Hanım Göbeği ve Vezir Parmağı Tatlısı

Porsiyon: 4-6 KişilikHazırlık: 30 dk Pişirme: 30 dk

( 28 oy 3,82/5)

Yoğun ve yorgun günlerin arasında geçen pazar ilk deniz kaçamağımızı yaptık, deniz hala buz gibi ama insanı kendine getiriyor! Nedendir bilinmez bir gün bile gitseniz şehirden, sanki 1 hafta tatile çıkmış gibi hissediyorsunuz kendinizi. Ama her güzel şey gibi çabucak bitiyor tatiller. Tekrar şehrin karmaşasında yerine getirmeniz gereken görev ve sorumlulukların pençesinde buluyorsunuz kendinizi.

hanim_gobegi

Tatil sonrası depresyonuna kaptırdım galiba kendimi, boşverelim bunlara da tatlı bir şeylerden bahsedelim şimdi.

Vezir Parmağı
Vezir Parmağı

Hanım göbeği ne güzel bir tatlı adıdır değil mi :) Tulumba tatlısı ile aynı hamurdan yapılması ise başka bir güzel yanıdır. Tarifimdeki ana hamur yapımını kullanarak vezir parmağı, dilber dudağı, halka tatlısı ve tulumba tatlısı yapabilirsiniz.

Görüşmek üzere…

Malzemeler:

  • 3 su bardağı su
  • 100 gr. tereyağı
  • 2,5 su bardağı un
  • 3 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı irmik
  • 1 yemek kaşığı nişasta ya da pirinç unu
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tutam tuz

Şerbeti için:

  • 4 su bardağı su
  • 4,5 su bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 2 su bardağı kızartma yağı


Yapılışı:

  1. Su ve tereyağını çelik tencereye alın, su kaynamadan önce tereyağının iyice erimesi için karıştırın.
  2. Elenmiş unu yavaş yavaş tencereye ekleyin ve karıştırın. Tuzu ve şekeri ekleyerek tencereye yapışmayan bir hamur elde edene kadar kavurun (Hafif ateşte 8-10 dakika).
  3. Tencereyi ocaktan alın, tahta kaşıkla sürekli yayarak ve toplayarak hamurun kabuk bağlamadan soğumasını sağlayın. ılınınca yumurtalar birer birer kırın. İrmik ve pirinç ununu (yada nişastayı) ekleyerek pürüzsüz bir hamur elde edene kadar tahta kaşıkla yada mikserle yoğurun.
  4. Hamurunuz kendini toplayınca, ceviz büyüklüğünde parçalar kopartın ve elinizi hafifçe ıslatarak top gibi yapın.  Ortalarını parmağınız ile bastırdığınız toplarınızı yağa atın ve ocağı en kısıkta açın, tatlıları yağda arada sallayarak kızartın.
  5. Kızaran tatlıları hemen soğuk şuruba atın.. 5-6 dakika şerbeti çeken tatlıları servis tabağına alın.

Not: Her kızartmadan sonra yağı bir süre soğutun, yoksa tatlınızın içi iyi kızarmaz.

Şerbet malzemeleri ve yapılışı:

  1. Şeker ve suyu tencereye koyun, şeker eriyene kadar karıştırarak kaynamaya bırakın, şurup kıvamına gelmek üzereyken limon suyunu ekleyin ve ocaktan alın.
  2. Ilık ılık servis yapın :)

Hanım Göbeği ve Vezir Parmağı Tatlısı” için 18 yorum

  • 13 Mayıs 2014 tarihinde, saat 12:01
    Permalink

    yumurta kokmuyor mu acaba?

    Yanıtla
  • 26 Mayıs 2013 tarihinde, saat 20:28
    Permalink

    allah yokluğunuzu göstermesin….elınıze saglık

    Yanıtla
  • 21 Ekim 2012 tarihinde, saat 23:11
    Permalink

    dılber dudağı kızarıyormu selamlar

    Yanıtla
  • 29 Temmuz 2012 tarihinde, saat 23:48
    Permalink

    bugün yaptım vezir parmağı şeklinde. tulumba tatlısının tadıyla aynı oldu.
    tşkler.

    Yanıtla
  • 18 Ocak 2012 tarihinde, saat 21:49
    Permalink

    Merhabalar,
    Bir kaç kişi sanırsam bu tarifi tutturamamış, bir defa hamur cıvık olmayacak kıvamda olması gerekir, nişastayı biraz daha ilave edebilirsiniz, Şekil verirken elinizi hafifçe yağlarsanız şekli daha rahat yapmış olursunuz.
    Şekillendirdikten sonra da, kızartacağınız soğuk yağın içine atın, içindekilerle birlikte ocağın altını açıp kızartın ve ilk kızarmaya başlayınca sakın kepçe ya da tahta kaşıkla v.b. şeyle karışırmayın, iyice kızardıktan sonra ara ara karıştırın.

    Yanıtla
    • 01 Şubat 2012 tarihinde, saat 03:36
      Permalink

      mrb gaye hanım..puf noktaları anlattıgınız ıcın tşk ler sızın dedıgınız sekılde yaptım super oldu tşk ler…

      Yanıtla
      • 30 Mayıs 2012 tarihinde, saat 14:35
        Permalink

        Rica ederim Şenol Yerligül, güzel olmasına çok sevindim. Sevgilerimle…

        Yanıtla
  • 24 Eylül 2011 tarihinde, saat 15:44
    Permalink

    Ben bu tatliyi yaptim Nilay Hanim ama, hamurun unu az geldi sanirsam. Cünkü ceviz haline getiremiyorum mama gibi oldu.

    Yanıtla
  • 14 Nisan 2011 tarihinde, saat 09:46
    Permalink

    dilber dudagi tarifi ariyorum

    Yanıtla
  • 30 Mart 2011 tarihinde, saat 18:59
    Permalink

    bu tarif vezir parmağıyla hanım göbeğinin tarifleri aynımı

    Yanıtla
  • 26 Kasım 2009 tarihinde, saat 23:23
    Permalink

    abla ben vezir parmağını tarçınlı ve fırında pişirilmişini arıorum yok mu yoksa ben mi göremiorum

    Yanıtla
  • 23 Mayıs 2009 tarihinde, saat 13:26
    Permalink

    ablacım bu siteye bi saat uğramayayım hersey değişiyo görünüm olsun tarifler olsunn bu ne hız bu ne yenilik allah yokluğunuzu göstermesin….

    Yanıtla
    • 23 Mayıs 2009 tarihinde, saat 20:50
      Permalink

      Sağol canım, sabırsızız aklımıza geleni bir an önce uygulamaya koymaya ve sizlere daha çok konuda yardımcı olabilmeye çalışıyoruz. Sevgiler…

      Yanıtla
  • 23 Mayıs 2009 tarihinde, saat 08:40
    Permalink

    nilay hanım tatalı çok güzel görünüyor ama bu tarifle tutturabilirmiyiz acaba hiç denemedimde,elerinize sağlık ben yapamasam bile sizinki çok güzel görünüyor.sevgiyle kalın.

    Yanıtla
    • 23 Mayıs 2009 tarihinde, saat 21:27
      Permalink

      Handan merhabalar, neden tutturamayasın. Tulumba tatlısı tarifine girersen bu hamurun yapım aşamalarını görebilirsin. Sevgiler…

      Yanıtla
  • 20 Mayıs 2009 tarihinde, saat 00:31
    Permalink

    slm yine dokturmusun nilay isallah ellerin dert gormesin ay ben bu tatliyi yedim ama hic yamadim yapicam ama esimden cekiniyom cunku tatliyi cok seviyo ama seker hastasi:(tatli gordumu benden gizli yiyo yapicam ama gostermicem nilay basarilarin devamini dilerim ve allah seni hic bu siteden eksik etmesin ha mangal partinize keske gelseydim ama taa londradayim en cok da seni tanimak icin istiyordum bu guzel yemekleri biz acemilere sunan usta ellerden opmek isterdim ama olsun hepinize afiyet bal seker olsun benim yerimede yiyin haaa :):)hepiniz allaha emanet olun insallah

    Yanıtla
    • 21 Mayıs 2009 tarihinde, saat 22:02
      Permalink

      Selamlar sibelcim, eşine çok geçmiş olsun :( Beğenin ve güzel yorumların için çok teşekkür ederim. Yakın bir zamanda şeker hastaları içinde yapılabilecek tarifler uygulamaya başlayacağım. Kocaman sevgiler…

      Yanıtla

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir