım…

30 dk

Kahveli Damla Çikolatalı Top Kek Tarifi İçin Malzemeler

  • 2 yumurta (oda sıcaklığında)
  • 4 kahve fincanı tozşeker
  • 2 kahve fincanı sıvı yağ
  • 2 kahve fincanı yoğurt
  • 6 kahve fincanı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • 2 yemek kaşığı türk kahvesi

Kahveli Damla Çikolatalı Top Kek Tarifi Nasıl Yapılır?


  1. Fırınımızı 180 derecede ısıtıyoruz. Yumurta, sıvıyağ ve şekeri mikser ile iyice rengi beyazlaşana kadar mikser ile çırpın.
  2. Üzerine un, kabartma tozu, yoğurt ve kahveyi ekleyin.
  3. Hepsini ne çok sert ne çok yumuşak bir karışım ortaya çıkana kadar çırpın.
  4. Muffin kalıplarına muffin kağıtlarını yerleştirip karışımı eşit miktarda dağıtın.
  5. Üzerine damla çikolata serperek fırınlayın.
  6. Kürdan yardımıyla pişip pişmediğini anlayabilirsiniz.
  7. Bu kek parmağınızla üzerine bastırdığınızda hafif çöküp sonra kendini topluyorsa tam kıvamında pişmiş demektir.

Besin Değerleri

420 kcal
Kalori
60 g
Karbonhidrat
6 g
Protein
18 g
Yağ
2 g
Lif

Hızlı Menü

Defterimdeki Tarifler +
Defteriniz bom boş :( Tariflerin altındaki butondan beğendiğiniz tarifleri defterinize ekleyerek saklayabilirsiniz :)
Yorumlar (26) +

“Kahveli Damla Çikolatalı Top Kek” için 26 yanıt

  1. Merhaba. Kahve fincanının büyüklüğü ne kadar acaba. Bazı kahve fincanları küçük bazıları daha büyük oluyor şeker, yoğurt, sıvı yağ kahve fincanı ile ölçüldüğünde ne kadar ediyor

  2. Merhaba Nilay Hn. kahve fincanı derken türk kahvesi fincanımı yoksa nescafe fincanımı bana açıklama yaparsanız sevinirim. Hemen deneyeceğim…

  3. Nilay hn tarifinizi denemek istiyorum ancak kahve fincanı ölçülü tarifleri denemekten çekiniyorum un miktarını en azından gr olarak yazmanız mümkün mü eğer değilse silme kahve fincanımı olacak tarifi yarın denemek istiyorum. Teşekkürler

    • Merhabalar Fatma hanım, şimdi tarttım. 45 gr olarak hesaplayabilirsiniz 1 fincanı. Sevgiler

  4. s.a Tarifinizi kahve yerine kakaoyla denedim oda muhteşem oldu.Sürekli yapıyorum şimdilerde favori tatlım:).Kekin kıvamı çok güzel oluyor bu tarif için çokk teşekkürler:)

  5. merhabalar az önce yaptım tarifinizi ilk kez küçük kalıpta yaptım ve ayarını tutturamadım fazla koymuşum kalıplara taştılar :) ama gayet lezzetliler yinede eşim çok beğendi taşanları yedi kıtır kıtır olduğundan :) bir sonra ki denememe daha dikkatli olmam gerektiğini anlamış oldum :)

  6. Silikon kapların içine kağıt mini kek kalıplarından yerleştirirseniz silikon kaplar tertemiz kaliyor

  7. Tarif için teşekkürler,denedim çok başarılı.Ben ikinci yapışimda şekeri üç fincana düşürdüm bir fincan da süt ilave ettim,bir limonun kabuğunu rendeliyerek ilave ettim,sonuc süper oldu.İnanilmaz kabardı görüntü muhteşem lezzet harika tavsiye ederim

  8. nilay ablacım bn 13 yasındayaım soğuk ıceceklere ve tatlılara bayılırım . sızın sayfanızada hayranım dıyorum kı soğuk içecek tarıflerı bıraz fazla olsa ne dersınız :D

  9. ya sizin bu tariflerinize bayılıyorum bn tatlı yapmayı çok severim bardakta keki mutheşem yaptım(subhanallah) bunu da denicem 13 yaşında yım babam anneme seninkinden güzeel kabarmış diyor bana çaktırmadan :) saolun

  10. Ben de az önce yaptım kahve miktarı biraz az olursa daha iyi olur ve silikon kalıp olmadığı için resimdeki kadar güzel olmadılar malesef ama tadı güzel

  11. silikon kalıplara kağıt kalıpta koymak gerekir mi ya yağlayıp direk onu kullansak nasıl olur

  12. vallaha süper oldu tabi bizde kup kek silikonluğu yoktu sadece kağıdı vardı şekilleri garip oldu ama genede muhteşemdi yarın birde silikonlu alıcam valla :))

  13. muhteşem birşey bu ilk yaptığımda kimse benim yaptığıma inanamadı ama tepsileri gören kızım en büyük şahidim :)))) hem kolay hem nefis çocuklar bayılır hatta yarın okulumuzun kermes günü için yapıp götürücem….

  14. merhaba,
    bu tarifi muffin kapları yerine kek kalıbında kullanabilir miyiz? (belki ölçüleri az gelebilir kaba gmre artırarak)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yorum Yapılan Tarifler +
Son Gezilen 5 Tarif +
  • Henüz tarif gezmediniz.

Malzemeye Göre Ara

Evinizdeki malzemeleri seçin, size tarif önerelim

Brokoli
Brokoli
Patates
Patates
Soğan
Soğan
Yumurta
Yumurta
Pirinç
Pirinç
Kıyma
Kıyma
Malzeme Ekle

Sizin İçin Seçtiklerimiz

“Kahveli Damla Çikolatalı Top Kek” için 26 yanıt

  1. Merhaba. Kahve fincanının büyüklüğü ne kadar acaba. Bazı kahve fincanları küçük bazıları daha büyük oluyor şeker, yoğurt, sıvı yağ kahve fincanı ile ölçüldüğünde ne kadar ediyor

  2. Merhaba Nilay Hn. kahve fincanı derken türk kahvesi fincanımı yoksa nescafe fincanımı bana açıklama yaparsanız sevinirim. Hemen deneyeceğim…

  3. Nilay hn tarifinizi denemek istiyorum ancak kahve fincanı ölçülü tarifleri denemekten çekiniyorum un miktarını en azından gr olarak yazmanız mümkün mü eğer değilse silme kahve fincanımı olacak tarifi yarın denemek istiyorum. Teşekkürler

    • Merhabalar Fatma hanım, şimdi tarttım. 45 gr olarak hesaplayabilirsiniz 1 fincanı. Sevgiler

  4. s.a Tarifinizi kahve yerine kakaoyla denedim oda muhteşem oldu.Sürekli yapıyorum şimdilerde favori tatlım:).Kekin kıvamı çok güzel oluyor bu tarif için çokk teşekkürler:)

  5. merhabalar az önce yaptım tarifinizi ilk kez küçük kalıpta yaptım ve ayarını tutturamadım fazla koymuşum kalıplara taştılar :) ama gayet lezzetliler yinede eşim çok beğendi taşanları yedi kıtır kıtır olduğundan :) bir sonra ki denememe daha dikkatli olmam gerektiğini anlamış oldum :)

  6. Silikon kapların içine kağıt mini kek kalıplarından yerleştirirseniz silikon kaplar tertemiz kaliyor

  7. Tarif için teşekkürler,denedim çok başarılı.Ben ikinci yapışimda şekeri üç fincana düşürdüm bir fincan da süt ilave ettim,bir limonun kabuğunu rendeliyerek ilave ettim,sonuc süper oldu.İnanilmaz kabardı görüntü muhteşem lezzet harika tavsiye ederim

  8. nilay ablacım bn 13 yasındayaım soğuk ıceceklere ve tatlılara bayılırım . sızın sayfanızada hayranım dıyorum kı soğuk içecek tarıflerı bıraz fazla olsa ne dersınız :D

  9. ya sizin bu tariflerinize bayılıyorum bn tatlı yapmayı çok severim bardakta keki mutheşem yaptım(subhanallah) bunu da denicem 13 yaşında yım babam anneme seninkinden güzeel kabarmış diyor bana çaktırmadan :) saolun

  10. Ben de az önce yaptım kahve miktarı biraz az olursa daha iyi olur ve silikon kalıp olmadığı için resimdeki kadar güzel olmadılar malesef ama tadı güzel

  11. silikon kalıplara kağıt kalıpta koymak gerekir mi ya yağlayıp direk onu kullansak nasıl olur

  12. vallaha süper oldu tabi bizde kup kek silikonluğu yoktu sadece kağıdı vardı şekilleri garip oldu ama genede muhteşemdi yarın birde silikonlu alıcam valla :))

  13. muhteşem birşey bu ilk yaptığımda kimse benim yaptığıma inanamadı ama tepsileri gören kızım en büyük şahidim :)))) hem kolay hem nefis çocuklar bayılır hatta yarın okulumuzun kermes günü için yapıp götürücem….

  14. merhaba,
    bu tarifi muffin kapları yerine kek kalıbında kullanabilir miyiz? (belki ölçüleri az gelebilir kaba gmre artırarak)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uygulamayı Ana Ekrana Ekle

Mutfak Sırları'na tek dokunuşla ulaşmak için telefonunun ana ekranına ekle.