İletişim
Yardım
Üye Ol
Giriş Yap
Tarif Defterim
Mutfak Sırları Yemek Tarifleri
Mutfak Sırları Yemek Tarifleri Mutfak Sırları Yemek Tarifleri Mutfak Sırları Yemek Tarifleri Mutfak Sırları Yemek Tarifleri

Efsane YOUTUBE videolarımızı kaçırıyorsunuz! Tıklayın hemen ABONE olun!

Zeytinyağlı Yaprak Sarma

Tarife oy ver
Porsiyon: 10-12 Kişilik Hazırlık: 60 dk Pişirme: 60 dk

( 56 oy 3,82/5)

Geleneksel Türk Mutfağı‘nın en sevdiğim ve taktir ettiğim yemeklerinden biridir zeytinyağlı yaprak sarma. İçinde kuş üzümü ve çam fıstığı varsa tadını bulur.

Gerçekten kıvamında yapılırsa damağınızı çatlatabilecek bir lezzettir. Bu tarifimi kolaylıklar uygulayabilirsiniz. Damak tadınıza göre baharatlarda ölçü değişikliği yapabilirsiniz.

Sevgiler…

Malzemeler:
  • 500 gr salamura asma yaprağı
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 2 su bardağı sıcak su
  • yarım limon suyunu

İç harcı için:

  • 4- adet kuru soğan
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 yemek kaşığı dolmalık fıstık
  • 2 su bardağı kırık pirinç
  • 1 yemek kaşığı kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 adet kesme şeker
  • 2 yemek kaşığı kuş üzümü
  • 1 su bardağı kıyılmış maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • yarım su bardağı sıcak su

Yapılışı:

  1. Zeytinyağını tencereye alın. Yemeklik doğradığınız soğanı biraz tuz ile 1 dakika kadar soteleyin. Üzerine çam fıstığını ilave ederek fıstıklar pembeleşinceye kadar karıştırarak kavurun.
  2. Pirinçleri 1-2 su yıkayıp süzün ve pembeleşen soğanların üzerine ilave edin ve 1 dakika kadar kavurun.
  3. Kavurduğunuz pirinçlerin üzerine iç harcı için gerekli tüm malzemeyi koyarak iyice karıştırın. Yarım su bardağı kaynamış suyu ilave ederek kısık ateşte pirinçler suyu çekene kadar pişirin ve demlemeye bırakın.
  4. Pirinçler soğurken yaprakları yıkayın. 5 dakika sıcak su da beklettikten sonra 2-3 su yıkayın.
  5. Yaprakların büyüklüğüne göre hazırladığınız iç harçtan koyarak sarın. Dolmayı pişireceğiniz tencerenin dibini yırtık ya da küçük asma yapraklarıyla kaplayın. Boşluk kalmayacak şekilde dolmayı dizin.
  6. Sardığınız dolmaların üzerine porselen bir tabak kapatın. Sıcak su, zeytinyağı ve tuzu tencereye ilave ettikten sonra kısık ateşte 35-40 dakika pişirin. Soğuk servis yapın.

KAÇ KİŞİLİK

10-12

HAZIRLIK SÜRESİ

60 dk

PİŞİRME SÜRESİ

60 dk

Yazdır

Bunu beğenenler aşağıdakilere bayıldı!

Kategori: Dolmalar, Zeytinyağlılar | Yazar: | Tarih:
Bu yazıya 46 yorum yapıldı
  1. efsun dedi ki:

    Ellerinize sağlık… Tarifi misafirlerimi yapıcakdım fakat bi sorum olacak.
    1 gece öncesinden hazırlasam ertesi gün pişirsem olurmu ?

  2. arzu dedi ki:

    yarım limon suyunu diye yazmış yarım bırakmışsınız.Limon suyu nereye konuyor

  3. Ayhan dedi ki:

    Kesme şeker ve kimyon bu yemeği geleneksel tatdan uzaklaştırır. Tarifimiz geleneksel değildir. Kırık prinç yerine normal prinçte olur.

  4. büke dedi ki:

    bu kadar tarçın çok değil mi? çok baskın bir tadı var 1 cay kaşığı bile fazla.

  5. Azra dedi ki:

    kırık pirinç yerine normal pilavlık pirinç konsa olmaz mı?

  6. Dina dedi ki:

    Sarmani cok seviyorim,kendim xar zamon yapmak istadim ve yaptim cok gozal. Turk emeklerini seviyorim,

  7. serap dedi ki:

    olcuyu yari yariya yapiyorum biz iki kisi oldugumuz icin bu kacinci yapisim bilmiyorum ama dolma sarmak hic bu kadar keyifli ve kolay gelmemisti cunku tarif cok guzel sonucu biliyorsunuz ama tecrubeme dayanarak artik asla limon koymuyorum pistikten sonra dilimliyorum servis ederken:) kesinlikle usenmeden deneyin derim firsatinizo ldukca bu tarifi:)

    • acibiber dedi ki:

      fazla sardiklarini derin dondurucuya koy sonra pisirirsin
      ben ole yapiyorum
      biber patlican kabak dolmasinida

  8. serap dedi ki:

    Tarifinizi uyguladim ic icin tesekkur ederim superdi ama limon koyarak pisirdim acilasti dolmam:( bugune kadar hic boyle bir tarifinize denk gelmedigim icin cok uzuldum neyse oyle ya da boyle yiyecegiz:(

    • ARZU dedi ki:

      bazen limondan kaynaklanıyo o acılık.. ben hep lıonla pısırıyorum lezzetlı oluyor serap hanım

  9. serap dedi ki:

    yapraklari 10 dakika falan suda haslamak gerekmez mi acaba?

  10. serap dedi ki:

    salamura yapraklari bir 10 dakika suda haslamak gerekmez mi?

  11. dilara dedi ki:

    süpersiniz size minnettarım

  12. Emre dedi ki:

    bu tarif etli içinde geçerli mi ben ette kullanmak istiyorumda.

  13. nazlıcan dedi ki:

    çokk severim olsada yesek valla yemede yanında yat

  14. safak dedi ki:

    piriç harcınının içine suyu koyup kabarttıktan sonra sarıp tencerede tekrar suda kaynatınca pirinçler çok kabarıp lapa olmaz mı? ben ilk defa sarma yapıcamda merak ettim

  15. ezgi dedi ki:

    porselen tabak koymamızda ki amaç nedir acaba açıklayabilir misiniz çok merak ediyorum?

    • müge ak dedi ki:

      tabak yada ısıya dayanklı herhangi baskı yapacak birşey kapatılmalıdır çünkü üstünde ağırlık olmazsa sarmalar piştikçe genelde dağılır..

  16. dilara dedi ki:

    şu anda denicem güzel görünüyooo (hıımmm)

  17. leyla*ile*mecnun dedi ki:

    supeeeeer

  18. napcan dedi ki:

    valla şimdi denicem acba güzel olcakmı :)

  19. kader dedi ki:

    tesekkurlerrr…bi cok tarif okudum ama bunu deniyorumm…

  20. dılber dedi ki:

    supperrrrr cok tsklerrr

  21. eda taşdemir dedi ki:

    Merhaba öncelikle bu tarifi yazan ve paylaşan şahısdan çok teşekür ederim …
    __ Tarifi uyguladıktan sonra yemeğimizi yedik ve çok güzel olmuş ellerimize saglık ….

    ________________________________ saygılar….

  22. banu dedi ki:

    harikay dı sağolun :D

  23. canan dedi ki:

    süper tarif sadece limon koymasak olmazmı ya zaten yeterince ekşi ya yapraklar zaten dahada ekşi olucak birazdan yapıcam ilk olucak ama limonda katıcam tşk

  24. ilayda dedi ki:

    Ben Yaprak Sarması Dolmaya Bayılırım Babaannem ile anneannemyapıyordu fakat hastalar yapaıyorlar babaannem bana dediki internetten bak baka baka yap dedi yaptım süper oldu tarif için çok teşekkrler :)

  25. hatice dedi ki:

    çok guzel bi tarif tskler

  26. oribella dedi ki:

    Bu tariften memnun kaldım.
    Herkeze afiyet şekr olsun….

  27. nursel dedi ki:

    limon koymayı unuttunuz sanırım enson koyulacak tarifi aldım deneyeceğim

  28. merve coşkun öztürk dedi ki:

    ellerinize sağlık çok güzel bir tarif…

  29. Cigdem Karal dedi ki:

    Merhaba,

    Evdeki sarma tarifi kayıplara karışmış. E bende tarifsiz bişey yapamam. Demem o ki, sarma ocağın üstünde. Ellerinize, kollarınıza sağlık. Bakalım tadı nasıl olacak. İçi de çok olurdedim ama tam geldi.
    Teşekkür ederim.
    Marifetli anne Çiğdem

  30. canan dedi ki:

    harika:))

  31. Simge dedi ki:

    Merhabalar,

    Tarifiniz nefiss görünüyor. Birazdan deneyeceğim,umarım lezzetli olur..Paylaşımınız için teşekkür ederim,ellerinize sağlık…

  32. ipek dedi ki:

    yeni evliyim kocama ilk kez sarma yapacağım doğum gününde

  33. nermin dedi ki:

    tariflerinizi begendim umarım gramajlar uygundur

  34. Sinem Yamanel dedi ki:

    dört dörtlük tarif olmuş…ceviz içi de ekledim ben… nefis oldu. ellerinize sağlık nilay hanım. sizi seviyoruz.

  35. acemi dedi ki:

    SARMAAAAAA ÖLÜRÜM SARMAYA

Doğru değeri giriniz *