Haberdar olmak ister misiniz? Popüler tariflerden ilk siz haberdar olun!
Panini – Sandviç Ekmeği nasıl yapılır? Ayrıca size fikir verecek 27 yorum var. Tarifin püf noktaları, binlerce yemek tarifi ve daha fazlası... Türk 70 dk, ekmek, ekmek tarifleri, ev yapımı sandviç, italyan ekmeği, panini, sandviç ekmeği, sıcak sandviç, soğuk sandviç, Ekmekler
31 4.42 5 1

Panini – Sandviç Ekmeği

Merhabalar Sevgili Dostlar,

Elimizde olmayan nedenlerden dolayı bir hafta kadar kısa süren ama bana bir ömürmüş gibi gelen bir ayrılık yaşamak zorunda kaldık.
İnsan plan yaparmış kader gülermiş derler ya aynen öyle. Neyse ki kötü ve üzücü günler geride kaldı. Bende sizlere geri dönebildim.

70 dk

Bu hafta okulda olmak ve bol bol hamur yoğurmak bana inanılmaz iyi geldi. Her zaman söylediğim gibi benim ilacım mutfak :) Kafayı dağıttım ve nefes aldığımı hissettiğim yegane yer. Hele ekmek yoğurmak terapilerin en güzeli. İnsanın kendi yiyeceği ekmeği yapması kadar güzel bir şey yok.

panini

Bu hafta en çok dikkat çen tarif paniniler oldu. Soft roll yaptığımız hamurdan sandviç ekmekleri hazırladık. Öyle lezzetli ve yumuşak oldular ki bir daha dışardan panini alacağımı sanmıyorum.

sandvic_ekmegi

Panini nedir? Kısaca anlatayım sizlere…

Panini aslında sıcak tüketilen bir İtalyan sandviçi. Hamuruna az miktarda zeytinyağı ile koku verilen çok beyaz bir ekmek çeşidi. Ben soğuk sevsem de orjinalinde ızgara sebzeler, deniz ürünleri ya da aromalı otlarla doldurularak ızgarada ya da tost yapılarak servis ediliyor.

sandvic_ekmegi_nasil_yapilir

Bu ekmeği pişirirken fırınınızda buhar olması çok önemli. Tabi ki bizim okuldaki fırınlar buharlı olduğu için sorun olmuyor ama ev tipi fırınlarda buhar özelliği pek yok. Bu nedenle fırınınızı ısıstmaya başlarken içine ısıya dayanıklı bir kap içinde su koymanızı öneririm. Bu sayede su buharlaştıkça fırın içinde nem olacaktır.

Sevgiler…

Panini – Sandviç Ekmeği Tarifi İçin Malzemeler

  • 600 gr un
  • 15 gr tuz
  • 7,5 gr toz şeker
  • 15 gr yaş maya
  • 50 ml zeytinyağı
  • 350 ml su

Panini – Sandviç Ekmeği Tarifi Nasıl Yapılır?


  1. Un, tuz, şeker, zeytinyağı ve mayayı mikserin karıştırma haznesine alın. Mikseri düşük hızda çalıştırın ve malzemenin hafifçe karışmasını sağlayın.
  2. Üzerine zeytinyağını ve suyun yarısını ilave ederek mikseri düşük hızda çalıştırmaya devam edin.
  3. Hamur toparlanmaya başladıkça suyu azar azar ilave edin.
  4. Mikseri hamur mikserin kabından kurtulup toparlanıncaya kadar hamuru yüksek hızda yoğurun.
  5. Toplanan hamurunuzu hafifçe yağladığınız tezgaha alıp hafifçe yoğurarak toparlayın.
  6. Üzerine streç film kapatarak 20 dakkika kadar mayalanmaya bırakın.
  7. Mayalanan hamuru hafifçe unladığınız tezgaha ters çevirin ve parmaklarınızla bastırarak gazını alın.
  8. Merdane yardımıyla 3 cm kalınlığında açın ve keskin bir bıçak yardımıyla kare kare kesin.
  9. Kestiğiniz kare hamurları hafifçe unladığınız tepsiye alın ve 30 dakika kadar mayalanmaya bırakın.
  10. Ekmekleri fırına vermeden önce üzerine un serpin ve 290 derece önceden ısıtılmış fırında 12 dakika kadar fırınlayın.

 

Besin Değerleri

150 kcal
Kalori
30 g
Karbonhidrat
5 g
Protein
3 g
Yağ
1 g
Lif

Hızlı Menü

Defterimdeki Tarifler +
Defteriniz bom boş :( Tariflerin altındaki butondan beğendiğiniz tarifleri defterinize ekleyerek saklayabilirsiniz :)
Yorumlar (27) +

“Panini – Sandviç Ekmeği” için 27 yanıt

  1. Merhaba,

    Ekşi maya kullanarak aynı tarifi yapabilir miyim acaba? Ekşi maya ile bu akşam pişerebileceğim bir panini istiyorum aslında :)

  2. Merhaba Nilay Hanım,
    Tarifi kaç kere uyguladım, bilseniz..inanılmaz lezzetli ve çok anlaşılır bir tarif. Tuz ölçüsüde Çankırı tuzuyla tam geliyor. Emeğinize sağlık. Sadece kalıbım mı olsa acaba; ekmekler kabarınca kare formları bozuluyor ama puf puf yumuşacık çok da dert diiil..di mi ama ❤ sevgilerimle

  3. ekmeği bende denedim tarif için çok sağolun. bana da tuz miktarı fazla geldi tekrar yapıp tuz miktarını azaltıcam bu sefer.

  4. Harika görünüyorlar, ben de denemek istiyorum. Size iki sorum olacak yalnız, yaş maya yerine instant maya kullanabilir miyim? elde yoğurmak aynı sonucu verir mi?
    Sevgiler..

  5. Mayalamak için kullandığımız su ne kadar ılık olmalı? ben bu ayarı bir türlü tutturamıyorum ve mayalı hiçbir şey yapamıyorum :( el değecek kadar sıcak mı, bildiğimiz soğuğa yakın ılık mı? nasıl nasıl :)

  6. Merhabalar, ekmeği karışık tahıl unu ile denedim. Tadı çok güzel oldu :) Azıcık tuzu fazla gibi geldi bana. Bir dahaki denemede azaltmayı düşünüyorum. Ellerinize sağlık :)

  7. Merhaba
    ellerinize saglık bende bugun yaptım yumusacık cok güzel oldu ekmekler tarifler icin tesekkürler deneyecegim cok tarifleriniz var ins denemek nasip olur…

  8. merhaba,ben geçen gün yaptım çok güzel oldular.sadece üstüne ununu biraz fazla serpmişim,yerken heryerim un oldu :) okula giderken güzel sandiviçler yapıyorum :)

  9. Merhaba;
    Çok güzel ve lezzetli gözüküyor elinize sağlık
    Hamuru elde yapsak olur mu maalesef mutfak robotum yok el mikserinin karıştırma ucu olmaz herhalde öyle mi?
    Bu ölçülerle kaç adet çıkıyor?
    Teşekkürler…

  10. Merhaba. Yeni deneyeceğim yemeklerin tarifini sizin siteden alıyorum. uzun zamandır ekmek tarifi arıyordum. Ellerinize sağlık. Hemen denemek istiyorum fakat benim fırında yalnızca 250 dereceye kadar var. Nasıl pişirmeliyim.

    • Merhabalar, 250 derecede ekmeklerin üzeri hafifçe kızarıncaya kadar pişirmen yeterli. Sevgiler

  11. selam Nilay Hanim ben yutdisinda sıkı bir takipcinizim bayadir sizi takip ediyorum bir cok tariflerinizi denedim beni hic yaniltmadiniz benim tek hobim mutfak bütün gün mutfaktan olmak beni cok mutlu ediyor benim bir ricam olacak ölcülerden yana sorunum yok ama bazen kulandiginiz kap ölcülerini belirmemeniz ben bu konuda bazan zorlaniyorum örnegin bu hafta Brownie Cheesecake,nizi yaptim cok süper oldu ama kap ölcüsü yazmuyordu ben 24cm,lik kapta yaptim sanki sizin resimdekinde biraz kalin oldu gibi geldi bana yane demem o ki genel olarak kek ve cheesecakelerde kulandiginiz kap ölcüleri kac cm.lik oluyor Tarif yazarken yazarsaniz cok cok memnun olurum bence sizi takip eden herkes cok memnu olur:)))) cünkü benim icin kap ölcüleri cok ölemli iyi sonuc almak icin simdiden cok tesekkürler uzak diyarlardan sevgiler

  12. ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar eminim tadları da çok güzeldir. Beyaz un yerine tam buğday unu kullansak olabilir mi acaba?

    • Merhabalar Emel, bu ekmek beyaz unla yapılan hafif bir ekmek. Tam buğday kabarmasını engelleyebilir ama bir denemek lazım. Sevgiler.

      • Un miktarini ayarladiginizda tam bugday ekmegi ile de super oluyor. Inanilmaz lezzetli ve kolay bir ekmekmis. Cok begenildi.

  13. Nefis görünüyorlar, eline sağlık. En kısa zamanda denenecekler arasına aldım. Teşekkürler tarif için.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yorum Yapılan Tarifler +
Son Gezilen 5 Tarif +
  • Henüz tarif gezmediniz.

Malzemeye Göre Ara

Evinizdeki malzemeleri seçin, size tarif önerelim

Brokoli
Brokoli
Patates
Patates
Soğan
Soğan
Yumurta
Yumurta
Pirinç
Pirinç
Kıyma
Kıyma
Malzeme Ekle

Sizin İçin Seçtiklerimiz

“Panini – Sandviç Ekmeği” için 27 yanıt

  1. Merhaba,

    Ekşi maya kullanarak aynı tarifi yapabilir miyim acaba? Ekşi maya ile bu akşam pişerebileceğim bir panini istiyorum aslında :)

  2. Merhaba Nilay Hanım,
    Tarifi kaç kere uyguladım, bilseniz..inanılmaz lezzetli ve çok anlaşılır bir tarif. Tuz ölçüsüde Çankırı tuzuyla tam geliyor. Emeğinize sağlık. Sadece kalıbım mı olsa acaba; ekmekler kabarınca kare formları bozuluyor ama puf puf yumuşacık çok da dert diiil..di mi ama ❤ sevgilerimle

  3. ekmeği bende denedim tarif için çok sağolun. bana da tuz miktarı fazla geldi tekrar yapıp tuz miktarını azaltıcam bu sefer.

  4. Harika görünüyorlar, ben de denemek istiyorum. Size iki sorum olacak yalnız, yaş maya yerine instant maya kullanabilir miyim? elde yoğurmak aynı sonucu verir mi?
    Sevgiler..

  5. Mayalamak için kullandığımız su ne kadar ılık olmalı? ben bu ayarı bir türlü tutturamıyorum ve mayalı hiçbir şey yapamıyorum :( el değecek kadar sıcak mı, bildiğimiz soğuğa yakın ılık mı? nasıl nasıl :)

  6. Merhabalar, ekmeği karışık tahıl unu ile denedim. Tadı çok güzel oldu :) Azıcık tuzu fazla gibi geldi bana. Bir dahaki denemede azaltmayı düşünüyorum. Ellerinize sağlık :)

  7. Merhaba
    ellerinize saglık bende bugun yaptım yumusacık cok güzel oldu ekmekler tarifler icin tesekkürler deneyecegim cok tarifleriniz var ins denemek nasip olur…

  8. merhaba,ben geçen gün yaptım çok güzel oldular.sadece üstüne ununu biraz fazla serpmişim,yerken heryerim un oldu :) okula giderken güzel sandiviçler yapıyorum :)

  9. Merhaba;
    Çok güzel ve lezzetli gözüküyor elinize sağlık
    Hamuru elde yapsak olur mu maalesef mutfak robotum yok el mikserinin karıştırma ucu olmaz herhalde öyle mi?
    Bu ölçülerle kaç adet çıkıyor?
    Teşekkürler…

  10. Merhaba. Yeni deneyeceğim yemeklerin tarifini sizin siteden alıyorum. uzun zamandır ekmek tarifi arıyordum. Ellerinize sağlık. Hemen denemek istiyorum fakat benim fırında yalnızca 250 dereceye kadar var. Nasıl pişirmeliyim.

    • Merhabalar, 250 derecede ekmeklerin üzeri hafifçe kızarıncaya kadar pişirmen yeterli. Sevgiler

  11. selam Nilay Hanim ben yutdisinda sıkı bir takipcinizim bayadir sizi takip ediyorum bir cok tariflerinizi denedim beni hic yaniltmadiniz benim tek hobim mutfak bütün gün mutfaktan olmak beni cok mutlu ediyor benim bir ricam olacak ölcülerden yana sorunum yok ama bazen kulandiginiz kap ölcülerini belirmemeniz ben bu konuda bazan zorlaniyorum örnegin bu hafta Brownie Cheesecake,nizi yaptim cok süper oldu ama kap ölcüsü yazmuyordu ben 24cm,lik kapta yaptim sanki sizin resimdekinde biraz kalin oldu gibi geldi bana yane demem o ki genel olarak kek ve cheesecakelerde kulandiginiz kap ölcüleri kac cm.lik oluyor Tarif yazarken yazarsaniz cok cok memnun olurum bence sizi takip eden herkes cok memnu olur:)))) cünkü benim icin kap ölcüleri cok ölemli iyi sonuc almak icin simdiden cok tesekkürler uzak diyarlardan sevgiler

  12. ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar eminim tadları da çok güzeldir. Beyaz un yerine tam buğday unu kullansak olabilir mi acaba?

    • Merhabalar Emel, bu ekmek beyaz unla yapılan hafif bir ekmek. Tam buğday kabarmasını engelleyebilir ama bir denemek lazım. Sevgiler.

      • Un miktarini ayarladiginizda tam bugday ekmegi ile de super oluyor. Inanilmaz lezzetli ve kolay bir ekmekmis. Cok begenildi.

  13. Nefis görünüyorlar, eline sağlık. En kısa zamanda denenecekler arasına aldım. Teşekkürler tarif için.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uygulamayı Ana Ekrana Ekle

Mutfak Sırları'na tek dokunuşla ulaşmak için telefonunun ana ekranına ekle.