Haberdar olmak ister misiniz? Popüler tariflerden ilk siz haberdar olun!
Fındıklı Brownie nasıl yapılır? Ayrıca size fikir verecek 33 yorum var. Tarifin püf noktaları, binlerce yemek tarifi ve daha fazlası... Türk bayram tatlıları, bowni, Brownie, brownie tarifi, fındıklı browni, kurban bayramı, kurban bayramı yemekleri, Tatlı Menüsü, Hamur İşleri
23 4.52 5 1

Fındıklı Brownie

Son 2 haftadır okulun pasta bölümünde çeşit çeşit tatlı ve dondurma hazırladığımız halde içimde bir şeylerin eksikliği vardı. Biraz düşününce bunun bizim evin en sevilen atıştırmalıklarından olan brownie olduğunu fark ettim.

Nefes alacak vaktim yok derler ya… Aynı o durumda bir yoğunluk içinde olmama rağmen bu leziz keki araya sıkıştırdım. İyi ki de yapmışım, şu yorgun bünyeme birazda olsa iyi geldi.

bayram tatlıları

Ben çok yoğun ve ıslak brownie sevenlerden değilim, sebebi de o kadar uğraşarak hazırladığım kekten bir çatal alır almaz tıkanmam. Ama siz yoğun çikolatalı seviyorsanız kekin içindeki çikolata miktarını 80-90 gr daha arttırabilirsiniz.

Yaklaşan bayram öncesi tek istediğim birazcık dinlenmek ama şu sıralar gelen işler nedeniyle pek mümkün görünmüyor. Siz bayram tatiline çıktığınızda ben işlerimi yetiştirmek için çalışıyor olacağım. Büyük ihtimalle dinlenmek için mutfağa gireceğim ve size yazacağım.

Bayrama kadar görüşemezsek şimdiden herkese iyi bayramlar…

Kurban Bayramı menüsü ve bayram tatlısı tariflerine buradan göz atabilirsiniz. Sevgiler…

Fındıklı Brownie Tarifi İçin Malzemeler

  • 200g tereyağı
  • 2 paket bitter çikolata
  • 1 su bardağı un
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 3 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker ya da pudra şekeri
  • 1 su bardağı fındık

Fındıklı Brownie Tarifi Nasıl Yapılır?


  1. Varsa mikrodalgada yoksa benmaride küçük parçalar halinde doğradığınız bitter çikolatayı eritin.
  2. Çikolata eriyince içine oda sıcaklığında tereyağını ekleyin ve iyice karıştırarak ılınmaya bırakın.
  3. Derin bir kâseye yumurtaları kırın ve içine şekeri ekleyerek çırpın. Çırparken yumurtanın kabarmamasına özen gösterin.
  4. Yumurta ve şeker iyice karışınca içine unu ve kakaoyu eleyerek ekleyin. Spatula yardımıyla karıştırın.
  5. Hamura çikolata ve tereyağı karışımını ekleyerek spatula yardımıyla karıştırmaya devam edin.Son olarak 1 su bardağı fındığı ekleyerek tekrar karıştırın.
  6. Hamur çikolata ile karışınca küçük kare bir fırın kabını ya da borcamı bir miktar tereyağı ya da sıvıyağ ile yağlayın.
  7. Hamur karışımını kalıba dökerek önceden ısıtılmış 160 derece fırında yaklaşık 30-35 dakika fırınlayın.
  8. Fırından çıkan browninizi oda sıcaklığına gelince dilimleyin, isteğe göre çikolatalı sos ( kahvaltılık sürülebilir çikolata da olabilir ) ve bir miktar fındık ile servis yapın.

Besin Değerleri

210 kcal
Kalori
25 g
Karbonhidrat
3 g
Protein
10 g
Yağ
2 g
Lif

Hızlı Menü

Defterimdeki Tarifler +
Defteriniz bom boş :( Tariflerin altındaki butondan beğendiğiniz tarifleri defterinize ekleyerek saklayabilirsiniz :)
Yorumlar (33) +

“Fındıklı Brownie” için 33 yanıt

  1. Merhabalar, sanırım tarifte hatalar var . Oncelikle 200 gr tereyagi ve 1.5 su bardagı un orantısız . Bu tarifi uygular iseniz ortaya kurabiye çıkar kek degil . Sonunda da keserken parcalanir . Tarif dogru degil.

    • Merhabalar, tarif ile ilgili bir hata yok. Tarifi düzgün uyguladığınız sürece sorun yaşamazsınız. Sevgiler.

  2. Brownim keserken ustu parcalandi ve alt kismi fazla yumusak oldu ve dagildi acaba nerde eksik yapmis olabilirim

    • Merhabaslar Hatice, sorun fırın kabından ya da fırınından kaynaklanmış olabilir. Isıyı dengesiz dağıtıyorsa dediğin olabilir. Bir de fırı tepsisine değil ızgaraya koymanı öneririm kullandığın kek kalıbını. Sevgiler

  3. Merhaba,
    Daha önce epey bir browni denemem oldu. Ama hiç biri bu kadar başarılı olmamıştı.
    Paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyorum.

  4. merhaba, sizi sürekli takip ediyorum tarifleriniz harika..fakat tariflerde tereyağı yerine margarin kullansak olur mu??

  5. Öncelikle Merhaba, tarifinizi iki kez denedim ancak kabartma tozu koyarak ben eksık yazdım zannetmıstım ama teyıt amaclı tekrar baktım kabartma tozu yok benım ıkı denenmemde fiyaskoydu :(((( kabartma tozundan mı acaba ? tadı harıkaydı mısafırlarıme yapmak ıstıyorum ancak yıne bı aksılık olurmu dıye korkuyorum

  6. Merhaba bu tarifi denedim gerçekten çok güzel oldu üzerinede çikolatalı sos yaptım yalnız şeker miktarını yapılan yorumlardan dolayı 1bardak ve ikinci bardağıda iki parmak kadar koydum evdeki herkes çok beğendi aynı gün bitti;)) tarif için teşekkürler

  7. merhaba tarıfı dun aksam denemedım buyuk bı hevesle seker mıktarında yanlıslıkmı var? 1.5 bardak seker cok fazla geldı yıyemedık acıkcası.cogu tarıfte 1 su bardagı seker dıyor sızınkıne gore yaptım ama sonuc cok kotu oldu.

  8. Nilaymcım,
    Benim tombiş tavşan oğlum fındık yemez. Unu arttırmak mı lazım, fındıksız olursa? Lütfen brownieye bi ayar çek. Kralların çarpışması çıktı bu arada, çok akıcı. Sevgiler.
    Doktor teyzen

    • Dilek hanım merhabalar :) Aynı miktarda ceviz ya da badem de kullanabilirsiniz. Olmaz derseniz tarife bir eklemeye gerek yok aynı miktarda kullanmanız yeterli böylece daha da ıslak kalacaktır. Sevgiler…

  9. fotoğrafı çok güzel görünüyor..ancak içinde sanki fındık var gibi geldi..tarifte fındık üzerine dökülüyor. karışımın içinede konulabilirmi?

    • Yanlış anlaşılmaması için tarife not düştüm. 1 Su bardağı içine, üzerine istediğiniz kadar süsleme için kullanabilirsiniz.

  10. Merhaba, fındıkları sadece süslemek için değil hamura da katıyoruz değil mi ? Bilgilendirirseniz sevinirim, teşekkürler paylaşımınız için…

  11. Merhaba, Mutlaka deniyeceğim. Hiç browni denemedim büyük kayıp :)) Bu arada yemek kitabı için çektiğiniz resimler için teşekkür ederim hepsi harika çıktı sabırsızlıkla bekliyorum

  12. Merhaba,
    Tarifinizde 1 su br. un altında da 4 yemek kaşığı un demişsiniz. Sanırım 4 yemek kaşığı olan KAKAO olacaktı. Herhangi bir karışıklık olmasın, düzeltirseniz seviniriz:)
    Tarifiniz çok güzel görünüyor. Yarın hemen deneyeceğim. Ellerinize sağlık. Size de iyi bayramlar şimdiden.
    Denizli’den sevgiler.

  13. hamura aktılan çukulata sonradan resimde görüldüğü gibi içinden akıyor mu yoksa sonradan eklemek mi lazım? browni yaparken sosdan 1bardak ayırır kek pişerpişmez dökeriz. daha ayrıntıl yazarsanız sevinirim

    • Gülben hanım merhabalar, çikolata sonradan ekleme. Brownie yaparken isterseniz ayrıca çikolatalı bir sos hazırlayabilirsiniz. Benim bildiğim ve uyguladığım kadarıyla sos ayrılıp üzerine döküldüğünde ıslak kek oluyor. Tarif içine süslemede kullandıklarımı da ekliyorum. Sevgiler…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yorum Yapılan Tarifler +
Son Gezilen 5 Tarif +
  • Henüz tarif gezmediniz.

Malzemeye Göre Ara

Evinizdeki malzemeleri seçin, size tarif önerelim

Brokoli
Brokoli
Patates
Patates
Soğan
Soğan
Yumurta
Yumurta
Pirinç
Pirinç
Kıyma
Kıyma
Malzeme Ekle

Sizin İçin Seçtiklerimiz

“Fındıklı Brownie” için 33 yanıt

  1. Merhabalar, sanırım tarifte hatalar var . Oncelikle 200 gr tereyagi ve 1.5 su bardagı un orantısız . Bu tarifi uygular iseniz ortaya kurabiye çıkar kek degil . Sonunda da keserken parcalanir . Tarif dogru degil.

    • Merhabalar, tarif ile ilgili bir hata yok. Tarifi düzgün uyguladığınız sürece sorun yaşamazsınız. Sevgiler.

  2. Brownim keserken ustu parcalandi ve alt kismi fazla yumusak oldu ve dagildi acaba nerde eksik yapmis olabilirim

    • Merhabaslar Hatice, sorun fırın kabından ya da fırınından kaynaklanmış olabilir. Isıyı dengesiz dağıtıyorsa dediğin olabilir. Bir de fırı tepsisine değil ızgaraya koymanı öneririm kullandığın kek kalıbını. Sevgiler

  3. Merhaba,
    Daha önce epey bir browni denemem oldu. Ama hiç biri bu kadar başarılı olmamıştı.
    Paylaşımlarınız için çok teşekkür ediyorum.

  4. merhaba, sizi sürekli takip ediyorum tarifleriniz harika..fakat tariflerde tereyağı yerine margarin kullansak olur mu??

  5. Öncelikle Merhaba, tarifinizi iki kez denedim ancak kabartma tozu koyarak ben eksık yazdım zannetmıstım ama teyıt amaclı tekrar baktım kabartma tozu yok benım ıkı denenmemde fiyaskoydu :(((( kabartma tozundan mı acaba ? tadı harıkaydı mısafırlarıme yapmak ıstıyorum ancak yıne bı aksılık olurmu dıye korkuyorum

  6. Merhaba bu tarifi denedim gerçekten çok güzel oldu üzerinede çikolatalı sos yaptım yalnız şeker miktarını yapılan yorumlardan dolayı 1bardak ve ikinci bardağıda iki parmak kadar koydum evdeki herkes çok beğendi aynı gün bitti;)) tarif için teşekkürler

  7. merhaba tarıfı dun aksam denemedım buyuk bı hevesle seker mıktarında yanlıslıkmı var? 1.5 bardak seker cok fazla geldı yıyemedık acıkcası.cogu tarıfte 1 su bardagı seker dıyor sızınkıne gore yaptım ama sonuc cok kotu oldu.

  8. Nilaymcım,
    Benim tombiş tavşan oğlum fındık yemez. Unu arttırmak mı lazım, fındıksız olursa? Lütfen brownieye bi ayar çek. Kralların çarpışması çıktı bu arada, çok akıcı. Sevgiler.
    Doktor teyzen

    • Dilek hanım merhabalar :) Aynı miktarda ceviz ya da badem de kullanabilirsiniz. Olmaz derseniz tarife bir eklemeye gerek yok aynı miktarda kullanmanız yeterli böylece daha da ıslak kalacaktır. Sevgiler…

  9. fotoğrafı çok güzel görünüyor..ancak içinde sanki fındık var gibi geldi..tarifte fındık üzerine dökülüyor. karışımın içinede konulabilirmi?

    • Yanlış anlaşılmaması için tarife not düştüm. 1 Su bardağı içine, üzerine istediğiniz kadar süsleme için kullanabilirsiniz.

  10. Merhaba, fındıkları sadece süslemek için değil hamura da katıyoruz değil mi ? Bilgilendirirseniz sevinirim, teşekkürler paylaşımınız için…

  11. Merhaba, Mutlaka deniyeceğim. Hiç browni denemedim büyük kayıp :)) Bu arada yemek kitabı için çektiğiniz resimler için teşekkür ederim hepsi harika çıktı sabırsızlıkla bekliyorum

  12. Merhaba,
    Tarifinizde 1 su br. un altında da 4 yemek kaşığı un demişsiniz. Sanırım 4 yemek kaşığı olan KAKAO olacaktı. Herhangi bir karışıklık olmasın, düzeltirseniz seviniriz:)
    Tarifiniz çok güzel görünüyor. Yarın hemen deneyeceğim. Ellerinize sağlık. Size de iyi bayramlar şimdiden.
    Denizli’den sevgiler.

  13. hamura aktılan çukulata sonradan resimde görüldüğü gibi içinden akıyor mu yoksa sonradan eklemek mi lazım? browni yaparken sosdan 1bardak ayırır kek pişerpişmez dökeriz. daha ayrıntıl yazarsanız sevinirim

    • Gülben hanım merhabalar, çikolata sonradan ekleme. Brownie yaparken isterseniz ayrıca çikolatalı bir sos hazırlayabilirsiniz. Benim bildiğim ve uyguladığım kadarıyla sos ayrılıp üzerine döküldüğünde ıslak kek oluyor. Tarif içine süslemede kullandıklarımı da ekliyorum. Sevgiler…

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uygulamayı Ana Ekrana Ekle

Mutfak Sırları'na tek dokunuşla ulaşmak için telefonunun ana ekranına ekle.