Haberdar olmak ister misiniz? Popüler tariflerden ilk siz haberdar olun!
Şekerpare (Sıvıyağlı) nasıl yapılır? Ayrıca size fikir verecek 31 yorum var. Tarifin püf noktaları, binlerce yemek tarifi ve daha fazlası... Türk 70 dk, cevizpare, osmanlı tatlıları, ramazan tatlısı, saray mutfağı, şerbetli tatlılar, Tatlılar
14 4.29 5 1

Şekerpare (Sıvıyağlı)

Sıvıyağ almak için dolabımı açtığımda birden fındık yağı ile karşılaştım ve şimdi değilse ne zaman dedim :)

Eşim bu tür hamur tatlılarını çok sevdiği için ona akşam küçük bir sürpriz yapmaya karar verdim. Şekerpare tarifinde karar kıldıktan sonra hamurunu hazırlamaya koyuldum. Ben genelde margarin kullanırım ama gündemimde bu sefer fındık yağı vardı. Şekerpare hamurunu isterseniz margarin isterseniz de sıvıyağ ile yoğurabilirsiniz. Fındık yağı kullandığınızda içine ekstra dövülmüş fındık katmadan hoş bir aroma yakalayabilirsiniz.

Söz parelerden gidiyor madem kayınvalidemin daha önce hazırladığı ve benim çok beğenerek yediğim Cevizpare Tarifi’ ne buradan ulaşabilirsiniz.

70 dk

Şekerpare

Sevgiler…

Şekerpare (Sıvıyağlı) Tarifi İçin Malzemeler

Hamur Malzemeleri:

  • 2 adet yumurta (1 tanesinin sarısı şekerparelerin üzerine)
  • yarım su bardağı sıvıyağ yada fındık yağı
  • 1 paket hamur kabartma tozu
  • yarım su bardağı pudra şekeri
  • 2,5-3 su bardağı un

Şerbeti İçin:

  • 2 su bardağı toz şeker
  • 3 su bardağı su
  • 2-3 damla limon suyu

Şekerpare (Sıvıyağlı) Tarifi Nasıl Yapılır?


  1. Tüm hamur malzemesini geniş bir karıştırma kabına alarak kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğurun.
  2. Fırın tepsinisini sıvıyağ ile yağlayın.
  3. Hazırladığınız hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartarak elinizde yuvarlayın, hafifçe bastırarak 3-4 santim aralıklarka tepsiye dizin.
  4. Ayırdığınız yumurta sarısını şekerparelerin üzerine sürün ve birer adet fıntık koyun.
  5. 180 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
  6. Şekerpareler pişerken tüm şerbet malzemesini küçük bir tencereye alın. Yüksek ateşte şeker tamamen eriyip şerpet koyulaşmaya başlayıncaya kadar karıştırarak kaynatın. 2-3 damla limon suyu damlattığıız şerbeti 1-2 dakika daha kaynatın.
  7. Fırından çıkan sıcak şekerparelerin üzerine sıcak şerbeti dökün.
  8. Şekerpareler şerbeti tamamen çekip soğuyunca servis yapın.

Besin Değerleri

295 kcal
Kalori
46 g
Karbonhidrat
3 g
Protein
14 g
Yağ
1 g
Lif

Hızlı Menü

Defterimdeki Tarifler +
Defteriniz bom boş :( Tariflerin altındaki butondan beğendiğiniz tarifleri defterinize ekleyerek saklayabilirsiniz :)
Yorumlar (31) +

“Şekerpare (Sıvıyağlı)” için 31 yanıt

  1. mutfak sırlarını sıkı takip ediyorum tüm tarifler çok güzel teşekkürler , şekerpareyi de denedim harika oldu …

  2. merhabalarr
    benim bi sorum olacak ben şekerparenin serbetini daha sonra döksem bi problem olurmu yola çıkacağız da. ve yolda serbet sıkıntı olabilir bize de. teşekkür ederim

  3. Tarifizinizi denedim guzel oldu ben extra yarım su bardağı irmik ilave ederek yaptım guzel oldu ve şerbetine 1 bardak su ve yarım su bardağı seker daha ilave ettim teşekkürler

  4. tarifinizle yaptim super oldu yalniz ben findik yagi degil aycicek yagi kullandim, vanilya ekledim, pudra sekerini azalttim ve unu goz kararimca koydum sonucta cok guzel oldu, tekrar cook tesekkurler :))

  5. merhabalar,

    bayram için şekerpare yapayım diye düşündüm.. bu tarifi irmikli yapmak istesem ne kadar irmik koymam gerekir???? cevap verirseniz çok mutlu olurum, bayrama da mis gibi bir tatlı yapıp hava atarım:)))))))))))))))))))))))

  6. şekerpareyi yaptım fakat dağıldı hamur gi oldu nasıl toplanır misafirlerim gelecek cevabı acil yazarsanız memnun olurum teşekkürler.

  7. sevgili nilay
    tarifi aynen yaptim fakat 1 avucta findik tozu ekledim hamurum cok parca parca oldu bende yarim brdk daha siviyag koydum 1de 2 yumurta demissin 1 inin sarisini surmek icin ayirdim beyazini hamura kattim..dogru mu yaptim? cok ufalanan 1 hamur oldu suan firindalar merakla ne cikacak diye bekliyorum hamur cok dagilan 1 hamur oldugu icin pisince hemen dedigin gibi serbetini koyunca dahada dagilir mi???
    cevabini bekliorum
    sevgiler

    • Merhabalar banucum aslında sıvıyağ yerine keşke 1 adet daha yumurta ekleseydin. Tarifte kuru malzeme miktarı özellikle fındık tozu arttığında toparlaması zor olur. Yumurta konusunda soğru yapmışsın 1 yumurtanın beyazı içine sarısı dışına. Umarım dediğin gibi şeker paren dağılmaz. Sevgiler.

  8. ben biraz önce tarifi gördüm ve hemen yaptım. şimdi fırında bakalım çıkınca nasıl olacak? birşey sormak istiyorum. yuvarlarlayıp, hafifçe bastırdığım zaman çatlaklar oldu tamamen yuvarlak olmadı. acaba ben mi yanlış yaptım bilemiyorum. tarifin aynısını uyguladım. 3 bardağa yakında un koydum. yanıtlarsanız sevinirim.

    • Merhabalar deniz, hamurun normal biraz daha fazla yuvarlayıp bastırsaydın çatlama olmazdı ama olması önemli değil. Zaten pişerken çatlayacaklar. Hamur pişerken kabarıyor zaten. Şerbeti çekmesi için biraz daha yayvan ve çatlak olması iyi. Afiyet olsun.

      • ok hamuru bir dahaki sefere öyle yaparım. bir sorum daha olacak şerbetin tamamını çekmedi normalmi? ama tadı çok güzel oldu. şerbetin tadı da çok güzel oldu, çok tatlı olmadı.

        • Tatlıların tersini çevirerek daha fazla şerbet çekmesini sağlayabilirsin. Zaten yarına kadar neredeyse hepsini çekecek.

  9. Canım ellerine sağlık şekerpareyi bende çok seve
    rim.Fındık yağını çok merak ediyorum daha deneme
    dim öpüyorum canım…

  10. bişey soracağım…hem şerbet sıcak hemde şekerpareler sıcak…bişey olmaz değil mi?

  11. Sitenizin yeni görüntüsü çok hoş olmuş,tarifinizi de çok beğendim.Ellerinize sağlık

  12. merhaba! görünüm süper.. tarifi aldım, denediğimde haber veririm: başarılı oldum mu olmadım mı diye :)))

    sevgiler..

    parti duyurusunu yapıyorum bende sevgiler…

  13. nilayım süper olmuş ellerine sağlık
    tatlım ben bu sitenin yeni görüntüsüne alışamadım
    yada göz aşinalıgındanmıdır nedir buraya gelince sanki senin degilde başka bir siteye gelmişim gibi geliyor :))

    • Teşekkürler Sevilcim :) Halen üzerinde oynamalar yapıyoruz ama bazen ben de biraz yadırgamıyor değilim :) Çok dolu bir blog olsuğu için eski tasarımımız bizeyetmemeye başlamıştı. Sevgiler…

  14. Nilaycım tarif güzel.Birde sitenin yeni sunumu çok güzel olmuş.

    Bu arada buluşma günün yaklaştı :)

    Ben sitemde duyurunu bugün paylaşıyorum

    Öptüm :)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yorum Yapılan Tarifler +
Son Gezilen 5 Tarif +
  • Henüz tarif gezmediniz.

Malzemeye Göre Ara

Evinizdeki malzemeleri seçin, size tarif önerelim

Brokoli
Brokoli
Patates
Patates
Soğan
Soğan
Yumurta
Yumurta
Pirinç
Pirinç
Kıyma
Kıyma
Malzeme Ekle

Sizin İçin Seçtiklerimiz

“Şekerpare (Sıvıyağlı)” için 31 yanıt

  1. mutfak sırlarını sıkı takip ediyorum tüm tarifler çok güzel teşekkürler , şekerpareyi de denedim harika oldu …

  2. merhabalarr
    benim bi sorum olacak ben şekerparenin serbetini daha sonra döksem bi problem olurmu yola çıkacağız da. ve yolda serbet sıkıntı olabilir bize de. teşekkür ederim

  3. Tarifizinizi denedim guzel oldu ben extra yarım su bardağı irmik ilave ederek yaptım guzel oldu ve şerbetine 1 bardak su ve yarım su bardağı seker daha ilave ettim teşekkürler

  4. tarifinizle yaptim super oldu yalniz ben findik yagi degil aycicek yagi kullandim, vanilya ekledim, pudra sekerini azalttim ve unu goz kararimca koydum sonucta cok guzel oldu, tekrar cook tesekkurler :))

  5. merhabalar,

    bayram için şekerpare yapayım diye düşündüm.. bu tarifi irmikli yapmak istesem ne kadar irmik koymam gerekir???? cevap verirseniz çok mutlu olurum, bayrama da mis gibi bir tatlı yapıp hava atarım:)))))))))))))))))))))))

  6. şekerpareyi yaptım fakat dağıldı hamur gi oldu nasıl toplanır misafirlerim gelecek cevabı acil yazarsanız memnun olurum teşekkürler.

  7. sevgili nilay
    tarifi aynen yaptim fakat 1 avucta findik tozu ekledim hamurum cok parca parca oldu bende yarim brdk daha siviyag koydum 1de 2 yumurta demissin 1 inin sarisini surmek icin ayirdim beyazini hamura kattim..dogru mu yaptim? cok ufalanan 1 hamur oldu suan firindalar merakla ne cikacak diye bekliyorum hamur cok dagilan 1 hamur oldugu icin pisince hemen dedigin gibi serbetini koyunca dahada dagilir mi???
    cevabini bekliorum
    sevgiler

    • Merhabalar banucum aslında sıvıyağ yerine keşke 1 adet daha yumurta ekleseydin. Tarifte kuru malzeme miktarı özellikle fındık tozu arttığında toparlaması zor olur. Yumurta konusunda soğru yapmışsın 1 yumurtanın beyazı içine sarısı dışına. Umarım dediğin gibi şeker paren dağılmaz. Sevgiler.

  8. ben biraz önce tarifi gördüm ve hemen yaptım. şimdi fırında bakalım çıkınca nasıl olacak? birşey sormak istiyorum. yuvarlarlayıp, hafifçe bastırdığım zaman çatlaklar oldu tamamen yuvarlak olmadı. acaba ben mi yanlış yaptım bilemiyorum. tarifin aynısını uyguladım. 3 bardağa yakında un koydum. yanıtlarsanız sevinirim.

    • Merhabalar deniz, hamurun normal biraz daha fazla yuvarlayıp bastırsaydın çatlama olmazdı ama olması önemli değil. Zaten pişerken çatlayacaklar. Hamur pişerken kabarıyor zaten. Şerbeti çekmesi için biraz daha yayvan ve çatlak olması iyi. Afiyet olsun.

      • ok hamuru bir dahaki sefere öyle yaparım. bir sorum daha olacak şerbetin tamamını çekmedi normalmi? ama tadı çok güzel oldu. şerbetin tadı da çok güzel oldu, çok tatlı olmadı.

        • Tatlıların tersini çevirerek daha fazla şerbet çekmesini sağlayabilirsin. Zaten yarına kadar neredeyse hepsini çekecek.

  9. Canım ellerine sağlık şekerpareyi bende çok seve
    rim.Fındık yağını çok merak ediyorum daha deneme
    dim öpüyorum canım…

  10. bişey soracağım…hem şerbet sıcak hemde şekerpareler sıcak…bişey olmaz değil mi?

  11. Sitenizin yeni görüntüsü çok hoş olmuş,tarifinizi de çok beğendim.Ellerinize sağlık

  12. merhaba! görünüm süper.. tarifi aldım, denediğimde haber veririm: başarılı oldum mu olmadım mı diye :)))

    sevgiler..

    parti duyurusunu yapıyorum bende sevgiler…

  13. nilayım süper olmuş ellerine sağlık
    tatlım ben bu sitenin yeni görüntüsüne alışamadım
    yada göz aşinalıgındanmıdır nedir buraya gelince sanki senin degilde başka bir siteye gelmişim gibi geliyor :))

    • Teşekkürler Sevilcim :) Halen üzerinde oynamalar yapıyoruz ama bazen ben de biraz yadırgamıyor değilim :) Çok dolu bir blog olsuğu için eski tasarımımız bizeyetmemeye başlamıştı. Sevgiler…

  14. Nilaycım tarif güzel.Birde sitenin yeni sunumu çok güzel olmuş.

    Bu arada buluşma günün yaklaştı :)

    Ben sitemde duyurunu bugün paylaşıyorum

    Öptüm :)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Uygulamayı Ana Ekrana Ekle

Mutfak Sırları'na tek dokunuşla ulaşmak için telefonunun ana ekranına ekle.