ActiFry’da Köri Soslu Tavuk

Selamlar dostlar daha öncede actifry yazımda size diğer blogger arkadaşlarla katılmış olduğum etkinlikten bahsetmiştim. Bu etkinlik sonrasında actifry ile patates kızarmak haricinde yapılabilecek sağlıklı ve lezzetli tarifleri  paylaşmak ve için bloglar arası bir etkinlik başlatıldı.

Bu etkinliğin ilk konusu ana yemekler ve ilk ev sahibesi Hünerli Bayanlar Blogunun sahibi sevgili Müge. Tabi bende etkinliğe katılmak ve hevesimi almak için vakit kaybetmeden bir çok tarif denedim (uykuluk ,tavuk kanadı vs). İçlerinden ilk seçtiğim tarif köri soslu tavuk.

 

Köri Soslu Tavuk
Köri Soslu Tavuk

Çok kolay, lezzetli ve sağlıklı bu tarifi farklı soslar ve baharat kombinasyonları ile deneyebilirsiniz.  Makinanın performansı harika, diğer bir artısıda çok kolay temizlenmesi.

Actifry’ı olmayan arkadaşlar bu tarifi (malesef daha fazla yağ ile) teflon tavada deneyebilirler…

Mügecim bu tarifim actifry ve sana gelsin :) Sevgiler…

Malzemeler:
  • 500 gr. Baby şiş (yada but biftek)
  • 2 actifry kaşığı köri sosu (curry sauce)
  • Yarım 2 actifry kaşığı sıvı yağ
  • 2 dal ince kıyılmış taze biberiye
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber
  • Tuz

Yapılışı:
  1. Baby şiş kullanılacaksanız etleri şişten çıkartıp geniş bir tabağa alın. (But biftek kullanacaklar butları keskin bir bıçaklar şeritler halinde kesebilir)
  2. Köri sos, baharatlar ve sıvı yağı etlere ilave ederek iyice karıştırın ve streç film ile etlerin üzerini kapatarak 1-2 saat boyunca buzdolabında dinlenmeye bırakın.
  3. Actifry’ınızın zamanlayıcısını 20 dk. Ayarlayın ve etlerinizi içine atarak kapağını kapatın.
  4. Pişen tavuklarınızı isteğe göre haşlanmış makarna üzerinde yada pilavla servis yapın.

Damak tadınıza göre 15. dakikada da tavukları alabilirsiniz ama ben çok pişmiş sevdiğim için sürenin sonuna kadar pişirdim.

Paylaş...
Pin on PinterestShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on Whatsapp

ActiFry’da Köri Soslu Tavuk” için 36 yorum

  • 12 Haziran 2014 tarihinde, saat 16:11
    Permalink

    merhaba arkadaşlar,
    ürünü herkese şiddetle tavsiye ediyorum patates kızarmıyor kabak çiğ kalıyor diyen arkadaşları hayretler içersinde karşıladım bakınız bir ürünün kullanma klavuzunu baştan aşağı okumak çok ama çok önemli ben bir kg patatesi 28 dk. da nar gibi kızarmış vaziyette servis ediyorum ve kimse 1 kaşık yağ ile yapıldığına inanmıyor bile. Çalışan bir bayanım işlerimi son derece kolaylaştırıyor dana straganof da kesinlikle süper oluyor. Bence kullanım hatası yapan arkadaşlar var. Şimdiye kadar ( kızartmalar dışında dana straganof, irmik helvası, kabak tatlısı, tavuk, hazır mantıyı kavurdum, menemen , kestane pişirdim aklıma gelmeyen bir dolu tarif var ) kullanım hatası yapıldığına eminim.

    Yanıtla
  • 02 Şubat 2014 tarihinde, saat 10:37
    Permalink

    Bence de sonuç fiyasko patates, kabak ve biber kızartması dışında hiçbir şey doğru dürüst olmuyor. Üç tane sebzeyi kızartmak için o kadar parayı vermekte saçmalık. Kendimi kazıklanmış ve actifry’ e her baktığımda salak gibi hissediyorum. :) Paranız çoksa ve patates kızartmasını çok seviyorsanız alın, bunun dışında fazla beklentiniz olmasın.

    Yanıtla
  • 06 Ocak 2014 tarihinde, saat 17:36
    Permalink

    biber kızarması güzel oluyor yağ sıçrama derdi yok birde kanat denedim onuda tavsiye ederim..fakat kırmızı et denildiği sürede pişmiyor çoban kavurma vardı tarifler arasında onu denedim etler pişmedi çok kötü oldu.acaba bir püf noktası var mı bilmiyorum.zaten yeni yemek yapmayı öğreniyorum korkuyorum yaparken :)

    Yanıtla
  • 14 Mayıs 2012 tarihinde, saat 12:46
    Permalink

    ben yeni aldım.Süper bir şey kullanmasını bilmek lazım.

    Yanıtla
  • 04 Mart 2012 tarihinde, saat 19:12
    Permalink

    Ben yeni aldım 1 aydır kullanıyorum ve evde en efektif kullanılan aletlerden biri yumurtalı patates ve tavuk çeşitleri mükemmel,çalışan hanımlar icin kesinlikle çok pratik

    Yanıtla
  • 28 Kasım 2011 tarihinde, saat 19:23
    Permalink

    bir de balık ta deniycem çünkü çocuklar balık sevmediği için evde balık yapamıyorum,inşallah actifry bu işide hallederse bundan sonra hiçdeğilse balık zevkimi tatmin ederim.sonucu yine sizlere bildiririm.

    Yanıtla
  • 28 Kasım 2011 tarihinde, saat 19:20
    Permalink

    bu ürün bana eşim ve çocuklarım doğum günü hediyesi almışlar 2_3 gündür değişik yemekler yaptım gerçekten çok güzel ve lezzetli,hafif oldu,En güzel tarafı kızartma kokusu dumanı ve yağ sıçrama derdi yok,bu ürünü çıkaran tefale çok teşekkürler ederim,herkese de tavsiye ederim

    Yanıtla
  • 28 Kasım 2011 tarihinde, saat 18:00
    Permalink

    müthiş bir alet,patatesleri çıtır çıtır yapıyor hemde 30 dk da,kestaneler muhteşem oluyor,haftasonları harika kahvaltılıklar hazırlayıp en son çıtır çıtır ekmeklerimizi kızartıyoruz süperr bir alet evimin kızı yani,bence kullanım hatası yapıyorsunuz bu aletle bişeyin kötü olması imkansızz:)))

    Yanıtla
  • 10 Eylül 2011 tarihinde, saat 13:43
    Permalink

    Bu güne kadar aldığım en kötü doğum günü hediyesi…5 kez denedim.Hepsinde sonuç çok başarısız.Görmeye bile tahammül edemiyorum…Kendimizi acayip kazıklanmış hissettik…Paramı geri istiyorum…ÇİĞ patates,biber, kabak,patlıcan yemek istemiyorum…Bu arada bu eleştirileri dikkate alan yetkili birileri var mı merak ediyorum?

    Yanıtla
  • 12 Ağustos 2011 tarihinde, saat 16:05
    Permalink

    Bu ürünü 3 yıldır kullanıyorum ne denediysem harika oldu kullanmasını bilmek lazım çok memnunum

    Yanıtla
  • 15 Mayıs 2011 tarihinde, saat 17:02
    Permalink

    BEN DE ÇOK MEMNUNUM.ÖZELLİKLE DANA STROGONOF VE TARHUNLU,MANTARLI TAVUK VE PATATESSSS HARİKA OLDU.MEMNUN KALMAYANLAR SANIRIM PATATESLERİ ÇOK KALIN DOĞRUYORLAR.BEN DE BU KADAR ÇITIR VE LEZZETLİ OLMAYACAĞINI DÜŞÜNÜYORDUM.DENEDİM VE ŞİMDİ VAZGEÇEMİYORUM.YALNIZ 1 KONUDA HATA YAPTIM MANTARLI TAVUKTA 150 GR MANTAR DİYORDU BEN YARIM KİLO EKLEDİM BAYA SULANDI.SUYUNU ALDIM AMA TADI MÜTHİŞŞŞTİ.

    Yanıtla
  • 11 Mayıs 2011 tarihinde, saat 12:35
    Permalink

    nagihan haklı kabak kızartma tarifinde 12 dk diyor ama 1 saate yakın pişirdiğim halde kabaklar hala sertti.ayrıca karıştırma aparatı yiyecekleri çevirmekten cok üst üste cıkmalarına neden oluyor.patates kızartması fena değil ama süre uzun. bence en iyi yaptıgı sey biber kızartmak kısa sürede ve yagda kızarmıs gibi lezzetli oluyor

    Yanıtla
  • 08 Mayıs 2011 tarihinde, saat 16:33
    Permalink

    işin aslı şudur arkadaşlar bizzat ilk çıktığında aldım üzülerek söylüyorum 500 tl ye resmen çöpe gitti para .
    1.. Türk damak tadına uygun değil, kızartmadan çok haşlanmış tadı var
    2.. Patatesleri iki yada en fazla üçer atabilirsiniz 20 dk dan uzun sürede kızarıyo daha fazla atınca daha uzun sürüyo ve pelteleşiyo
    3.. biber, kabak, patlıcan bunları 40-45 dk da bile çiğ bırakıyo
    4.. pilav türü yemek yaptığı idda ediliyo sıcak hava üfleyerek pişiriyo yani bana öle geldi çünki üste kalan pirinçler sıcak havadan dolayı taş gibi kuruyo pişirmiyo
    5.. bunlardan sonra gerisini denemeye luzum görmedim
    6.. zaten gerikalan tarifleri ocakta, fırında yağzızda yapabilirsiniz
    7.. şikayet ettim hiçbir şekilde yardımce olunmadı
    şimdi burada yanlış olan şudur;
    tefal ürününü yanlış lanse edmektedir
    eğer ürünü tefale sorarsanız süper kızartmalar yapıyo
    eğer bi yerde denk gelir de bi tanıtımda kızartmadan tadarsanız, bu kızartma tadında değil dediğiniz zaman bunun özelliği böyle diyolar(arkadaşım denk gelmiş bana anlattı):))))
    nasılsa sattık düşüncesiyle olacakki şikayetler umurlarında bile değil:)))
    birdaha tefal in hiç bir ürününü almayı düşünmüyorum 500 tl yanlarına kar kalmış olabilir ama tefalde bu ürünü aldığım alış veriş merkezi dükkanı da benden 1 krş bile kazanamıycak:))))

    Yanıtla
  • 01 Ağustos 2010 tarihinde, saat 17:52
    Permalink

    ben 350 tl ye aldım 1 senedir kullanıyorum çok memnunum patatesler süper oluyor

    Yanıtla
  • 16 Haziran 2010 tarihinde, saat 11:57
    Permalink

    ben hiç memnun kalmadım hem 500ytl ödedim hem 3. kullanışımda bozuldu servise gönderdim güya parçası değişmiş yalan yine aynı olmadı.tefal firmasına güvenmekle hata yaptım galiba.

    Yanıtla
  • 03 Mayıs 2010 tarihinde, saat 13:26
    Permalink

    valla ben alalı 5 ay oldu alet süper tık demiyor ne istersen onu pişir alacak olanlara şiddetle tavsiye ederim hatta eşimle kavga bile ettim lma çok pahalı diye şimdi sesimi bile çıkarmıyorum en büyük yardımcım tefal çünkü :)

    Yanıtla
  • 15 Nisan 2010 tarihinde, saat 00:30
    Permalink

    Ben bu aşırı olumlu yorumlara nedense hiç inanmıyorum, ürünü satan ya da bir çıkarı olan arkadaşlar muhtemelen böyle yorumlar yazıyor :) birisi demiş patlıcan hiçbirşeye benzemedi, öteki de benimki süper oldu demiş. bu ne ironidir. inanmayın ya böyle yorumlara derim ben. kullanan kişiden direk öneri alın ya da hiç almayın 400 lira , az para değil.

    Yanıtla
    • 15 Nisan 2010 tarihinde, saat 10:23
      Permalink

      Koray ürünü denemen gerekiyor bence. Ben evde aktif olarak kullanıyorum ve çok memnunum.

      Yanıtla
    • 16 Haziran 2010 tarihinde, saat 11:54
      Permalink

      çok haklısınız ben evkurdan 500ytl vererek aldığım tefal a… hiç memnun kalmadım o parçası dömediği için kendim karıştırmak zorunda kaldım servise gönderdim güya oldu dendi yine 5 saniye dönüp duruyor yine kapağını açıp kendim karıştırıyorum.çok moralim bozuk o kadar parayamı yanarsın yoksa ürünün elinde patlamasına mı…

      Yanıtla
  • 30 Mart 2010 tarihinde, saat 21:00
    Permalink

    yağ problemi olanlar için harika.ben sebze hastasıyım.kabakla patlıcanı denedim olmadı.kabaklar yine iyiydi,ama patlıcan kapkara ve acı oldu ne yapabilirim bilen varsa lütfen yardımcı olsun

    Yanıtla
    • 15 Nisan 2010 tarihinde, saat 15:48
      Permalink

      bn daha bgn yaptım patlıcan.. gayet guzel oldu… ustunede domates sos bayıldım yanı……

      Yanıtla
    • 20 Ağustos 2011 tarihinde, saat 21:44
      Permalink

      bende 2 senedir kullanıyorum harika bir ürün hatta tefal den güvenip de aldığım tek ürün ..ben patlıcan hastasıyım 10 dakika suda bekletip patlıcanları iyice kurulayıp atıyorum fakat 1 değil 2 kaşık yağ koyuyorum vallahi patatesten güzel oluyor .)bende başta memnun değildim meğerse yapamıyormuşum .işin püf noktası yağı önceden atıp 2 dakika kızartmakmış ..

      Yanıtla
  • 14 Ocak 2010 tarihinde, saat 14:00
    Permalink

    Bende aldım cidden çok memnunum.Almadan önce sitelerde yorumları çok araştırdım.İkilemde kalmıştım. Aldım iyi ki de almışım.Herkes internetten 300 e almış ben 499 a aldım tefal bayisinden. Ama helal olsun. Yapmışlar cidden. Tavsiye ederim.

    Yanıtla
  • 30 Ekim 2009 tarihinde, saat 21:39
    Permalink

    çok memnunum irmik helvasını bukadar profesyonelce we lezzetli pişirebiliceğine kanaat getirmiyordum tüm yemekler we tatlılar mükemmel muhteşem balık köfteleri yapıyorum eşim balık yemezken hergün ister oldu eskiden ayda 1 kez balık tüketirken şimdi haftada 3 kez tüketiyoruz…tavsiye ederim

    Yanıtla
  • 20 Eylül 2009 tarihinde, saat 22:48
    Permalink

    Sayın ayşegül hanım ürünün elektrik tüketimi saatte 1400 watt olarak ürün detaylarında belirtiliyor. yani bir saatte ortalama birbuçuk kw elektrik tüketiyor demektir,yurdumuz değişen elektrik fiyatları dolayısıyla bir rakam yazmak istemiyorum güncel elektrik ücreti X 1,5 ürünün 1 saatte tükettiği elektiğin tl karşılığını size verecektir

    Yanıtla
  • 08 Eylül 2009 tarihinde, saat 17:31
    Permalink

    Ben 6 aydır kullanıyorum ve çok memnunum. Fiyatı için ise, İstanbulda olanlar Kurtköy Viaport ta 399 TL. 8 ay taksitle. Ben öyle aldım ve halen aynı fiyat devam ediyor.Yemek derdim bitti, harika şeyler yapıyorum, herkese tavsiye ederim..

    Yanıtla
  • 05 Haziran 2009 tarihinde, saat 11:26
    Permalink

    eminim çok lezzetli olmuştur.benim sormak istediğim bişey var.patlıcan ve kabağı nasıl kızartıyorsunuz.ben actfryda patlıcan ve kabak konusunda başarılı olamadım.teşekkürler

    Yanıtla
    • 05 Haziran 2009 tarihinde, saat 11:37
      Permalink

      Merhabalar gülşen,

      Ben çok lezzetli bir kabak kızartması yaptım actifry’ da tarifi senin için pazartesi günü yayınları. Unutma özellikle kabağın hafif diri olanı makbuldur.

      Yanıtla
  • 01 Haziran 2009 tarihinde, saat 01:33
    Permalink

    tefal actifry in harcadığı elektrik konusunda verdiğin bilgi için çok teşekkür ederim nilaycığım

    Yanıtla
  • 29 Mayıs 2009 tarihinde, saat 13:25
    Permalink

    tefal actifry iyi güzel ve sağlık açısından da mükemmel de harcadığı elektrik ne durumda acaba bilgisi olan varmı yağ konusunda olduğu gibi eğer elektrik konusunda da cimriyse çok mükemmel o zaman o paraya alınabilinir diye düşünüyorum

    Yanıtla
    • 29 Mayıs 2009 tarihinde, saat 16:43
      Permalink

      Merhabalar Ayşegül, ben neredeyse hergün kullanıyorum ve elektrik faturamda göze batacak bir artış olmadı. Yani cidden hayatı ve yemek yapmayı kolaylaştıran bir alet.. Zamanını ayarlyıp bırakıyorsun içeride dönen aparat yavaşça karıştırarak pişiriyor. Cidden çok memnun kaldım..

      Yanıtla
    • 29 Mayıs 2009 tarihinde, saat 08:05
      Permalink

      Merhabalar Umut bey,

      Actifryı aldığınızda içinden kendine ait yeşil ölçülü bir kaşık çıkıyor. Zaten makinanız varsa onu kullanıyorsunuz.

      Yanıtla
  • 03 Nisan 2009 tarihinde, saat 11:22
    Permalink

    Tefal alacağım…tamammm kıskandımm …şaka bir yana çok güzel bi alet nasıl çalıştığını görmesem vallahi inanmazdım tavuk harika görünüyor teşekkürler mutfak sırları.

    Yanıtla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir