Haberdar olmak ister misiniz? Popüler tariflerden ilk siz haberdar olun!
Antakya Usulü İçli Köfte nasıl yapılır? Ayrıca size fikir verecek 19 yorum var. Tarifin püf noktaları, binlerce yemek tarifi ve daha fazlası... Türk antakya yöresi, bulhur, içli köfte, kıyme, yöresel, Etli Yemekler
9 4.33 5 1

Antakya Usulü İçli Köfte

Hilal Hanımcım ellerinize sağlık. Açıkçası bayıldım bu İçli Köfte tarifinize, fotoğraftaki kompozisyon da çok güzel.  İnsanın gözünü doyuruyor.

antakya yöresi

 

Antakya Usulü İçli Köfte Tarifi İçin Malzemeler

250 gr. çiğ köftelik kıyma
1 çorba kaşığı biber salçası
2,5 su bardağı ince bulgur
2 çay kaşığı tuz
1 adet yumurta
yeteri kadar su

içi için:
250 gr. yarım yağlı kıyma
2 adet orta boy soğan
150 gr ceviz
7-8 dal maydanoz
tuz, kimyon, karabiber

Antakya Usulü İçli Köfte Tarifi Nasıl Yapılır?


Kıymayı iyice kavuralım tane tane olsun yapışık kalmasın. Soğanları da ayrı bir kapta yemeklik doğrayıp kavuralım. Daha sonra kıymaya ilave edelim. İçine ceviz içine ekleyelim biraz daha kavuralım. Doğranmış maydanozları da ekleyelim ve soğumaya bırakalım.

İnce bulguru bir kaba boşaltalım içine kıymayı salçayı yumurtayı ilave edelim. Suyumuzda yavaş yavaş dökerek hamuru hazırlayalım ( bulgur suyu çekeceğinden çok kuru olmayacak, biraz yaş bir hamur olacak)daha sonra bu bulgur hamurunu 2 ye ayıralım.
Yağlanmış tepsinin dibine bir parçasını serelim. Ortasına iç malzememizi dökelim. Diğer hamur parçasını da üzerine kapatarak bastıralım. 180 derece önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim. ( fırına koyduktan 15 dk. sonra üzerine hafif su gezdirerek tekrar fırınlayalım)

Üzeri kızarana kadar fırınlamanız yeterli daha fazla fırınlarsanız kuruyabilir.

Afiyet Olsun :)

Besin Değerleri

350 kcal
Kalori
45 g
Karbonhidrat
20 g
Protein
12 g
Yağ
6 g
Lif

Hızlı Menü

Defterimdeki Tarifler +
Defteriniz bom boş :( Tariflerin altındaki butondan beğendiğiniz tarifleri defterinize ekleyerek saklayabilirsiniz :)
Yorumlar (19) +

“Antakya Usulü İçli Köfte” için 19 yanıt

  1. tarifiniz için elinize sağlık ama bir şeyi düzeltmemiz lazım. içine yumurta değil, dövülmüş kırmızı et konur. aslı böyledir. kare ya da istediğiniz şekilde keser, üzerine bolca zeytinyağı dökerek fırına atılır. teşekkürler.

    • Nurcan hanim tarifte kucukbir duzeltme yapmis sagolsun ,tam antakya icliköftesi olsun diye,zeytin yag karisimi ve eritilmis margarin eklenebilir ustune ve dilimlenir

  2. HİZMETLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER HEPSİDE MÜKEMMEL.BENİ ÇOK MUTLU EDİYOR ÇÜNKİ BEN BİR MUTFAK DELİSİYİM

  3. fikir guzel amma velakin,servis ve sunum sekli yok.nasil kesilir dagilir gibi geldi birazda sert olur sanki.orjinal icli kofte tarifi olsaydi keske

  4. ellerinize saglik..simdi yaptim,koca bir dilim kestim,uzerine de soyle mis gibi sarimsakli yogurt gezdirdim:))boyle de cok guzel oldu gercekten.paylasim icin sagolun,hersey harika..

  5. MERHABA SAADET HN . BENİM KULLANDIĞIM KALIP BORCAM NORMAL SERVİS TABAĞINDAN BİRAZ BÜYÜK. AMA EVDE NASIL BİR KALIP KULLANMAK İSTERSENİZ ODA OLUR.

  6. ben tok karnına tatlı yiyemeyenlerdenim ama aç karnına tatlı dünyasını silip süpürebilirim bu duruma bende şekil a katılıyorum :)
    pervin hn.cım Allah kavuştursun hayırlı teskereler

  7. bende denemek istiyorum mutlaka çok güzel görünüyor.ama tepsinin büyüklüğüne takıldım biraz acaba resimde görüldüğü gibi bir servis tabağı büyüklüğündemi olacak???

  8. EVET GERÇEKTEN KÜNEFELERİ ÇOK GÜZEL İSTANBULDAKİLERE ASLA BENZEMİYOR. TATLININ HERÇEŞİDİ AÇ KARNINA ÇOK GÜZEL OLUYOOR:)

  9. ocak ayında yemin töreni için orda bulunmuştum bende; yeri büyük o yüzden…yarim orda şuan:)yemekleri de güzeldi,künefesi de:)gerçi mideyi fazla doldurmaktan tatlının keyfine pek varamamıştık…aç karnına eminim daha güzel olur.

  10. TEŞEKKÜR DERİM PERVİN HN . BEN BUNU İLK KEZ ANTAKYDA HİDRO TESİSLERİNDE YEDİM. VE ÇOK BEĞENDİM. TABİ YERİNDE YEMEK GİBİ OLMUYOR.ORADA YEDİĞİM İÇİNDE ADINI BÖYLE KOYDUM .MALUM SİTEDE İÇLİ KÖFTE TARİFİ VARDI. KARIŞMASIN DEDİM :)

  11. biri Antakya mı demiş usulen!!!Hatay, Kırıkhannn…
    bu yemek ruhuma hitap etti birden:)
    ellerinizee sağlık…

  12. pratik bi yol gibi geldi bana , zaten çok severim içli köfteyi, kesin denicem :) canım benim ellerine sağlık

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yorum Yapılan Tarifler +
Son Gezilen 5 Tarif +
  • Henüz tarif gezmediniz.

Malzemeye Göre Ara

Evinizdeki malzemeleri seçin, size tarif önerelim

Brokoli
Brokoli
Patates
Patates
Soğan
Soğan
Yumurta
Yumurta
Pirinç
Pirinç
Kıyma
Kıyma
Malzeme Ekle

Sizin İçin Seçtiklerimiz

“Antakya Usulü İçli Köfte” için 19 yanıt

  1. tarifiniz için elinize sağlık ama bir şeyi düzeltmemiz lazım. içine yumurta değil, dövülmüş kırmızı et konur. aslı böyledir. kare ya da istediğiniz şekilde keser, üzerine bolca zeytinyağı dökerek fırına atılır. teşekkürler.

    • Nurcan hanim tarifte kucukbir duzeltme yapmis sagolsun ,tam antakya icliköftesi olsun diye,zeytin yag karisimi ve eritilmis margarin eklenebilir ustune ve dilimlenir

  2. HİZMETLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER HEPSİDE MÜKEMMEL.BENİ ÇOK MUTLU EDİYOR ÇÜNKİ BEN BİR MUTFAK DELİSİYİM

  3. fikir guzel amma velakin,servis ve sunum sekli yok.nasil kesilir dagilir gibi geldi birazda sert olur sanki.orjinal icli kofte tarifi olsaydi keske

  4. ellerinize saglik..simdi yaptim,koca bir dilim kestim,uzerine de soyle mis gibi sarimsakli yogurt gezdirdim:))boyle de cok guzel oldu gercekten.paylasim icin sagolun,hersey harika..

  5. MERHABA SAADET HN . BENİM KULLANDIĞIM KALIP BORCAM NORMAL SERVİS TABAĞINDAN BİRAZ BÜYÜK. AMA EVDE NASIL BİR KALIP KULLANMAK İSTERSENİZ ODA OLUR.

  6. ben tok karnına tatlı yiyemeyenlerdenim ama aç karnına tatlı dünyasını silip süpürebilirim bu duruma bende şekil a katılıyorum :)
    pervin hn.cım Allah kavuştursun hayırlı teskereler

  7. bende denemek istiyorum mutlaka çok güzel görünüyor.ama tepsinin büyüklüğüne takıldım biraz acaba resimde görüldüğü gibi bir servis tabağı büyüklüğündemi olacak???

  8. EVET GERÇEKTEN KÜNEFELERİ ÇOK GÜZEL İSTANBULDAKİLERE ASLA BENZEMİYOR. TATLININ HERÇEŞİDİ AÇ KARNINA ÇOK GÜZEL OLUYOOR:)

  9. ocak ayında yemin töreni için orda bulunmuştum bende; yeri büyük o yüzden…yarim orda şuan:)yemekleri de güzeldi,künefesi de:)gerçi mideyi fazla doldurmaktan tatlının keyfine pek varamamıştık…aç karnına eminim daha güzel olur.

  10. TEŞEKKÜR DERİM PERVİN HN . BEN BUNU İLK KEZ ANTAKYDA HİDRO TESİSLERİNDE YEDİM. VE ÇOK BEĞENDİM. TABİ YERİNDE YEMEK GİBİ OLMUYOR.ORADA YEDİĞİM İÇİNDE ADINI BÖYLE KOYDUM .MALUM SİTEDE İÇLİ KÖFTE TARİFİ VARDI. KARIŞMASIN DEDİM :)

  11. biri Antakya mı demiş usulen!!!Hatay, Kırıkhannn…
    bu yemek ruhuma hitap etti birden:)
    ellerinizee sağlık…

  12. pratik bi yol gibi geldi bana , zaten çok severim içli köfteyi, kesin denicem :) canım benim ellerine sağlık

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uygulamayı Ana Ekrana Ekle

Mutfak Sırları'na tek dokunuşla ulaşmak için telefonunun ana ekranına ekle.