Haberdar olmak ister misiniz? Popüler tariflerden ilk siz haberdar olun!
Kakaolu Lor Tatlısı nasıl yapılır? Ayrıca size fikir verecek 5 yorum var. Tarifin püf noktaları, binlerce yemek tarifi ve daha fazlası... Türk 35 dk, evdeki loru nasıl değerlendiririm, lor peyniri, lor tatlısı, peynirli tatlı, şerbetli tatlılar, Tatlılar
6 4.83 5 1

Kakaolu Lor Tatlısı

Merhabalar Sevgili Dostlar,

Geçen aylarda Kastamonu’dan gelen ve bir türlü bir şeyler hazırlamaya fırsat bulamadığım için dondurucuda bekleyen lor peynirimi çıkardım. Donuk olduğu için birkaç samuray numarasıyla 4 parçaya böldüm :) Tabi bu işlemi yaparken tezgahı ve yerleri de baya bir kirlettim :)

35 dk

Neyse sonuçta o kadar peyniri bir anda kullanamayacağım için kalanını tekrar dondurucuya postaladıktan sonra başladım tatlıyı hazırlamaya. Lor ve tereyağı donuk olduğu için oda sıcaklığına gelinceye kadar mikrodalgada çözdürdüm. Bu da ılık olmasını ve kolay yoğurulmasını sağladı.

Bu tatlıda dikkat etmeniz gereken en önemli nokta şerbetin ve tatlının sıcak olması. (Biri sıcak biri soğuk değil ikisi de sıcak olacak) Zaten şerbeti çok hızlı çekiyor ama en az bir kez alt üst yaparsanız üstleri de aynı hızla şerbeti alacaktır.

Bu arada toplam 80-90 tatlı çıkıyor. Bu nedenle tatlınızı yarım ölçü yapabilirsiniz.

Sevgiler…

Kakaolu Lor Tatlısı Tarifi İçin Malzemeler

  • 250 gr lor peyniri (tuzsuz)
  • 3 adet yumurta (orta boy)
  • 125 gr tereyağı (varsa tuzsuz)
  • 50 gr pudra şekeri
  • 200 gr un
  • 100 gr buğday nişastası
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket karbonat
  • 4 yemek kaşığı kakao

Şerbeti için:

  • 1 kilo toz şeker
  • 1,5 litre su
  • Yarım limon

Üzeri için:

  • Hindistan cevizi

Kakaolu Lor Tatlısı Tarifi Nasıl Yapılır?


  1. Şerbeti için şeker, su, yarım limon suyu ve limon kabuğunu tencereye alın. Kısık ateşte ara sıra karıştırarak kaynatın. Kısık ateşte 15-20 dakika kadar kaynatın.
  2. Un, nişasta, karbonat, kabartma tozu ve kakaoyu birlikte bir kaseye alın.
  3. Lor peynirini derin bir yoğurma kabına alın. Üzerine oda sıcaklığındaki tereyağını ve pudra şekerini ekleyerek yoğurmaya başlayın.
  4. İlk yumurtayı kaseye ekleyin ve yoğurun, üzerine kaseye ayırdığınız kakaolu un karışımının üçte birini ekleyerek yoğurmaya devam edin. Tüm malzeme bitinceye kadar aynı işlemi sürdürün.
  5. Yoğurduğunuz hamurun yarısını ucuna duy taktığınız krema torbasına alın. Hafifçe yağladığınız fırın tepsisine 2-3 santim aralıklarla sıkın. 2. Tepsiye de aynı işlemi uygulayarak tatlıyı sıkın.
  6. 200 derece önceden ısıtılmış fırında 10-12 dakika pişirin. Pişen 2 tepsi tatlının üzerine sıcak şerbeti gezdirin.
  7. Şerbetini tamamen çeken tatlıların üzerine hindistancevizi serperek servis yapın.

Besin Değerleri

292 kcal
Kalori
45 g
Karbonhidrat
6 g
Protein
10 g
Yağ
1 g
Lif

Hızlı Menü

Defterimdeki Tarifler +
Defteriniz bom boş :( Tariflerin altındaki butondan beğendiğiniz tarifleri defterinize ekleyerek saklayabilirsiniz :)
Yorumlar (5) +

“Kakaolu Lor Tatlısı” için 5 yanıt

  1. Bir paket karbonat demişsiniz çok değilmi hani annelerimiz der ya karbonat çay kaşığının ucuyla olur, bir paket kabartma tozuna denk geliyor.O yüzden merak ettim.

  2. merhabalar nilay hnm aklıma gelen bir kaç soruyuda sormak istiyorum hangi marka lor kullandınız bim veya A 101 deki peynirlerden kullandınızmı bulunduğum yerde bu marketler var :) bu ölçüden iki tepsi tatlımı çıkıyor nilay hnmcım birdee bu ölçüyü yarım kullansak dedikya yarım ölçü için yumurta kaç gr olmalı 3 orta boy yumurta demişsiniz ama yinede gr olarak söylermisiniz bu tarif için sizin daha önce önerdiğiniz vita yağı var ondan kullansam nasıl olur sizce ? sevgilerrrr nilay hnm

  3. merhaba nilay hnm ellerinize sağlık ben bayıldım bu tatlıya özellikle kakaolu olduğu için nilay hnm bu tatlı hakkında sorularım var :) tatlıyı bu ölçüde yapıp pişirip soğuyunca dondurucuya koyup kullanacağımız zaman çıkarıp şerbet hazırlayıp şerbetlesek olurmu ? bu ölçüde kaç tepsi tatlı çıkıyor birde işinizin yoğun olduğunu dile getiriyorsunuz biliyorum ama sizden ricam bu ölçüyü yarım olarak yaparsak ölçüler nasıl olmalı ? kastedtiğim 3 yumurta yarı ölçüde yaparsak nasıl kullanıcaz sizden çok rica ediyorum şerbet ölçüsü ile yarım ölçü olarakta yazarmısınız bizleride düşünün şerbet ölçüsündeki malzemeleri su bardağı ölçüsü ile verebilirmisiniz inş bu sorularımı cevaplarsınız vakit ayırıpta :)

    • Merhabalar Emine hanım, yumurtayı tam yarım ölmek için de en uygunu yine tartı. Ben böyle zorlu tariflerde tartıya güveniyorum ve kesinlikle gram olarak ölçü vermekten yanayım. Tavsiyem 1 tartı almanız, 15-20 liraya 8 yıl önce aldığım dijital mutfak tartısını hala kullanıyorum.
      Diğer sorunuza gelince o şekilde denemedim ve pek iy bir sonuç alacağınızı düşünmüyorum çünkü tatlının da şerbetin de sıcak olması lazım. Sevgiler..

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yorum Yapılan Tarifler +
Son Gezilen 5 Tarif +
  • Henüz tarif gezmediniz.

Malzemeye Göre Ara

Evinizdeki malzemeleri seçin, size tarif önerelim

Brokoli
Brokoli
Patates
Patates
Soğan
Soğan
Yumurta
Yumurta
Pirinç
Pirinç
Kıyma
Kıyma
Malzeme Ekle

Sizin İçin Seçtiklerimiz

“Kakaolu Lor Tatlısı” için 5 yanıt

  1. Bir paket karbonat demişsiniz çok değilmi hani annelerimiz der ya karbonat çay kaşığının ucuyla olur, bir paket kabartma tozuna denk geliyor.O yüzden merak ettim.

  2. merhabalar nilay hnm aklıma gelen bir kaç soruyuda sormak istiyorum hangi marka lor kullandınız bim veya A 101 deki peynirlerden kullandınızmı bulunduğum yerde bu marketler var :) bu ölçüden iki tepsi tatlımı çıkıyor nilay hnmcım birdee bu ölçüyü yarım kullansak dedikya yarım ölçü için yumurta kaç gr olmalı 3 orta boy yumurta demişsiniz ama yinede gr olarak söylermisiniz bu tarif için sizin daha önce önerdiğiniz vita yağı var ondan kullansam nasıl olur sizce ? sevgilerrrr nilay hnm

  3. merhaba nilay hnm ellerinize sağlık ben bayıldım bu tatlıya özellikle kakaolu olduğu için nilay hnm bu tatlı hakkında sorularım var :) tatlıyı bu ölçüde yapıp pişirip soğuyunca dondurucuya koyup kullanacağımız zaman çıkarıp şerbet hazırlayıp şerbetlesek olurmu ? bu ölçüde kaç tepsi tatlı çıkıyor birde işinizin yoğun olduğunu dile getiriyorsunuz biliyorum ama sizden ricam bu ölçüyü yarım olarak yaparsak ölçüler nasıl olmalı ? kastedtiğim 3 yumurta yarı ölçüde yaparsak nasıl kullanıcaz sizden çok rica ediyorum şerbet ölçüsü ile yarım ölçü olarakta yazarmısınız bizleride düşünün şerbet ölçüsündeki malzemeleri su bardağı ölçüsü ile verebilirmisiniz inş bu sorularımı cevaplarsınız vakit ayırıpta :)

    • Merhabalar Emine hanım, yumurtayı tam yarım ölmek için de en uygunu yine tartı. Ben böyle zorlu tariflerde tartıya güveniyorum ve kesinlikle gram olarak ölçü vermekten yanayım. Tavsiyem 1 tartı almanız, 15-20 liraya 8 yıl önce aldığım dijital mutfak tartısını hala kullanıyorum.
      Diğer sorunuza gelince o şekilde denemedim ve pek iy bir sonuç alacağınızı düşünmüyorum çünkü tatlının da şerbetin de sıcak olması lazım. Sevgiler..

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uygulamayı Ana Ekrana Ekle

Mutfak Sırları'na tek dokunuşla ulaşmak için telefonunun ana ekranına ekle.