Haberdar olmak ister misiniz? Popüler tariflerden ilk siz haberdar olun!
Haşhaşlı Limonlu Kek nasıl yapılır? Ayrıca size fikir verecek 25 yorum var. Tarifin püf noktaları, binlerce yemek tarifi ve daha fazlası... Türk 75 dk, farklı kek tarifleri, haşhaşlı kek, kek hataları, kek macerası, kek tarifi, limonlu kek, tereyağlı kek, Kekler-Muffinler
40 4.13 5 1

Haşhaşlı Limonlu Kek

Merhabalar Sevgili Dostlar,

Haftanın son gününe yakışan bir tarifim var bugün sizler için. Ben yıllardır haşhaşlı tatlılar ve kekler ile ilgili bir şey hazırlamadım. Bunun sebebine gelince yediğim şeylerin içindekilerin çıtır çıtır ağzıma gelmesini sevmemem. Ama keki denedikten sonra baktım ki kesinlikle öyle bir şey yok. Zaten kavrulmuş olan tohumlar kekin nemi ile ıslanıp insanı rahatsız etmeyen oldukça hoş bir hale geliyor.

Dün dışarıdaki işlerimi bitirip döndüğümde inanılmaz yorgundum. Evde pratik bir şeyler hazırlayıp dinlenmeye karar vermişken eşim ya ne zamandır bizimkiler için kek yapmıyorsun (burada iş arkadaşlarından bahsediyor) deyince son bataryamın son çizgisini de kek uğruna harcadım. Gelin görün ki hikaye öyle olmadı. Ocaktaki ve fırındaki yemeklerle uğraşırken bir yandan da kek yaparsanız bu kafa ile bir şeyleri unutuyorsunuz. Evet! Ben de insanım :)

75 dk

Sen tut kekin en önemli parçasını kabartma tozunu koymayı unut. Neyse yemek bittikten sonra birde ne göreyim benim kek 40 dakikanın sonunda kabarmamış ve bembeyaz. O an saçımı başımı yolmadıysam daha da yolmam herhalde.

Neyse bir kez bu yola baş koyduk, eşimizi de heveslendirdik. Buzdolabında son kalan 3 yumurta ile acıların kekini yaptım. Gülmeyin utanmasam adını Emrah koyacaktım :) Çünkü pişmesi tam 60 dakika sürdü. 30. Dakikadan sonra her 10 dakikada bir elimdeki bıçağı keke saplayıp durdum. Bir nevi intikam diyebilirsiniz :)

Bu arada blogumun sağ üst köşesine alışveriş sitemizi ekledik. Buradan yeni bebeğimiz Tuzlukbiberlik.com u ziyaret ederek alışverişe başlayabilirsiniz.

Durum böyle işte :) Hafta sonunuz bol dinlenceli ve neşeli geçsin.

Sevgiler…

Haşhaşlı Limonlu Kek Tarifi İçin Malzemeler

  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 100 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 Su bardağı un
  • 2 çay kaşığı limon kabuğu rendesi (rendenin ince tarafı ile rendelenecek)
  • 1 yemek kaşığı vanilya aroması
  • 3 yemek kaşığı haşhaş tohumu
  • 1 paket kabartma tozu

Haşhaşlı Limonlu Kek Tarifi Nasıl Yapılır?


  1. 3 yumurta ve 1 su bardağı toz şekeri şeker tamamen eriyip yumurta karışımı kar gibi oluncaya kadar çırpın.
  2. Kabaran karışıma tereyağı ekleyip 1 dakika daha çırpın.
  3. Süt ve vanilya aromasını ekleyerek karıştırmaya devam edin. Limon kabuğu rendesi, haşhaş tohumları ve ununu ekledikten sonra 1-2 dakika karıştırın, son olarak kabartma tozunun ekleyip 30 saniye kadar karıştırın.
  4. Yağladığınız kek kalıbına hazırladığınız kek karışımını dökün.
  5. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 55-60 dakika pişirin. Fırından almadan önce kekin ortasına kuru bir kürdan ya da bıçak batırarak içini kontrol edin.
  6. Pişen keki fırından alıp oda sıcaklığına gelinceye kadar  tezgahta bekletin. Soğuyan keki kalıptan çıkartıp dilimleyin.

 

Besin Değerleri

210 kcal
Kalori
30 g
Karbonhidrat
5 g
Protein
9 g
Yağ
1 g
Lif

Hızlı Menü

Defterimdeki Tarifler +
Defteriniz bom boş :( Tariflerin altındaki butondan beğendiğiniz tarifleri defterinize ekleyerek saklayabilirsiniz :)
Yorumlar (25) +

“Haşhaşlı Limonlu Kek” için 25 yanıt

  1. Bu tarifinin malzemelerini 2 ye bölsek daha sonra cupcake/muffin kağıtlarına paylaştırıp yapsak olur mu??

  2. Sanırım turbo fırında bu süre 30-40 dakikaya iner. 60 dakika bana pasta tenceresinde kek yaptığımız günleri hatırlattı.

    • Kalıp dar ve derin olduğu için o kadar sürdü. Siz mutlaka bir kürdan ya da çöp şiş ile kontrol edin.

  3. Merhabalar ;
    yarın ki misafirlerime bu kekten yapmak istiyorum ama büyük kalıp değilde büyük muffin kağıtlarında pişirmek istiyorum. sizce güzel olur mu ? kek sertleşir mi

  4. keki şimdi deniycem fakat 100 gr tereyağ ne kadar oluyo kaşık ya da bardak hesabıyla söyleseniz

    • Tereyağını eritmeden kaşık ya da bardak ölçüsü tuturmanız neredeyse imkansız. Bize erimiş değil oda sıcaklığında lazım. Bu nedenle en düzgünü tartı ile ölçmek.

      • teşekkürler..evet ben de öyle yaptım şu an fırında bakalım nasıl olacak…bu arada 2 bardak un koydum ama biraz koyu kıvamlı oldu

  5. Haşhaşlı keki çok seviyorum ama limonlusunu hiç denemedim, en yakın zamanda deneyeceğim. Tarif için çok teşekkürler, ellerinize sağlık.

  6. tarifi denedım ınanılmaz guzel oldu.buaralar her gelen mısafıre yapar oldum.herkezde cok begenıyor.cokkk tesekkurler tarıf ıcın :)

  7. Merhaba,
    Bende bu keki arkadaşımda tatmıştım.İçerisinde 3 parça damla sakızı ezip eklemişti lezzetine lezzet katıyor.

  8. MERHABALAR, HAFTA SNU EBNDE YAPTIM KEKİNİZİ. AMA UN MİKTARİ BELİRTİLMEMİŞTİ BENDE 2 SUBARDAĞI BİDE ÇEYREK KOYMUŞTUM. TADINI TUTTURDUM VALLAHİ SÜPER OLDU.TEKRAR ELİNİZE SAĞLIK

  9. Merhabalar;
    Çok güzel bir tarif yine. Ellerinize sağlık. Bir kek canavarı olarak bu keke kayıtsız kalmam mümkün değil. Türkiye’den gelirken haşhaş getirmeyi unutmuşum, gelen birisi ile getirtebildiğim en kısa zamanda tarifi deneyeceğim. Bu arada yeni alışveriş sitesi çok güzel olmuş. Size facebook aracılığıyla bir mesaj yazmıştım onu da hatırlatmak isterim bir müsait zamanınızda haberdar edebilirseniz beni çok memnun olurum.
    Kocaman sevgiler ve selamlar

  10. Ellerinize sağlık, kekin görüntüsü süper ama kaleminiz de çok keyifli, benimde saçımı başımı yolacağım anlar sıklıkla yaşandığından :))
    Sizi tanıdığıma sevindim, sevgiler kocaman…

  11. MERHABALAR
    60 DK ÇOK DEĞİLMİ KEK İÇİN?
    GERÇEKTEN DE ŞAŞIRDIM O YÜZDEN SORUYORUM SİZE
    NESİF GÖRÜNÜYOR AMA ELLERİNİZE SAĞLIK

    • Merhabalar, benim mutfak hayatım boyunca en uzun süre pişirdiğim kek ünvanını aldı :) Siz de 30 dakikanın sonunda ara ara kontrol etmeye başlayın. Bıçak kuru çıkınca kek pişmiş demektir.

  12. Vallahi gülmeyin dedin ama dayanamadım güldüm.İnşaAllah benim de başıma gelmez.Kekin şahane görünüyor .Şu an kararsızım kalkıp yapma konusunda ki galiba yapacağım.Çok canım çekti:)Afiyetler olsun sizlere.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yorum Yapılan Tarifler +
Son Gezilen 5 Tarif +
  • Henüz tarif gezmediniz.

Malzemeye Göre Ara

Evinizdeki malzemeleri seçin, size tarif önerelim

Brokoli
Brokoli
Patates
Patates
Soğan
Soğan
Yumurta
Yumurta
Pirinç
Pirinç
Kıyma
Kıyma
Malzeme Ekle

Sizin İçin Seçtiklerimiz

“Haşhaşlı Limonlu Kek” için 25 yanıt

  1. Bu tarifinin malzemelerini 2 ye bölsek daha sonra cupcake/muffin kağıtlarına paylaştırıp yapsak olur mu??

  2. Sanırım turbo fırında bu süre 30-40 dakikaya iner. 60 dakika bana pasta tenceresinde kek yaptığımız günleri hatırlattı.

    • Kalıp dar ve derin olduğu için o kadar sürdü. Siz mutlaka bir kürdan ya da çöp şiş ile kontrol edin.

  3. Merhabalar ;
    yarın ki misafirlerime bu kekten yapmak istiyorum ama büyük kalıp değilde büyük muffin kağıtlarında pişirmek istiyorum. sizce güzel olur mu ? kek sertleşir mi

  4. keki şimdi deniycem fakat 100 gr tereyağ ne kadar oluyo kaşık ya da bardak hesabıyla söyleseniz

    • Tereyağını eritmeden kaşık ya da bardak ölçüsü tuturmanız neredeyse imkansız. Bize erimiş değil oda sıcaklığında lazım. Bu nedenle en düzgünü tartı ile ölçmek.

      • teşekkürler..evet ben de öyle yaptım şu an fırında bakalım nasıl olacak…bu arada 2 bardak un koydum ama biraz koyu kıvamlı oldu

  5. Haşhaşlı keki çok seviyorum ama limonlusunu hiç denemedim, en yakın zamanda deneyeceğim. Tarif için çok teşekkürler, ellerinize sağlık.

  6. tarifi denedım ınanılmaz guzel oldu.buaralar her gelen mısafıre yapar oldum.herkezde cok begenıyor.cokkk tesekkurler tarıf ıcın :)

  7. Merhaba,
    Bende bu keki arkadaşımda tatmıştım.İçerisinde 3 parça damla sakızı ezip eklemişti lezzetine lezzet katıyor.

  8. MERHABALAR, HAFTA SNU EBNDE YAPTIM KEKİNİZİ. AMA UN MİKTARİ BELİRTİLMEMİŞTİ BENDE 2 SUBARDAĞI BİDE ÇEYREK KOYMUŞTUM. TADINI TUTTURDUM VALLAHİ SÜPER OLDU.TEKRAR ELİNİZE SAĞLIK

  9. Merhabalar;
    Çok güzel bir tarif yine. Ellerinize sağlık. Bir kek canavarı olarak bu keke kayıtsız kalmam mümkün değil. Türkiye’den gelirken haşhaş getirmeyi unutmuşum, gelen birisi ile getirtebildiğim en kısa zamanda tarifi deneyeceğim. Bu arada yeni alışveriş sitesi çok güzel olmuş. Size facebook aracılığıyla bir mesaj yazmıştım onu da hatırlatmak isterim bir müsait zamanınızda haberdar edebilirseniz beni çok memnun olurum.
    Kocaman sevgiler ve selamlar

  10. Ellerinize sağlık, kekin görüntüsü süper ama kaleminiz de çok keyifli, benimde saçımı başımı yolacağım anlar sıklıkla yaşandığından :))
    Sizi tanıdığıma sevindim, sevgiler kocaman…

  11. MERHABALAR
    60 DK ÇOK DEĞİLMİ KEK İÇİN?
    GERÇEKTEN DE ŞAŞIRDIM O YÜZDEN SORUYORUM SİZE
    NESİF GÖRÜNÜYOR AMA ELLERİNİZE SAĞLIK

    • Merhabalar, benim mutfak hayatım boyunca en uzun süre pişirdiğim kek ünvanını aldı :) Siz de 30 dakikanın sonunda ara ara kontrol etmeye başlayın. Bıçak kuru çıkınca kek pişmiş demektir.

  12. Vallahi gülmeyin dedin ama dayanamadım güldüm.İnşaAllah benim de başıma gelmez.Kekin şahane görünüyor .Şu an kararsızım kalkıp yapma konusunda ki galiba yapacağım.Çok canım çekti:)Afiyetler olsun sizlere.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uygulamayı Ana Ekrana Ekle

Mutfak Sırları'na tek dokunuşla ulaşmak için telefonunun ana ekranına ekle.