Haberdar olmak ister misiniz? Popüler tariflerden ilk siz haberdar olun!
Ezogelin Çorbası nasıl yapılır? Ayrıca size fikir verecek 58 yorum var. Tarifin püf noktaları, binlerce yemek tarifi ve daha fazlası... Türk 40 dk, ev yapımı çorbalar, ezogelin çorba nasıl yapılr, ezogelin çorbası, ezogelin tarifi, lezzetli çorbalar, pratik çorbanalar, pratik ezogelin çorbası, videolu ezogelin tarifi, Çorba Tarifi Videoları
116 3.75 5 1

Ezogelin Çorbası

Merhabalar Sevgili Dostlar,

Bugünkü tarifim çocukluğumdan bu yana en sevdiğim çorbaya ait. Hiç unutmam daha 5- 6 yaşlarındayken rahmetli dedem çok sevdiğim için ezogelin çorba içmeye kebapçıya götürüdü beni :)

Bakmayın şimdi yemek yemenin ve yapmanın hayatımda önemli rolü olduğuna. Çocukluğumda inanılmaz yemek seçerdim ve bir çok şeye burun kıvırıp yemezdim. Böyle bir çocuk olunca yemek yemem için az gezdirmediler tabi :)

En sevdiğim şeyler ezogelin çorba ve kadayıf tatlısıydı :) Sevgili dedem tutardı elimden yakın bir kebapçıya götürür önce  az çorba içine pide doğrayıp yedirir sonra da bol fıstıklı kadayıf söylerdi.

Hey gidi günler hey… Şimdi kocaman bir kadın oldum da o günleri özlem ve sevgi ile yad ediyorum :)

Dün hazırladığım Ezogelin Çorbası beni alıp taa o günlere götürdü. Lezzeti hazır çorbalarda bulamayacağınız kadar güzel.

40 dk

Tarifin 16 sn lik ekspres videosu için yazının üzerindeki ilgili video kısmına tıklayabilirsiniz.

Sevgiler…

Ezogelin Çorbası Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1 kahve fincanı bulgur (türk kahvesi fincanı)
  • Yarım kahve fincanı pirinç (türk kahvesi fincanı)
  • 1 adet orta boy soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 2-3 yemek kaşığı margarin ya da tereyağı
  • 7 su bardağı su
  • isteğe göre 1 adet bulyon
  • tuz

Meyanesi için:

  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 tatlı kaşığı nane
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 su bardağı su

Ezogelin Çorbası Tarifi Nasıl Yapılır?


  1. Soğan ve sarımsağı  küçük küçük yemeklik doğrayın. Margarini tencereye alıp kızdırın. Soğan ve sarımsağı ekleyerek hafifçe pembeleşinceye kadar kavurun.
  2. Pembeleşen soğanlara mercimek, bugur ve pirinci ekleyerek 1 dakika daha kavurun.
  3. Tuz ve 7 su bardağı su ilave ederek orta ateşte kaynamaya bırakın.
  4. Daha büyük bir tencereye sıvıyağı alın. Üzerine unu ekleyerek kavurun. Kavurduğunuz una salçayı ekleyin ve 1 dakika daha kavurun.
  5. Baharatları ekleyerek karıştırın ve 2 su bardağı kadar sıcak suyu ekleyerek topak kalmaması için  karıştırmaya devam edin.
  6. Pişip yumuşayayan diğer tenceredeki bakliyatları suyu ile birlikte hazırladığınız unlu suya ekleyin ve karıştırın.
  7. 1 taşım kaynatıp ocaktan alın. İsteğe göre kavrulmış yağ ve pul biber ile servis yapın.

Besin Değerleri

220 kcal
Kalori
35 g
Karbonhidrat
8 g
Protein
7 g
Yağ
4 g
Lif

Hızlı Menü

Defterimdeki Tarifler +
Defteriniz bom boş :( Tariflerin altındaki butondan beğendiğiniz tarifleri defterinize ekleyerek saklayabilirsiniz :)
Yorumlar (58) +

“Ezogelin Çorbası” için 58 yanıt

  1. Ezogelin çorbası en sevdiğim çorba ama lokantadaki tadı yakalayamadığım için onlarca tarif denemesinden sonra pes ettim sizin tarifte de o lezzeti bulamadim nedir bunun sırrı?

    • Benim bugüne kadar dışarıda içtiğim ezogelin çorbalarıyla aynı lezzette bu tarif. Sizin tadına baktığınız yerde denemek lazım bir de ne aradığınızı anlayabilmek için.

  2. Merhaba corbayla aram pek iyi degil. Ama bukadar olumlu yorum alan ezo gelini denemek istiyorum. Bulgur ince bulgurmu yoksa pilavlik olandanmi?

  3. çorbamı hep bu tarifle yapıyorum. herkes çok beğendi. nasıl yaptığımı sordular hep. mükemmel bir tarif teşekkürler :)

  4. tarifleriniz için tşkler salça domates mi yoksa karışık salçamı,bakliyatları ilk hazırladığımız karışımamı ekliyoruz.Tşkler

  5. Tarif icin tesekkurler. Diger yorumlar icin de. Tarifi denememde etkili oldular. Azicik kimyon ve karabiber de ekledim. Cok guzel oldu.

  6. Evet, biraz önce yaptım çorbayı, kıvamı dört dörtlük oldu,
    lezzeti de çok güzel, ilk defa bir yemeğe yorum yapıyorum, paylaşımınız için teşekkürler, elleriniz dert görmesin.. İstanbul’dan Hilal

  7. Tarifi beğendim, uyguladım, 7+2 su bardağı su az geldi 1,5 bardak kadar daha su ilave ettim. Teşekkürler.

  8. bu çorbanın tarifini aldım ve yaptım çorbam harika olduu :)) çok saolun , bu arada en baştaki hikayeniz çok güzel

  9. Tarifinizi denedim gerçekten çok pratik ve çok lezzetli oldu.sizi takip etmeye devam edeceğim,teşekkürler.

  10. bugün denedim cok güzel oldu…tarif icin tesekkürler :)
    Allah razi olsun siteniz cok güzel..
    Viyanadan selamlar

  11. Ayni olculeri uygulayarak, birebir aynisini yaptim.Muhtesem oldu.Oglum ve esim bayildilar resmen, baska yemekler de olmasina ragmen ikiser kase corba icip kalktilar ve cok lezzetli oldugunu soylediler,tesekkur ettiler bana.
    Tabi ben de size cokk tesekkur ediyorum, bu muhtesem lezzet icin..Iyi ki varsiniz,Gonul dolusu tesekkurler.

  12. Vallahi ilk defa yaptim tarifinize harfiyen uyarak ve annemin corbasindan bile daha guzel oldu cok sagolun bu tarif icin

  13. vermiş olduğunuz tarife göre yaptım.gerçekten çok güzel oldu.teşekkür ederim .emeğinize sağlık.

  14. Ben bugün denedim ama çok koyu oldu 2 litre su koydum hala çok koyu :( bence 1 su bardağı mercimek değil 1 çay bardağı mercimek ile yapılmalı un koymaya gerek bile yok çorbadan çok koyu yoğun bir şey oldu malesef :(

    • Koyu oldu diye üzülmeye gerek yok :) Su ekleyerek istediğiniz kıvama gelincey ekadar açabilirsiniz.

  15. Uzun zamandır özlediğim bir çorbaya kavuştum….Çok teşekkür ederim, muhteşem bir tarif, ellerinize sağlık!
    Çok doğal ve tam aradığımız bir lezzet, ölçüler harika, yapılışı çok kolay ve çabuk.
    Ailece tam not verdik:))))
    Not: su yerine hakiki tavuk suyu kullandım

  16. Yaptim, daha tadina bakmadim ama yapimi cok kolay eminim ki lezzetlidir de ama topaklanmasina engel olamadim son kisimda cirpttim azicik tencerede:) tesekkurler tarif icin:)

  17. Cok guzel oldu, bugun ikinci kez yaptim, afiyetle edik, 4 yasindaki kizimda cok begendi, tesekkur ederiz bu guzel tarif icin

  18. denedim çok lezzetli oldu mercimek çorbanızı da severek yapıyorum hemen tarif defterime ekledim teşekkrler:)

  19. Dun gelen misafirlerime bu corbayi yaptim, ama ufak bir eklemeyle, kemikli eti hasladim ve bu et suyunu ve etten de didikleyerek cikardigim eti de corbaya ekledim. 7 bardak su yerine 7 bardak et suyu seklinde yaptim. Gercekten harika oldu! 2 kase isteyenler vardi. Cok tesekkurler tarif icin.

  20. Merhaba, mercimekli karisimi meyanenin üzerine eleyerek koyun demişsiniz ama tabakta pirincler baya görünüyor, eleyince fazla ezilmemis herhalde, elememizin sebebi ne? Uzun oldu biraz:) Teşekkürler.

    • Harf hatası olmuş orada :) Ekleyin ve karıştırın yazıyor. Ben taneli sevdiğim için blenderdan geçirmedim onda öyle iriler. Sevgiler…

  21. iftara yaklaşık bir saatten biraz fazla zaman var.inşallah yetiştiririm.zira bayılıyorum bu çorbanın güzeline.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yorum Yapılan Tarifler +
Son Gezilen 5 Tarif +
  • Henüz tarif gezmediniz.

Malzemeye Göre Ara

Evinizdeki malzemeleri seçin, size tarif önerelim

Brokoli
Brokoli
Patates
Patates
Soğan
Soğan
Yumurta
Yumurta
Pirinç
Pirinç
Kıyma
Kıyma
Malzeme Ekle

Sizin İçin Seçtiklerimiz

“Ezogelin Çorbası” için 58 yanıt

  1. Ezogelin çorbası en sevdiğim çorba ama lokantadaki tadı yakalayamadığım için onlarca tarif denemesinden sonra pes ettim sizin tarifte de o lezzeti bulamadim nedir bunun sırrı?

    • Benim bugüne kadar dışarıda içtiğim ezogelin çorbalarıyla aynı lezzette bu tarif. Sizin tadına baktığınız yerde denemek lazım bir de ne aradığınızı anlayabilmek için.

  2. Merhaba corbayla aram pek iyi degil. Ama bukadar olumlu yorum alan ezo gelini denemek istiyorum. Bulgur ince bulgurmu yoksa pilavlik olandanmi?

  3. çorbamı hep bu tarifle yapıyorum. herkes çok beğendi. nasıl yaptığımı sordular hep. mükemmel bir tarif teşekkürler :)

  4. tarifleriniz için tşkler salça domates mi yoksa karışık salçamı,bakliyatları ilk hazırladığımız karışımamı ekliyoruz.Tşkler

  5. Tarif icin tesekkurler. Diger yorumlar icin de. Tarifi denememde etkili oldular. Azicik kimyon ve karabiber de ekledim. Cok guzel oldu.

  6. Evet, biraz önce yaptım çorbayı, kıvamı dört dörtlük oldu,
    lezzeti de çok güzel, ilk defa bir yemeğe yorum yapıyorum, paylaşımınız için teşekkürler, elleriniz dert görmesin.. İstanbul’dan Hilal

  7. Tarifi beğendim, uyguladım, 7+2 su bardağı su az geldi 1,5 bardak kadar daha su ilave ettim. Teşekkürler.

  8. bu çorbanın tarifini aldım ve yaptım çorbam harika olduu :)) çok saolun , bu arada en baştaki hikayeniz çok güzel

  9. Tarifinizi denedim gerçekten çok pratik ve çok lezzetli oldu.sizi takip etmeye devam edeceğim,teşekkürler.

  10. bugün denedim cok güzel oldu…tarif icin tesekkürler :)
    Allah razi olsun siteniz cok güzel..
    Viyanadan selamlar

  11. Ayni olculeri uygulayarak, birebir aynisini yaptim.Muhtesem oldu.Oglum ve esim bayildilar resmen, baska yemekler de olmasina ragmen ikiser kase corba icip kalktilar ve cok lezzetli oldugunu soylediler,tesekkur ettiler bana.
    Tabi ben de size cokk tesekkur ediyorum, bu muhtesem lezzet icin..Iyi ki varsiniz,Gonul dolusu tesekkurler.

  12. Vallahi ilk defa yaptim tarifinize harfiyen uyarak ve annemin corbasindan bile daha guzel oldu cok sagolun bu tarif icin

  13. vermiş olduğunuz tarife göre yaptım.gerçekten çok güzel oldu.teşekkür ederim .emeğinize sağlık.

  14. Ben bugün denedim ama çok koyu oldu 2 litre su koydum hala çok koyu :( bence 1 su bardağı mercimek değil 1 çay bardağı mercimek ile yapılmalı un koymaya gerek bile yok çorbadan çok koyu yoğun bir şey oldu malesef :(

    • Koyu oldu diye üzülmeye gerek yok :) Su ekleyerek istediğiniz kıvama gelincey ekadar açabilirsiniz.

  15. Uzun zamandır özlediğim bir çorbaya kavuştum….Çok teşekkür ederim, muhteşem bir tarif, ellerinize sağlık!
    Çok doğal ve tam aradığımız bir lezzet, ölçüler harika, yapılışı çok kolay ve çabuk.
    Ailece tam not verdik:))))
    Not: su yerine hakiki tavuk suyu kullandım

  16. Yaptim, daha tadina bakmadim ama yapimi cok kolay eminim ki lezzetlidir de ama topaklanmasina engel olamadim son kisimda cirpttim azicik tencerede:) tesekkurler tarif icin:)

  17. Cok guzel oldu, bugun ikinci kez yaptim, afiyetle edik, 4 yasindaki kizimda cok begendi, tesekkur ederiz bu guzel tarif icin

  18. denedim çok lezzetli oldu mercimek çorbanızı da severek yapıyorum hemen tarif defterime ekledim teşekkrler:)

  19. Dun gelen misafirlerime bu corbayi yaptim, ama ufak bir eklemeyle, kemikli eti hasladim ve bu et suyunu ve etten de didikleyerek cikardigim eti de corbaya ekledim. 7 bardak su yerine 7 bardak et suyu seklinde yaptim. Gercekten harika oldu! 2 kase isteyenler vardi. Cok tesekkurler tarif icin.

  20. Merhaba, mercimekli karisimi meyanenin üzerine eleyerek koyun demişsiniz ama tabakta pirincler baya görünüyor, eleyince fazla ezilmemis herhalde, elememizin sebebi ne? Uzun oldu biraz:) Teşekkürler.

    • Harf hatası olmuş orada :) Ekleyin ve karıştırın yazıyor. Ben taneli sevdiğim için blenderdan geçirmedim onda öyle iriler. Sevgiler…

  21. iftara yaklaşık bir saatten biraz fazla zaman var.inşallah yetiştiririm.zira bayılıyorum bu çorbanın güzeline.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uygulamayı Ana Ekrana Ekle

Mutfak Sırları'na tek dokunuşla ulaşmak için telefonunun ana ekranına ekle.