Haberdar olmak ister misiniz? Popüler tariflerden ilk siz haberdar olun!
Biscotti nasıl yapılır? Ayrıca size fikir verecek 34 yorum var. Tarifin püf noktaları, binlerce yemek tarifi ve daha fazlası... Türk biscotte, biscotti nasıl yapılır, biscotti nedir, biscotti tarifi, biscutti, kuruyemişli biscotti, peksimek, Hamur İşleri
15 4.2 5 1

Biscotti

Bu hafta birbirinden keyifli işler yaptık. Tabii oldukça da yorulduk. Hafta sonu kendimi sadece okumaya, fotoğraf çekmeye ve blog yazmaya adadım. Umarım başarılı olabilirim.

biscotte

Akşamüzeri evde vakit geçirebilmenin verdiği coşkuyla biscotti hazırlamaya karar verdim. Sonuçtan da oldukça memnun kaldım.

Biscotti Fransızcada Biscotte (peksimek) olarak geçiyor. En büyük özelliği düşük ısıda pişirildikten sonra, dilimlenmesi ve dilimlendikten sonra kuruması için bir kez daha fırınlanması. Kahve ve çayın yanında benim gibi kemirecek bir şeyler arayanlardansanız bu tarif tam size göre.

Benim tarifimde yağ kullanılmıyor bu nedenle oldukça hafif. Biscotti hazırlarken hamuru çok hırpalamadan yoğurun bu sayede hem daha kolay toplanır hem de gerektiğinden fazla un almaz.

Biscottileri fırından alır almaz sıcakken dilimleyin çünkü soğuduğunda parçalanmaya başlar.

Sevgiler…

Biscotti Tarifi İçin Malzemeler

  • 3 adet yumurta
  • 1 cup toz şeker (180 gr)
  • 3 cup un (360 gr)
  • 10 gr kabartma tozu
  • 10 gr karbonat
  • 1 su bardağı karışık kuru yemiş

Biscotti Tarifi Nasıl Yapılır?


  1. Yumurta ve toz şekeri krema gibi oluncaya kadar yüksek devirde çırpın.
  2. Un, kabartma tozu ve karbonatı birlikte eleyin.
  3. Kabaran yumurtalara un karışımının yarısını ilave ederek alttan yukarıya doğru karıştırın. Biraz toparlanmaya başlayınca karışımı mutfak tezgahına alın.
  4. Kuruyemişleri hamura ekleyin ve kalan un karışımını yavaş yavaş yoğurarak ilave edin.
  5. Tüm unu biscotti hamuruna yedirince hamuru iki eşit parçaya bölün.
  6. Böldüğünüz iki hamur parçasını kullanacağınız tepsinin boyu kadar rulo haline getirin.
  7. Hafifçe yağladığınız fırın tepsisine hamurları biraz aralık bırakarak yerleştirin.
  8. 150 derece önceden ısıtılmış fırında 45 dakika kadar pişirin.
  9. Biscottileri fırından alır almaz sıcakken dilimleyin ve dilimlediğiniz yüzü yukarı gelecek şekilde tekrar tepsiye dizin.
  10. 150 derece fırında 10 dakika daha fırınlayın. Oda sıcaklığına gelince servis yapın.

Besin Değerleri

180 kcal
Kalori
24 g
Karbonhidrat
4 g
Protein
7 g
Yağ
2 g
Lif

Hızlı Menü

Defterimdeki Tarifler +
Defteriniz bom boş :( Tariflerin altındaki butondan beğendiğiniz tarifleri defterinize ekleyerek saklayabilirsiniz :)
Yorumlar (34) +

“Biscotti” için 34 yanıt

    • Silme ve tepeleme ölçülerde cup bile olsa gramaj değişimleri olabilir. En güveniliri tartı ile ölçerek hazırlamak. Sevgiler

  1. Merhaba Nilay,
    Bu biscottileri derin dondurucu da saklayabilir miyiz ki sonra ısıtıp mı yenmeli yoksa oda sıcaklığına kendi mi gelmeli?

    • Merhabalar Damla, hava almayan bir kap içinde çok uzun süre muhafaza edebilirsin. Dondurmana gerek yok. Sevgiler

  2. bunun tuzlu olanı varmıdır acaba? ya da şeker yerine tuz koysak aynı şey olurmu? canım tuzlusundan çekiyor da :)

  3. Merhaba, tarifinizi denedim. Gerçekten çok lezzetli oldu. Yalnız unu bahsettiğinizden biraz daha fazla koymam gerekti. O sulu hali gidesiye kadar ekledim unu. Sevgiler.

  4. merhabalar nilay hanım ben bugün bu tarifi yaptım siz 45 dakika demenize ragmen 20 dakika pişince bile hemen pişti hatta biraz geçti ama tam bugday unuyla da gayet güzel oldu :)

  5. merhaba.tarifi deneyeceğim fakat kabartma tozu ve karbonat farkı nedir? sadece kabartma tozu olmaz mı? Tşk.

  6. yumurtayı koyarken sadece akını mı koyuyoruz yoksa tamamını mı? kabaran yumurta akı tabiri beni çelişkiye düşürdü. deneyeceğim de :)
    sevgiler

    • Merhaba.Tarif super gorunuyo ,yanliz bu arkadasin sordugu soru konusunda bende celiskide kaldim.sadece yumurtalarin akinimi kullaniyoruz,o konuda anlayamadim.cevaplarsaniz sevinirim.buarada ellerinize saglik.

      • Fatma hanım merhabalar, yuurtaların tamamını kullanıyoruz. Zaten şeker ile çırpıldığı için kabarıp beyazlaşıyorlar. Sevgiler.

  7. merhabalar nilay hanım blogunuzu sürekli takip ediyorum harika gerçekten. un yerine kepekli un ya da tam bugday unu kullansak sorun olur mu? yagsız oldugu için tarif dikkatimi çekti. daha da hafifleştirmek istiyorum açıkçası

  8. cup dediğiniz mutfak tartısı olamayanlar için nedir bardak kaşıkla ölçü vermeniz mümkün mü? teşekkürler…

  9. neden hem kabartma tozu hem karbonat??? çok güzel görünüyor, deneyeceğim…ellerinize sağlık…

  10. sizintariflerinize bayılıyorum yine güzel şeyler atarsanız çok memnun olurum ellerinize sağlık

  11. Ben bayiliyorum bu lezzete… Ama sor bana bir, “hic yaptin mi?” diye… “Hayir… yapmadim”… Ama bu güzel ve aciklayici tarifinden sonra artik sart oldu… Sevgilerimle, ellerine saglik…

    • Filizcim ben daha önce 1-2 kez üzümlüsünü falan hazırlamıştım okulda ama evde ilk defa fırsat buldum. Mutlaka denemelisin, sevgiler :)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yorum Yapılan Tarifler +
Son Gezilen 5 Tarif +
  • Henüz tarif gezmediniz.

Malzemeye Göre Ara

Evinizdeki malzemeleri seçin, size tarif önerelim

Brokoli
Brokoli
Patates
Patates
Soğan
Soğan
Yumurta
Yumurta
Pirinç
Pirinç
Kıyma
Kıyma
Malzeme Ekle

Sizin İçin Seçtiklerimiz

“Biscotti” için 34 yanıt

    • Silme ve tepeleme ölçülerde cup bile olsa gramaj değişimleri olabilir. En güveniliri tartı ile ölçerek hazırlamak. Sevgiler

  1. Merhaba Nilay,
    Bu biscottileri derin dondurucu da saklayabilir miyiz ki sonra ısıtıp mı yenmeli yoksa oda sıcaklığına kendi mi gelmeli?

    • Merhabalar Damla, hava almayan bir kap içinde çok uzun süre muhafaza edebilirsin. Dondurmana gerek yok. Sevgiler

  2. bunun tuzlu olanı varmıdır acaba? ya da şeker yerine tuz koysak aynı şey olurmu? canım tuzlusundan çekiyor da :)

  3. Merhaba, tarifinizi denedim. Gerçekten çok lezzetli oldu. Yalnız unu bahsettiğinizden biraz daha fazla koymam gerekti. O sulu hali gidesiye kadar ekledim unu. Sevgiler.

  4. merhabalar nilay hanım ben bugün bu tarifi yaptım siz 45 dakika demenize ragmen 20 dakika pişince bile hemen pişti hatta biraz geçti ama tam bugday unuyla da gayet güzel oldu :)

  5. merhaba.tarifi deneyeceğim fakat kabartma tozu ve karbonat farkı nedir? sadece kabartma tozu olmaz mı? Tşk.

  6. yumurtayı koyarken sadece akını mı koyuyoruz yoksa tamamını mı? kabaran yumurta akı tabiri beni çelişkiye düşürdü. deneyeceğim de :)
    sevgiler

    • Merhaba.Tarif super gorunuyo ,yanliz bu arkadasin sordugu soru konusunda bende celiskide kaldim.sadece yumurtalarin akinimi kullaniyoruz,o konuda anlayamadim.cevaplarsaniz sevinirim.buarada ellerinize saglik.

      • Fatma hanım merhabalar, yuurtaların tamamını kullanıyoruz. Zaten şeker ile çırpıldığı için kabarıp beyazlaşıyorlar. Sevgiler.

  7. merhabalar nilay hanım blogunuzu sürekli takip ediyorum harika gerçekten. un yerine kepekli un ya da tam bugday unu kullansak sorun olur mu? yagsız oldugu için tarif dikkatimi çekti. daha da hafifleştirmek istiyorum açıkçası

  8. cup dediğiniz mutfak tartısı olamayanlar için nedir bardak kaşıkla ölçü vermeniz mümkün mü? teşekkürler…

  9. neden hem kabartma tozu hem karbonat??? çok güzel görünüyor, deneyeceğim…ellerinize sağlık…

  10. sizintariflerinize bayılıyorum yine güzel şeyler atarsanız çok memnun olurum ellerinize sağlık

  11. Ben bayiliyorum bu lezzete… Ama sor bana bir, “hic yaptin mi?” diye… “Hayir… yapmadim”… Ama bu güzel ve aciklayici tarifinden sonra artik sart oldu… Sevgilerimle, ellerine saglik…

    • Filizcim ben daha önce 1-2 kez üzümlüsünü falan hazırlamıştım okulda ama evde ilk defa fırsat buldum. Mutlaka denemelisin, sevgiler :)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uygulamayı Ana Ekrana Ekle

Mutfak Sırları'na tek dokunuşla ulaşmak için telefonunun ana ekranına ekle.