Evdeki malzemeye göre ara!
EN TR
Macaron-Makaron nasıl yapılır ? Ayrıca size fikir verecek 92 yorum var. Tarifin püf noktaları, binlerce yemek tarifi ve daha fazlası... Türk etekli makaron, fıstıklı makaron, MACARON, macaron kursu, makaron, makaron yapımı, renkli makaron, temel macaron tarifi, Dünya Mutfakları

Macaron-Makaron

Yayın Tarihi: 29-04-2011
4 5 5 1

Bu hafta eşimle ufak bir ada kaçamağı yaptık. 2 gün sizlerden ayrı kalmamın sebebi bu :) Bolca mekan gezip çokça da fotoğraf çektik. Yakında Büyük Ada maceramızı paylaşacağım.

temel macaron tarifi

Yahu nereden çıktı bu macaron diyebilirsiniz. Bugün Chef’s İstanbul’un artık herkesçe bilinen Macaron kurslarından birine misafir oldum. Neşeli bir ortamda dillere destan macaron’un nasıl yapılacağına dair harika bilgiler alarak uyguladık.

Macaron bir çeşit kurabiye, acıbadem kurabiyesine çok benziyor ama daha yumuşak. İçine vişne, böğürtlen, portakal, limon aromaları katılarak renk renk ve boy boy yapılabiliyor. Renklendirmek için jel gıda boyası kullanılıyor.

Macaron yapımında gramaj ve tarife bağlı kalmak çok önemli. Bazen herşeyi tam tamına yapsanız bile sonuç hüsran olabiliyor.

Şimdi gelelim Macaron yapmanın Püf Noktalarına,

1- Tüm malzemeler oda sıcaklığında olmalı.
2- Mutlaka bir şeker derecesi kullanılmalı.
3- Merengin (yumurta akı) kıvamı kaşıkla kesilebilecek kadar katı olmalı.
4- Mereng hazırlanırken hep aynı yöne çırpılmalı.
5- Macaron yaparken oda sıcaklığı değişmemeli, mutfakta esinti olmamalı yoksa macaronlar çatlar.
6- Merengi ve kurabiyeleri yaparken kullandığınız ekipman kuru olmalı.
7- İç dolgusu için rengi ne kadar baskın olursa olsun taze meyve kullanılmamalı.
8- Renkli kremalar için fildişi küvertür kullanılmalı.
9- Su ve şeker karışımı 115 dereceye geldiğinde yumurta akı çırpılmaya başlanmalı, 118 dereceye gelince kar gibi olan merenge eklenmeli.

Bu güzel gün için Yağız Şef’e ve sevgili Emine’ye çok teşekkürler :) Fotoğrafları merak edenler tarifin altındaki albüme bakabilir. Sevgiler…

Kurabiye Malzemeleri:

125 gr pudra şekeri
125 gr toz badem
120 gr toz şeker
50 gr su
80 gr yumurta akı

Macaron-Makaron Tarifi Nasıl Yapılır?

1- Pudra şekeri ve toz bademi iyice karışıncaya kadar blendırdan geçirin. (Renkli yapmak isterseniz bu işlem bittikten sonra bir miktar gıda boyası ekleyin)
2- Toz şeker ve suyu cezve içinde 118 dereceye gelinceye kadar kaynatın.
3- Başka plastik ve kuru bir kap içinde yumurta akları kar gibi oluncaya kadar çırpın.
4- 118 dereceye gelen şerbeti yavaş yavaş (7-8 defada) kabaran yumurta beyazına yedirin.
5- Şerbetini yedirdiğiniz yumurta aklarını spatula yardımıyla toz badem ve pudra şekeri karışımına yedirin. (yumurta beyazını 2 ye bölerek yedirin).
6- Hazırladığınız makacaron hamurunu krema torbasına alın. Düz uç kullanarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye 2-3 cm lik aralıklarla sıkın.
7- 120 derece önceden ısıtılmış fırında 29 dakika pişirin. Pişen macaronları tepside soğumaya bırakın.

Krema malzemeleri:

100 gr bitter ya da fildişi küvertür çikolata
200 gr krema

Macaron-Makaron Tarifi Nasıl Yapılır?

1- Kremayı sos tenceresine alın. Kaynama noktasına gelinceye kadar ısıtın.
2- Kaynama noktasına gelen kremayı ocaktan alın ve kıyılmış çikolatayı ilave edin.
3- Pürüssüz bir çikolata sos elde edinceye kadar karıştırın ve koyulaşması için buzdolabına alarak 30 dakika kadar dinlendirin.

Macaronun birleştirilmesi:

1- Hazırladığınız kurabiyeleri spatula yardımıyla yağlı kağıttan ayırın ve eşleştirin.
2- Soğuyup koyulaşan kremayı krema torbasına alın. Kurabiyenin ortasına kremayı fotoğraftaki gibi sıkın.
3- Diğer kurabiyeyi kremanın üzerine hafifçe bastırın ve dairesel hareketlerle yayın.
4- Tüm kurabiyeler bitinceye kadar aynı işlemi uygulayın.

Not: Bu mazlemeler ile 20 macaron çıkıyor.

[nggallery id=29]

Mail Abonemiz Olun +

Yeni tarif ve duyurulardan anında haberdar olun!

Defterimdeki Tarifler +
Defteriniz bom boş :( Tariflerin altındaki butondan beğendiğiniz tarifleri defterinize ekleyerek saklayabilirsiniz :)
Yorumlar (92) +

Macaron-Makaron” için 92 yorum

  • 21 Mart 2018 tarihinde, saat 16:56
    Permalink

    Merhaba makaron tarifinizi birebir uyguladım sonuç harika oldu çooook teşekkür ediyorum sormak istediğim birşey var yardımcı olursanız sevinirim kakaolu yapmak istersem ölçüleri hangi oranda değiştirmem gerekiyor acaba

    Yanıtla
  • 10 Nisan 2015 tarihinde, saat 14:00
    Permalink

    merhaba ,bende kullanılan boyanın marka ve miktarını öğrenmek istiyorum
    ki biz de sizin gibi güzel renkli makaronlar yapabilelim :)

    Yanıtla
    • 13 Nisan 2015 tarihinde, saat 09:31
      Permalink

      Merhaba Meltem, miktar istediğin rengi alıncaya kadar azar azar eklemek suretiyle belirleniyor sıvı gıda boyası kullanacaksan 1 damla ile başlarsın. Çok uzun zaman oldu marayı malesef haztırlamıyorum ama pasta malzemeleri satan dükkanlardan alabilirsin.

      Yanıtla
  • 20 Aralık 2014 tarihinde, saat 00:12
    Permalink

    Benım 60 adet makaron cikarmam gerekiyor. Elimdeki olculerden birsey anlamadm. Yardim ederseniz sevinirim. Ve fırınım davul fırın kac dakika pişirmem gerekiyor?

    Yanıtla
    • 21 Aralık 2014 tarihinde, saat 19:40
      Permalink

      Malzesef davul fırında denem yapmadım. Ypan bir arkadaş varsa size yazacaktır. Sevgiler

      Yanıtla
  • 29 Ekim 2014 tarihinde, saat 15:14
    Permalink

    Ben henüz Macaron yapmayı denemedim, almam gereken mutfak malzemeleri ve pasta malzemeleri varmış.. yorumlarıda okudum. Fakat bazı şeyleri anlamadım.
    Malzemelerde: çiğ krema dan mı bahsediliyor, kutuda süt gibi olan, yoksa şu toz halinde olup sütle hazır hale getirilen krema dan mı?
    Görüntüde: eteklenmesi ne demek, bu galiba fırına göre, pişme süresi de değişiyor, fakat kenarları düz kalmayıp “pütür pütür” olunca “ben oldum” oluyor? :)
    Dolayısıyla renginin de böyle canlı kalması kullanılan jel gıda boyasına ve fırına bağlı aslında?
    Bu tarife göre yapıldığında, yağlı kağıt üzere döküldükten sonra, fırına koymadan önce ve fırından çıktıktan sonra beklemesi gerekiyor mu, yaklaşık ne kadar? Çünkü bu konuda da farklı yorumlar var..

    Yanıtla
    • 29 Ekim 2014 tarihinde, saat 22:59
      Permalink

      Merhaba aslında herşeyi doğru anlamışsın. Ben sorularını cevaplayayım.
      1- Kutuda süt gibi olan krema, süt kreması ya da çiğ krema da denir. Aklında olsun toz olan toz kremşanti.
      2- Eteklenmesi altının pütürlenip fotoğraftaki gibi kabarması.
      3- Fırın ve boya çok önemli.
      4- Min. 30 dk beklesin ama deneye deneye sizin ortamın bekleme süresini bulacaksınız.

      Yanıtla
  • 15 Ekim 2014 tarihinde, saat 20:32
    Permalink

    Macoronu dedalarca denedim bir türlü tutturamıyorum fırın turbo mu altust mü olmalı yardımcı olun lütfenn

    Yanıtla
  • 07 Ekim 2014 tarihinde, saat 19:56
    Permalink

    yalnız makaronları tepsiye sıktıktan sonra odada 15 dk kurumaya bırakın sonra fırına atın çatlayabilir

    Yanıtla
  • 25 Temmuz 2014 tarihinde, saat 23:19
    Permalink

    ben tarifinizi denedim şekli tam oldu eteklendi,çatlamadı pürüzsüz oldu ama içi çiğ kaldı dışı kabuk gibi oldu.ne yapmalıyım?

    Yanıtla
    • 25 Temmuz 2014 tarihinde, saat 23:46
      Permalink

      Merhabalar sevgili Ceren, macaronların içi hafif nemli olur. Kağıttan ayırmadan sabaha kadar dinlendir. İçi daha da kuruyacaktır. Sevgiler.

      Yanıtla
      • 09 Ağustos 2014 tarihinde, saat 14:02
        Permalink

        nilay hanım benim makaronlarım içi nemli değildi tamamen pişmemiş makaron hamuruydu.Ayrıca 20-25 dk kadar tutulması önerilmis ben o kadar tuttuğumda baya cıvık oluyor 1 saat beklettiğimdede kabuklu cıvık oluyor ne yapmalıyım

        Yanıtla
  • 23 Temmuz 2014 tarihinde, saat 01:42
    Permalink

    ben şerbet koyulmayan bir makaron tarifi denedim hatta birkaç kez denedim ama olmadı 5 defa denemişimdir şerbetli tarifleride çok gördüm ama derecem olmadığı için denemenin doğru olmayacağını karar verdim.ve pudra şekerinin de nişastasız olmasına dikkat edeceğim.Sonra bu tarifi deniycem.Paylaştığınız için teşekkürler içi çok pofidik gözüküyor.en sevdiğim:)deniycem şimdiden teşekkürler

    Yanıtla
  • 11 Mayıs 2014 tarihinde, saat 15:52
    Permalink

    80 gr yumurta akının ortalama kaç adet yumurtaya ve 120 gr toz şekerinde kaç su bardağına denk geldiğini yazarmısınız. teşekkürler..

    Yanıtla
  • 16 Şubat 2014 tarihinde, saat 00:15
    Permalink

    Ben başka bir siteden makaron denedim.İlk denememdi.Çok güzel oldu sadece 3 dk daha tutmalıydım..O tarifte su yoktu.Ocakta ısıtma olayı yoktu.Ayrıca üzerlerinin kuruması 2 saati buluyor.Eğer çatlama olayı için bu kısım önemliyse…Parmakla hafif kontrol yaptığınızda anlıyorsunuz…Benimkilerde çatlama olmadı:) Dediğim gibi fırına koymadan önce 2 saat beklediler dışarıda.

    Yanıtla
    • 21 Nisan 2014 tarihinde, saat 20:47
      Permalink

      tarifi bizimlede paylaşırmısınız yada sitenin linkini verebilir misiniz bende denemek istiyorum ama dereceymiş filan uğraşamam paylaşırsanız sevinirim .

      Yanıtla
  • 12 Şubat 2014 tarihinde, saat 09:36
    Permalink

    Makarolarımı renklendirmek için toz gıda boyası kullanıyorum ama pişince renkleri değişiyor.sizinkiler gibi güzel renkleri olmuyor.Ne yapmamı önerirsiniz.

    Yanıtla
    • 12 Şubat 2014 tarihinde, saat 13:17
      Permalink

      Jel gıda boyası kullanmanız daha fayladı olacaktır. Sevgiler

      Yanıtla
  • 16 Aralık 2013 tarihinde, saat 20:48
    Permalink

    Merhaba,internette okuduğum macaron tariflrrinden farklı olduğu için sizin tarifinizi denemek istiyorum ama çikolatalı veya kakaolu olarak bunun için tarifte ki değişim nasıl olmalıdır.

    Yanıtla
  • 14 Aralık 2013 tarihinde, saat 16:22
    Permalink

    öncelikle badem& şeker karışımı merenge çok dikkatli ve spatulayla tek yönde karıştırılmalı, kesinlikle macaronlar tepsiye sıkıldıktan sonra havaları alınması için tepsi yüzeye birkaç kez vurulmalı ve fırınlanmadan önce sıkılmış macaronlar normal oda derecesinde en az 20 dk üzeri kuruyana kadar bekletilmeli , bu macaronların çatlamasına engel olacaktır ,deneyin farkı göreceksiniz.

    Yanıtla
  • 23 Eylül 2013 tarihinde, saat 15:49
    Permalink

    pudra şekerinizin nişastasız olmalı yada nişasta oranı yüzde 2yi geçmemeli bu uyarıda benden olsun :)

    Yanıtla
  • 29 Haziran 2013 tarihinde, saat 11:08
    Permalink

    ben herşeyini harfi harfine yaptım kapıları bile kapattım ama benim makaronlar çatladı :( çok uğraşmıştım

    Yanıtla
  • 18 Mayıs 2013 tarihinde, saat 10:56
    Permalink

    Bu tarif baya zor evde yapım için bunu yapamayanlar için Carte d’Or’un hazır karışımı var onu alabilirler ama tabi evde yapım hep daha iyidir :)

    Yanıtla
  • 25 Nisan 2013 tarihinde, saat 01:10
    Permalink

    Mutfak derecesini nereden bulabiliriz acaba?

    Yanıtla
    • 25 Nisan 2013 tarihinde, saat 10:35
      Permalink

      Pasta malzemeleri satan dükkanlardan ve internet üzerinden satın alabilirsiniz.

      Yanıtla
  • 19 Nisan 2013 tarihinde, saat 11:17
    Permalink

    Makaronu çok lezzetli buluyorum ve ilk fırsatta deneyeceğim. Fakat o kadar çok teşkilatı var ki ciddi bir ön hazırlık istiyor. Öncelikle bir mikser, bir derece ve dereceli bir kap ihtiyacım var. Tabi malzemeleri saymıyorum bile. Şunun bir kolay versiyonu yok mu? Bekar biri evinde yapabilir mi?

    Yanıtla
  • 04 Nisan 2013 tarihinde, saat 13:27
    Permalink

    Çok güzel oldu yaşasın:) Buradakinin aynını yaptım. Ve uzunnn zamandır yapamadığım makaron sonunda fırfırlarıyla ve pürüzsüz yüzeyiyle karşımda. Ama 120 C de29 dk pişirince etekler çok net oluşmadı ve fırından çıkarınca çöktüler, sanırım benim fırınımdan kaynaklanıyor. İkinci tepsiyi 35 dk pişirdim. Çok daha güzel oldu.

    Çok teşekkür ederim.

    Yanıtla
    • 19 Haziran 2013 tarihinde, saat 10:48
      Permalink

      Merhaba, makaronları tepsiye sıktıktan sonra beklediniz mi? Üzerinde bir zar oluşması pişme anında eteklerin olması için çok gerekli.
      Ben fransız usulu ( su ve şekeri kaynatmadan ) tarifte anca 10 denememden sonra başarılı oldum. 165-170 derecede 9 dakika pişiriyorum.
      Ve ilk etekleri görünce çok sevindim.
      Bu tarif ile ilk denemede mi başardınız merak ettim..

      Yanıtla
  • 03 Nisan 2013 tarihinde, saat 19:32
    Permalink

    Merhaba:) Ben de makaron yapmayı 6 kez denedim. Bir iki kez tam bir felaket oldu :) Diğerlerinde de tadı güzel olsa da alt kısımlarındaki o fırfırlı görüntüyü bir türlü elde edemedim.Yalnızca en sonuncusunda eteklendirmeyi başardım ama bu sefer de üstü çatlak çatlak oldu. Üstleri neden çatlamış olabilir, bu konuda bilgi verebilirseniz çok sevinirim. Sevgiler… :)

    Yanıtla
    • 04 Nisan 2013 tarihinde, saat 13:29
      Permalink

      ben tam olarak buradaki tarifi yaptım, ama biraz daha fazla pişirdim. çok güzel oldu. Tam buradaki tarife uymanı tavsiye ederim. Ayrıca sıcaklığın 120 C olması çok önemli. Aynı tarifi 150-160 C de pişirdiğinde çatlaklar elde edeceksindir büyük ihitimalle.

      Yanıtla
  • 28 Mart 2013 tarihinde, saat 14:46
    Permalink

    merhaba ben 4 gundur macaron yapmaya calışıyorum olmuyo tutturamıyorum bi cok tarıf denedım ve şimdi sizin tarıfı denıcem ama bende seker derecesı yok nasıl olcak bılmıyorum bunun baska bı yolu varmı bıde butun tarıflerde 160 derecede pişirin denıyoror sızde 120 bunun bı sebebı varmı

    Yanıtla
    • 29 Mart 2013 tarihinde, saat 21:56
      Permalink

      Merhabalar Yasemin, öncelikle bu işi kuralına uygun yapmak istiyorsan bir şeker derecesi al derim. Diğer tarifleri bilmiyorum ama ben kursuna gidip yazıda da okuduğun gibi birebir hazırladım. Bu nedenle tarife baplı kalmanı öneririm. Sevgiler

      Yanıtla
  • 18 Şubat 2013 tarihinde, saat 14:44
    Permalink

    macaronları tepsiye dizdikten sonra pişmeden önce bekletme süresi var mı acaba?

    Yanıtla
    • 04 Nisan 2013 tarihinde, saat 13:30
      Permalink

      Evet. Eline yapışmayacak kadar bekletmelisin. Ortama bağlı. Kilimalı, ya da kaloriferli ise kısa olabilir; ama ben 1 saat beklettim:(

      Yanıtla
  • 17 Şubat 2013 tarihinde, saat 20:18
    Permalink

    Merhaba,

    Gıda boyası, toz mu, sıvı mı yoksa jel mi olmalı ?

    Yanıtla
    • 14 Nisan 2013 tarihinde, saat 09:41
      Permalink

      Üstte yazıyor ya jel gıda boyası diye onu görmemişsin herhalde :)

      Yanıtla
  • 10 Şubat 2013 tarihinde, saat 23:14
    Permalink

    merhabalar, benim sorum bademle ilgili bademin kabuklarını soyup kurutup öyle mi cekmemiz gerekiyor? teşekkürler

    Yanıtla
  • 05 Şubat 2013 tarihinde, saat 18:54
    Permalink

    i akşamlar bu makaronun tarifi warmı çok renkli çok güzel görünüyorlar:) biz ewde yapabilirmiyiz ki acaba:) cvp werirseniz şimdiden teşekkürler

    Yanıtla
    • 05 Şubat 2013 tarihinde, saat 20:07
      Permalink

      Merhaba Zeliha makaronun tarifi sayfada var, okuyabilirsin. Evde de yapılabilir ama biraz zorlayıcı bir tarif.

      Yanıtla
  • 15 Aralık 2012 tarihinde, saat 14:43
    Permalink

    Slm, cirparken robot la kesinlikle 2 Ci no calistirirsin ve icerisine 50g tereyag ayriyetden 25gr pudrasekeri koya bilirsiniz hem pütürlesmeyi Hemde topaklasmayi önlüyor

    Yanıtla
  • 04 Aralık 2012 tarihinde, saat 21:50
    Permalink

    çok saolun ben mutfak ögrencisiyim kitapta okudugumda hiç anlamamıstım ama sitenizdekini okuyunca yapmış gibi oldum elinize saglık iyki sizler gibiler var

    Yanıtla
  • 30 Kasım 2012 tarihinde, saat 17:18
    Permalink

    Merhaba:
    Ben truzim otelcilik aşçılık bölümü okuyorum badem yerine fındık kulanmamızda bir sakınca olurmu

    Yanıtla
  • 27 Kasım 2012 tarihinde, saat 01:33
    Permalink

    Merhaba:) görünce ben cevap vereyim dedim :) bademin içindeki yüksek yağ yüzünden böyle bir şey yasamanız normal. Robotta çekerken pudra şekerini de bademe ekleyerek yapın ki seker bademin yağının direk ortaya çıkmasını engelleyerek emsin. Bir de bademin tel süzgeçten geçebilecek kadar ince olması gerekiyor :)

    Yanıtla
  • 31 Ekim 2012 tarihinde, saat 14:19
    Permalink

    Merhabalar;
    Benim bir sorum olacak:
    File bademi robotta cektim fakat topak topak oldu. Bu sorunun bir geri dönüşümü var mıdır? Cevabınızı bekliyorum.

    Yanıtla
    • 04 Aralık 2012 tarihinde, saat 15:41
      Permalink

      cok cektın ıcın topak topak olmus az cek bı
      de robotun kuru olmasına dıkkat et

      Yanıtla
  • 10 Eylül 2012 tarihinde, saat 17:58
    Permalink

    merhaba..bende birçok kez denedim ama bazı problemler var..mesela üstünün pürüzsüz olmaması ve eteklenmemesi..120 derecede kaç dk pişiriyosunuz ve üzerlerinin kurumasını beklemedenmi pişiriyosunuz?

    Yanıtla
    • 05 Ekim 2012 tarihinde, saat 00:17
      Permalink

      Sosu için işlenmiş çikolata kullanmanız olumsuz sonuç doğuracaktır, kıvamı tutmayacaktır.Bu sebeple tarifte küvertür çikolata özellikle vurgulanmış ve makaronların üst yüzeylerinin pürüzsüz olabilmesi için yağlı kağıt üzerine belli aralıklarla sıktıktan sonra üzeri kabuk tutana kadar oda sıcaklığında bekletmek gerekiyor.Saygılar…

      Şef Tamer

      Yanıtla
  • 27 Ağustos 2012 tarihinde, saat 11:50
    Permalink

    merhaba.tarifinize bayıldım çok teşekkürler.fakat bir sorum olacak.arası içi vardiğiniz krema tarifinde 200 gr krema demişsiniz.bu ne tür bir krema?ben marketlerde satılan bildiğiniz süt kutusuna benzer olandan kullandım ama kıvamlı olmadı.acaba çikolatadan mı öyle oldu bilemedim.çikolatayı kuvertur kullanmadım çünkü.bilgilendirirseniz sevinirim sevigler.

    Yanıtla
    • 30 Eylül 2012 tarihinde, saat 15:26
      Permalink

      ewt bende o konuyu merak ettim krema marketlerde satılanlar olurmu acaba????

      Yanıtla
  • 09 Ağustos 2012 tarihinde, saat 17:06
    Permalink

    bitter ya da fildişi küvertür çikolatayı nerede bulabilirim?

    Yanıtla
    • 09 Ağustos 2012 tarihinde, saat 17:23
      Permalink

      Pasta malzemeleri satan dükkanlardan temin edebilirsiniz.

      Yanıtla
  • 03 Ağustos 2012 tarihinde, saat 22:58
    Permalink

    118 dereceye kac dakikada variliyor?

    Yanıtla
    • 25 Ağustos 2012 tarihinde, saat 16:48
      Permalink

      kullandıgın suyun nekadar oldugu ısıtıcının ne şiddetle yandıgı kabın boyutu bunlarınhepsi etkiler dogru sonuç için bu işler için kullanılan ısıtıcı alıcak ve kullanıcaksın :)

      Yanıtla
  • 28 Temmuz 2012 tarihinde, saat 03:00
    Permalink

    Makaronları hamur kıvamında tepsiye koyduktan sonra bekletmek gerekiyor mu? Bazı sitelerde 8-12 saat arası bekletilmeli yoksa çatlar yazmış

    Yanıtla
    • 28 Temmuz 2012 tarihinde, saat 10:53
      Permalink

      Merhaba Emre o sitelerin tarifi denediğini bile sanmıyorum genel olarak kopyala yapıtır yapıyorlar. Biz fırına vermeden bekletmedik.

      Yanıtla
  • 25 Temmuz 2012 tarihinde, saat 16:16
    Permalink

    merhaba,
    ben miktar ölçmekte sıkıntı yaşıyorum.
    mesela 30 gr şeker diyosunuz da nasıl ölçeceğim?

    Yanıtla
    • 25 Temmuz 2012 tarihinde, saat 16:54
      Permalink

      Merhabalar, macaron yapmak için mutlaka bir mutfak tartısı almanızı öneririm. Ama 2 yemek kaşığıda 30 gr kadar geliyor.

      Yanıtla
  • 23 Temmuz 2012 tarihinde, saat 00:55
    Permalink

    merhaba.. fotoğraflardaki makaronların içerisinde farklı kremalar var o krema tariflerini de paylaşabilir misiniz?

    Yanıtla
    • 23 Temmuz 2012 tarihinde, saat 09:52
      Permalink

      Merhabalar Merve, kremalar fildişi küvertür ile yapıldı içine sadece gıda boyası ve aroma katıldı. Verdiğim krema tarifini renklendirmen gıda boyası ve (vişne, muz vs)aroma katman yeterli.

      Yanıtla
  • 22 Haziran 2012 tarihinde, saat 19:24
    Permalink

    denemek isteyenler için carte dorun hazır makaron tozları var çok da güzel oluyor

    Yanıtla
  • 20 Haziran 2012 tarihinde, saat 22:44
    Permalink

    bu çok güzel ama çok zahmetli ve tariflerini anlatmak için çok güzel cümleler kullanılmıştır.o kadar güzel ki azımın suları aktı resmen:) ve bunu hazır alsak çok pahalı olur

    Yanıtla
  • 05 Mart 2012 tarihinde, saat 13:11
    Permalink

    Bu tarifi denedim hemde 5 kez fakat püf noktalarda bence bazı sıkıntılar var. Tarif malesef tutmuyor.Makaronları tepsiye döktünden sonra dışarıda bekletiyormusunuz?
    Fırının üflemesi hangi ayarda olmalı?
    :(

    Yanıtla
    • 05 Mart 2012 tarihinde, saat 19:44
      Permalink

      Merhabalar Lulu, yazdıklarımın haricinde ekstra hiç bir şey yapmadık. Makaronları pişirdiğimiz fırın turbo fırındı sanırım. Herhangi bir ekstra ayarı yoktu, 120 derecede ısıtıık ve pişirdik.

      Yanıtla
      • 08 Mart 2012 tarihinde, saat 13:28
        Permalink

        Bugün tekrardan deneyeceğim Nilaycık…Sonuçları haber veririm :)

        Yanıtla
  • 27 Şubat 2012 tarihinde, saat 21:49
    Permalink

    macaron kurabıyeye bayılırım aşçılık dönemlerımde ustam yapti ama onun yaptigi bildiginiz zencefilli kurabiye gibi taş oldu :)) ben denedım ama istedigimi elde edemedim bu tarif mantıklı ve güzele benziyor en kısa z amanda denicem tesekkurler :)

    Yanıtla
  • 16 Şubat 2012 tarihinde, saat 21:22
    Permalink

    Sevil hanım resimlere bakıp bakıp yutkunuyorum.Bende evde denemek istiyorum,badem unu ile pudra şekerinin hangi ölçülerde karıştıracağız?Küçük oğlum denemek için çok acele ediyor bademleri soydum kuruttum sizden cevap bekliyorum.Şimdiden teşekkürler.

    Yanıtla
  • 16 Şubat 2012 tarihinde, saat 13:08
    Permalink

    belki biraz geç olacak ama söylemeden de edemeyeceğim.
    Makaron’u çok severim heryerde de bulunmaz, bulunsa bile ben onlara makaron demem o ayrı konu da benim takıldığım konu hijyen, resimlerde gördüğüm kadarı ile hiç kimsede bone yok ( bana göre bu bir mutfağın olmazsa olmazı) ve ikincisi bazı resimlerde eldivenle çalışılmış bazılarında ise çıplak el ile, bu da çok çirkin bir görüntü oluşturuyor. Bir mutfakta herşeyin beyaz olması +hijyenik olması + düzenli olması = sağlık

    Yanıtla
    • 16 Şubat 2012 tarihinde, saat 14:04
      Permalink

      Sevil hanım imalat yapan bir mutfak olsaydı size hak verirdim. Ama burada yapılan makaronları insanlar kendi için yaptı. Ben eldiven takılmasını sevmiyorum ve el boyayıcı bir şey yoksa kesinlikle takmam.

      Yanıtla
  • 13 Şubat 2012 tarihinde, saat 20:47
    Permalink

    bilgiler için teşekkürler,denedim ve bence şan:) harika tuttu, ancak bir sorum/sorun var, ilki sizinkileirn renkleir muhteşem,benim kırmızılarımda sarılarımda fırından hafif renkleri kararmış çıkıyor, bu canlı renkleri korumanın tiyosu nedir,
    ikincisi fırfırlarım canı isteyince çıkıyor istemeyince çıkmıyor, fırfırın oluşması neye bağlı, ısıya mı ,şker oranına mı çok merak ediyorum,

    şimdiden teşekkürler ve sevgiler,

    Yanıtla
  • 01 Şubat 2012 tarihinde, saat 22:15
    Permalink

    Badem unu nerelerde bulunabilyor?

    Yanıtla
    • 11 Şubat 2012 tarihinde, saat 16:20
      Permalink

      eğer kahve öğütücün varsa bademleri öğütüp un haline getirebilirsin. badem unu heryerde olmuyor.

      Yanıtla
  • 23 Ocak 2012 tarihinde, saat 16:32
    Permalink

    Gülmeyin ama bn makaronu hayatımda hiç yiyemem yesemde yurtdışına çıkınca yerim diye düşünmüştm ama bunu mutlaka deniyeceğim size gerçektn çok teşekkür ederim…

    Yanıtla
  • 29 Aralık 2011 tarihinde, saat 21:59
    Permalink

    Kakaolu yapmak istiyorum, lütfen yardımcı olun…

    Yanıtla
  • 28 Aralık 2011 tarihinde, saat 23:00
    Permalink

    Bu gramajlar kac bardak su veya sekere denk geliyo

    Yanıtla
  • 10 Kasım 2011 tarihinde, saat 17:48
    Permalink

    denedim olmadı.sanırım sekere su katmak beyazı bozdu

    Yanıtla
  • 29 Ekim 2011 tarihinde, saat 21:59
    Permalink

    kakaolusunu tarifi varmı

    Yanıtla
  • 23 Eylül 2011 tarihinde, saat 12:26
    Permalink

    80 gr yumurta akını mutfak terazim olmadan nasıl ölçebilirim.Lütfen bana yardımcı olur musunuz?

    Yanıtla
    • 15 Ekim 2011 tarihinde, saat 15:43
      Permalink

      2 yumurta beyazi yeterli

      Yanıtla
  • 08 Ağustos 2011 tarihinde, saat 03:40
    Permalink

    bir şey sormak istiyorum acaba fildişi küvertür çikolata
    ne oluyor?

    Yanıtla
    • 08 Eylül 2011 tarihinde, saat 15:16
      Permalink

      İÇİNDE NORMAL ÇİKOLATAYA ORANLA DAHA FAZLA KAKAO YAĞI OLAN ÇİKOLATADIR.

      Yanıtla
  • 04 Temmuz 2011 tarihinde, saat 23:53
    Permalink

    çok heveslenmiştim makaron yapmak için ama baya zahmetli ve dikkat gerektiren bir çalışma gerektiriyormuş… :))

    Yanıtla
  • 04 Temmuz 2011 tarihinde, saat 18:53
    Permalink

    yumurta akının kaşıkla kesilebilecek kıvama gelmesi için sadece mikserle mi çırpılması lazım, el ile çırpıldığında da aynı sonucu verir mi?

    Yanıtla
  • 02 Mayıs 2011 tarihinde, saat 08:49
    Permalink

    walla ben pilavı tutturunca havalara uçuyorum.değil ki böyle birşey yapmak .hayal ötesi:(

    Yanıtla
    • 04 Ekim 2011 tarihinde, saat 08:41
      Permalink

      =)) hahaha, aynen =) ben, bişeylerin kıvamını tutturmak?!?

      Yanıtla
  • 02 Mayıs 2011 tarihinde, saat 06:24
    Permalink

    Haftasonu ben de ilk makaron denememi yaptım. Birinci tepsi başarılı sayılır, ama ikinci tepsiyi kakaolu yapmak istedim, sanırım eklediğim kakao – badem unu miktarını ayarlayamadığım için kakaolular olmadı. Olsun yeni denemeler yaparım. Sizin makaronlarda pek güzel renk renk, bir ustadan tüyolar almak önemliymiş yeni anladım :) Sevgiler…

    Yanıtla

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yorum Yapılan Tarifler +
Son Gezdiğiniz 5 Tarif +
  • Henüz tarif gezmediniz.

Macaron-Makaron” için 92 yorum

  • 21 Mart 2018 tarihinde, saat 16:56
    Permalink

    Merhaba makaron tarifinizi birebir uyguladım sonuç harika oldu çooook teşekkür ediyorum sormak istediğim birşey var yardımcı olursanız sevinirim kakaolu yapmak istersem ölçüleri hangi oranda değiştirmem gerekiyor acaba

    Yanıtla
  • 10 Nisan 2015 tarihinde, saat 14:00
    Permalink

    merhaba ,bende kullanılan boyanın marka ve miktarını öğrenmek istiyorum
    ki biz de sizin gibi güzel renkli makaronlar yapabilelim :)

    Yanıtla
    • 13 Nisan 2015 tarihinde, saat 09:31
      Permalink

      Merhaba Meltem, miktar istediğin rengi alıncaya kadar azar azar eklemek suretiyle belirleniyor sıvı gıda boyası kullanacaksan 1 damla ile başlarsın. Çok uzun zaman oldu marayı malesef haztırlamıyorum ama pasta malzemeleri satan dükkanlardan alabilirsin.

      Yanıtla
  • 20 Aralık 2014 tarihinde, saat 00:12
    Permalink

    Benım 60 adet makaron cikarmam gerekiyor. Elimdeki olculerden birsey anlamadm. Yardim ederseniz sevinirim. Ve fırınım davul fırın kac dakika pişirmem gerekiyor?

    Yanıtla
    • 21 Aralık 2014 tarihinde, saat 19:40
      Permalink

      Malzesef davul fırında denem yapmadım. Ypan bir arkadaş varsa size yazacaktır. Sevgiler

      Yanıtla
  • 29 Ekim 2014 tarihinde, saat 15:14
    Permalink

    Ben henüz Macaron yapmayı denemedim, almam gereken mutfak malzemeleri ve pasta malzemeleri varmış.. yorumlarıda okudum. Fakat bazı şeyleri anlamadım.
    Malzemelerde: çiğ krema dan mı bahsediliyor, kutuda süt gibi olan, yoksa şu toz halinde olup sütle hazır hale getirilen krema dan mı?
    Görüntüde: eteklenmesi ne demek, bu galiba fırına göre, pişme süresi de değişiyor, fakat kenarları düz kalmayıp “pütür pütür” olunca “ben oldum” oluyor? :)
    Dolayısıyla renginin de böyle canlı kalması kullanılan jel gıda boyasına ve fırına bağlı aslında?
    Bu tarife göre yapıldığında, yağlı kağıt üzere döküldükten sonra, fırına koymadan önce ve fırından çıktıktan sonra beklemesi gerekiyor mu, yaklaşık ne kadar? Çünkü bu konuda da farklı yorumlar var..

    Yanıtla
    • 29 Ekim 2014 tarihinde, saat 22:59
      Permalink

      Merhaba aslında herşeyi doğru anlamışsın. Ben sorularını cevaplayayım.
      1- Kutuda süt gibi olan krema, süt kreması ya da çiğ krema da denir. Aklında olsun toz olan toz kremşanti.
      2- Eteklenmesi altının pütürlenip fotoğraftaki gibi kabarması.
      3- Fırın ve boya çok önemli.
      4- Min. 30 dk beklesin ama deneye deneye sizin ortamın bekleme süresini bulacaksınız.

      Yanıtla
  • 15 Ekim 2014 tarihinde, saat 20:32
    Permalink

    Macoronu dedalarca denedim bir türlü tutturamıyorum fırın turbo mu altust mü olmalı yardımcı olun lütfenn

    Yanıtla
  • 07 Ekim 2014 tarihinde, saat 19:56
    Permalink

    yalnız makaronları tepsiye sıktıktan sonra odada 15 dk kurumaya bırakın sonra fırına atın çatlayabilir

    Yanıtla
  • 25 Temmuz 2014 tarihinde, saat 23:19
    Permalink

    ben tarifinizi denedim şekli tam oldu eteklendi,çatlamadı pürüzsüz oldu ama içi çiğ kaldı dışı kabuk gibi oldu.ne yapmalıyım?

    Yanıtla
    • 25 Temmuz 2014 tarihinde, saat 23:46
      Permalink

      Merhabalar sevgili Ceren, macaronların içi hafif nemli olur. Kağıttan ayırmadan sabaha kadar dinlendir. İçi daha da kuruyacaktır. Sevgiler.

      Yanıtla
      • 09 Ağustos 2014 tarihinde, saat 14:02
        Permalink

        nilay hanım benim makaronlarım içi nemli değildi tamamen pişmemiş makaron hamuruydu.Ayrıca 20-25 dk kadar tutulması önerilmis ben o kadar tuttuğumda baya cıvık oluyor 1 saat beklettiğimdede kabuklu cıvık oluyor ne yapmalıyım

        Yanıtla
  • 23 Temmuz 2014 tarihinde, saat 01:42
    Permalink

    ben şerbet koyulmayan bir makaron tarifi denedim hatta birkaç kez denedim ama olmadı 5 defa denemişimdir şerbetli tarifleride çok gördüm ama derecem olmadığı için denemenin doğru olmayacağını karar verdim.ve pudra şekerinin de nişastasız olmasına dikkat edeceğim.Sonra bu tarifi deniycem.Paylaştığınız için teşekkürler içi çok pofidik gözüküyor.en sevdiğim:)deniycem şimdiden teşekkürler

    Yanıtla
  • 11 Mayıs 2014 tarihinde, saat 15:52
    Permalink

    80 gr yumurta akının ortalama kaç adet yumurtaya ve 120 gr toz şekerinde kaç su bardağına denk geldiğini yazarmısınız. teşekkürler..

    Yanıtla
  • 16 Şubat 2014 tarihinde, saat 00:15
    Permalink

    Ben başka bir siteden makaron denedim.İlk denememdi.Çok güzel oldu sadece 3 dk daha tutmalıydım..O tarifte su yoktu.Ocakta ısıtma olayı yoktu.Ayrıca üzerlerinin kuruması 2 saati buluyor.Eğer çatlama olayı için bu kısım önemliyse…Parmakla hafif kontrol yaptığınızda anlıyorsunuz…Benimkilerde çatlama olmadı:) Dediğim gibi fırına koymadan önce 2 saat beklediler dışarıda.

    Yanıtla
    • 21 Nisan 2014 tarihinde, saat 20:47
      Permalink

      tarifi bizimlede paylaşırmısınız yada sitenin linkini verebilir misiniz bende denemek istiyorum ama dereceymiş filan uğraşamam paylaşırsanız sevinirim .

      Yanıtla
  • 12 Şubat 2014 tarihinde, saat 09:36
    Permalink

    Makarolarımı renklendirmek için toz gıda boyası kullanıyorum ama pişince renkleri değişiyor.sizinkiler gibi güzel renkleri olmuyor.Ne yapmamı önerirsiniz.

    Yanıtla
    • 12 Şubat 2014 tarihinde, saat 13:17
      Permalink

      Jel gıda boyası kullanmanız daha fayladı olacaktır. Sevgiler

      Yanıtla
  • 16 Aralık 2013 tarihinde, saat 20:48
    Permalink

    Merhaba,internette okuduğum macaron tariflrrinden farklı olduğu için sizin tarifinizi denemek istiyorum ama çikolatalı veya kakaolu olarak bunun için tarifte ki değişim nasıl olmalıdır.

    Yanıtla
  • 14 Aralık 2013 tarihinde, saat 16:22
    Permalink

    öncelikle badem& şeker karışımı merenge çok dikkatli ve spatulayla tek yönde karıştırılmalı, kesinlikle macaronlar tepsiye sıkıldıktan sonra havaları alınması için tepsi yüzeye birkaç kez vurulmalı ve fırınlanmadan önce sıkılmış macaronlar normal oda derecesinde en az 20 dk üzeri kuruyana kadar bekletilmeli , bu macaronların çatlamasına engel olacaktır ,deneyin farkı göreceksiniz.

    Yanıtla
  • 23 Eylül 2013 tarihinde, saat 15:49
    Permalink

    pudra şekerinizin nişastasız olmalı yada nişasta oranı yüzde 2yi geçmemeli bu uyarıda benden olsun :)

    Yanıtla
  • 29 Haziran 2013 tarihinde, saat 11:08
    Permalink

    ben herşeyini harfi harfine yaptım kapıları bile kapattım ama benim makaronlar çatladı :( çok uğraşmıştım

    Yanıtla
  • 18 Mayıs 2013 tarihinde, saat 10:56
    Permalink

    Bu tarif baya zor evde yapım için bunu yapamayanlar için Carte d’Or’un hazır karışımı var onu alabilirler ama tabi evde yapım hep daha iyidir :)

    Yanıtla
  • 25 Nisan 2013 tarihinde, saat 01:10
    Permalink

    Mutfak derecesini nereden bulabiliriz acaba?

    Yanıtla
    • 25 Nisan 2013 tarihinde, saat 10:35
      Permalink

      Pasta malzemeleri satan dükkanlardan ve internet üzerinden satın alabilirsiniz.

      Yanıtla
  • 19 Nisan 2013 tarihinde, saat 11:17
    Permalink

    Makaronu çok lezzetli buluyorum ve ilk fırsatta deneyeceğim. Fakat o kadar çok teşkilatı var ki ciddi bir ön hazırlık istiyor. Öncelikle bir mikser, bir derece ve dereceli bir kap ihtiyacım var. Tabi malzemeleri saymıyorum bile. Şunun bir kolay versiyonu yok mu? Bekar biri evinde yapabilir mi?

    Yanıtla
  • 04 Nisan 2013 tarihinde, saat 13:27
    Permalink

    Çok güzel oldu yaşasın:) Buradakinin aynını yaptım. Ve uzunnn zamandır yapamadığım makaron sonunda fırfırlarıyla ve pürüzsüz yüzeyiyle karşımda. Ama 120 C de29 dk pişirince etekler çok net oluşmadı ve fırından çıkarınca çöktüler, sanırım benim fırınımdan kaynaklanıyor. İkinci tepsiyi 35 dk pişirdim. Çok daha güzel oldu.

    Çok teşekkür ederim.

    Yanıtla
    • 19 Haziran 2013 tarihinde, saat 10:48
      Permalink

      Merhaba, makaronları tepsiye sıktıktan sonra beklediniz mi? Üzerinde bir zar oluşması pişme anında eteklerin olması için çok gerekli.
      Ben fransız usulu ( su ve şekeri kaynatmadan ) tarifte anca 10 denememden sonra başarılı oldum. 165-170 derecede 9 dakika pişiriyorum.
      Ve ilk etekleri görünce çok sevindim.
      Bu tarif ile ilk denemede mi başardınız merak ettim..

      Yanıtla
  • 03 Nisan 2013 tarihinde, saat 19:32
    Permalink

    Merhaba:) Ben de makaron yapmayı 6 kez denedim. Bir iki kez tam bir felaket oldu :) Diğerlerinde de tadı güzel olsa da alt kısımlarındaki o fırfırlı görüntüyü bir türlü elde edemedim.Yalnızca en sonuncusunda eteklendirmeyi başardım ama bu sefer de üstü çatlak çatlak oldu. Üstleri neden çatlamış olabilir, bu konuda bilgi verebilirseniz çok sevinirim. Sevgiler… :)

    Yanıtla
    • 04 Nisan 2013 tarihinde, saat 13:29
      Permalink

      ben tam olarak buradaki tarifi yaptım, ama biraz daha fazla pişirdim. çok güzel oldu. Tam buradaki tarife uymanı tavsiye ederim. Ayrıca sıcaklığın 120 C olması çok önemli. Aynı tarifi 150-160 C de pişirdiğinde çatlaklar elde edeceksindir büyük ihitimalle.

      Yanıtla
  • 28 Mart 2013 tarihinde, saat 14:46
    Permalink

    merhaba ben 4 gundur macaron yapmaya calışıyorum olmuyo tutturamıyorum bi cok tarıf denedım ve şimdi sizin tarıfı denıcem ama bende seker derecesı yok nasıl olcak bılmıyorum bunun baska bı yolu varmı bıde butun tarıflerde 160 derecede pişirin denıyoror sızde 120 bunun bı sebebı varmı

    Yanıtla
    • 29 Mart 2013 tarihinde, saat 21:56
      Permalink

      Merhabalar Yasemin, öncelikle bu işi kuralına uygun yapmak istiyorsan bir şeker derecesi al derim. Diğer tarifleri bilmiyorum ama ben kursuna gidip yazıda da okuduğun gibi birebir hazırladım. Bu nedenle tarife baplı kalmanı öneririm. Sevgiler

      Yanıtla
  • 18 Şubat 2013 tarihinde, saat 14:44
    Permalink

    macaronları tepsiye dizdikten sonra pişmeden önce bekletme süresi var mı acaba?

    Yanıtla
    • 04 Nisan 2013 tarihinde, saat 13:30
      Permalink

      Evet. Eline yapışmayacak kadar bekletmelisin. Ortama bağlı. Kilimalı, ya da kaloriferli ise kısa olabilir; ama ben 1 saat beklettim:(

      Yanıtla
  • 17 Şubat 2013 tarihinde, saat 20:18
    Permalink

    Merhaba,

    Gıda boyası, toz mu, sıvı mı yoksa jel mi olmalı ?

    Yanıtla
    • 14 Nisan 2013 tarihinde, saat 09:41
      Permalink

      Üstte yazıyor ya jel gıda boyası diye onu görmemişsin herhalde :)

      Yanıtla
  • 10 Şubat 2013 tarihinde, saat 23:14
    Permalink

    merhabalar, benim sorum bademle ilgili bademin kabuklarını soyup kurutup öyle mi cekmemiz gerekiyor? teşekkürler

    Yanıtla
  • 05 Şubat 2013 tarihinde, saat 18:54
    Permalink

    i akşamlar bu makaronun tarifi warmı çok renkli çok güzel görünüyorlar:) biz ewde yapabilirmiyiz ki acaba:) cvp werirseniz şimdiden teşekkürler

    Yanıtla
    • 05 Şubat 2013 tarihinde, saat 20:07
      Permalink

      Merhaba Zeliha makaronun tarifi sayfada var, okuyabilirsin. Evde de yapılabilir ama biraz zorlayıcı bir tarif.

      Yanıtla
  • 15 Aralık 2012 tarihinde, saat 14:43
    Permalink

    Slm, cirparken robot la kesinlikle 2 Ci no calistirirsin ve icerisine 50g tereyag ayriyetden 25gr pudrasekeri koya bilirsiniz hem pütürlesmeyi Hemde topaklasmayi önlüyor

    Yanıtla
  • 04 Aralık 2012 tarihinde, saat 21:50
    Permalink

    çok saolun ben mutfak ögrencisiyim kitapta okudugumda hiç anlamamıstım ama sitenizdekini okuyunca yapmış gibi oldum elinize saglık iyki sizler gibiler var

    Yanıtla
  • 30 Kasım 2012 tarihinde, saat 17:18
    Permalink

    Merhaba:
    Ben truzim otelcilik aşçılık bölümü okuyorum badem yerine fındık kulanmamızda bir sakınca olurmu

    Yanıtla
  • 27 Kasım 2012 tarihinde, saat 01:33
    Permalink

    Merhaba:) görünce ben cevap vereyim dedim :) bademin içindeki yüksek yağ yüzünden böyle bir şey yasamanız normal. Robotta çekerken pudra şekerini de bademe ekleyerek yapın ki seker bademin yağının direk ortaya çıkmasını engelleyerek emsin. Bir de bademin tel süzgeçten geçebilecek kadar ince olması gerekiyor :)

    Yanıtla
  • 31 Ekim 2012 tarihinde, saat 14:19
    Permalink

    Merhabalar;
    Benim bir sorum olacak:
    File bademi robotta cektim fakat topak topak oldu. Bu sorunun bir geri dönüşümü var mıdır? Cevabınızı bekliyorum.

    Yanıtla
    • 04 Aralık 2012 tarihinde, saat 15:41
      Permalink

      cok cektın ıcın topak topak olmus az cek bı
      de robotun kuru olmasına dıkkat et

      Yanıtla
  • 10 Eylül 2012 tarihinde, saat 17:58
    Permalink

    merhaba..bende birçok kez denedim ama bazı problemler var..mesela üstünün pürüzsüz olmaması ve eteklenmemesi..120 derecede kaç dk pişiriyosunuz ve üzerlerinin kurumasını beklemedenmi pişiriyosunuz?

    Yanıtla
    • 05 Ekim 2012 tarihinde, saat 00:17
      Permalink

      Sosu için işlenmiş çikolata kullanmanız olumsuz sonuç doğuracaktır, kıvamı tutmayacaktır.Bu sebeple tarifte küvertür çikolata özellikle vurgulanmış ve makaronların üst yüzeylerinin pürüzsüz olabilmesi için yağlı kağıt üzerine belli aralıklarla sıktıktan sonra üzeri kabuk tutana kadar oda sıcaklığında bekletmek gerekiyor.Saygılar…

      Şef Tamer

      Yanıtla
  • 27 Ağustos 2012 tarihinde, saat 11:50
    Permalink

    merhaba.tarifinize bayıldım çok teşekkürler.fakat bir sorum olacak.arası içi vardiğiniz krema tarifinde 200 gr krema demişsiniz.bu ne tür bir krema?ben marketlerde satılan bildiğiniz süt kutusuna benzer olandan kullandım ama kıvamlı olmadı.acaba çikolatadan mı öyle oldu bilemedim.çikolatayı kuvertur kullanmadım çünkü.bilgilendirirseniz sevinirim sevigler.

    Yanıtla
    • 30 Eylül 2012 tarihinde, saat 15:26
      Permalink

      ewt bende o konuyu merak ettim krema marketlerde satılanlar olurmu acaba????

      Yanıtla
  • 09 Ağustos 2012 tarihinde, saat 17:06
    Permalink

    bitter ya da fildişi küvertür çikolatayı nerede bulabilirim?

    Yanıtla
    • 09 Ağustos 2012 tarihinde, saat 17:23
      Permalink

      Pasta malzemeleri satan dükkanlardan temin edebilirsiniz.

      Yanıtla
  • 03 Ağustos 2012 tarihinde, saat 22:58
    Permalink

    118 dereceye kac dakikada variliyor?

    Yanıtla
    • 25 Ağustos 2012 tarihinde, saat 16:48
      Permalink

      kullandıgın suyun nekadar oldugu ısıtıcının ne şiddetle yandıgı kabın boyutu bunlarınhepsi etkiler dogru sonuç için bu işler için kullanılan ısıtıcı alıcak ve kullanıcaksın :)

      Yanıtla
  • 28 Temmuz 2012 tarihinde, saat 03:00
    Permalink

    Makaronları hamur kıvamında tepsiye koyduktan sonra bekletmek gerekiyor mu? Bazı sitelerde 8-12 saat arası bekletilmeli yoksa çatlar yazmış

    Yanıtla
    • 28 Temmuz 2012 tarihinde, saat 10:53
      Permalink

      Merhaba Emre o sitelerin tarifi denediğini bile sanmıyorum genel olarak kopyala yapıtır yapıyorlar. Biz fırına vermeden bekletmedik.

      Yanıtla
  • 25 Temmuz 2012 tarihinde, saat 16:16
    Permalink

    merhaba,
    ben miktar ölçmekte sıkıntı yaşıyorum.
    mesela 30 gr şeker diyosunuz da nasıl ölçeceğim?

    Yanıtla
    • 25 Temmuz 2012 tarihinde, saat 16:54
      Permalink

      Merhabalar, macaron yapmak için mutlaka bir mutfak tartısı almanızı öneririm. Ama 2 yemek kaşığıda 30 gr kadar geliyor.

      Yanıtla
  • 23 Temmuz 2012 tarihinde, saat 00:55
    Permalink

    merhaba.. fotoğraflardaki makaronların içerisinde farklı kremalar var o krema tariflerini de paylaşabilir misiniz?

    Yanıtla
    • 23 Temmuz 2012 tarihinde, saat 09:52
      Permalink

      Merhabalar Merve, kremalar fildişi küvertür ile yapıldı içine sadece gıda boyası ve aroma katıldı. Verdiğim krema tarifini renklendirmen gıda boyası ve (vişne, muz vs)aroma katman yeterli.

      Yanıtla
  • 22 Haziran 2012 tarihinde, saat 19:24
    Permalink

    denemek isteyenler için carte dorun hazır makaron tozları var çok da güzel oluyor

    Yanıtla
  • 20 Haziran 2012 tarihinde, saat 22:44
    Permalink

    bu çok güzel ama çok zahmetli ve tariflerini anlatmak için çok güzel cümleler kullanılmıştır.o kadar güzel ki azımın suları aktı resmen:) ve bunu hazır alsak çok pahalı olur

    Yanıtla
  • 05 Mart 2012 tarihinde, saat 13:11
    Permalink

    Bu tarifi denedim hemde 5 kez fakat püf noktalarda bence bazı sıkıntılar var. Tarif malesef tutmuyor.Makaronları tepsiye döktünden sonra dışarıda bekletiyormusunuz?
    Fırının üflemesi hangi ayarda olmalı?
    :(

    Yanıtla
    • 05 Mart 2012 tarihinde, saat 19:44
      Permalink

      Merhabalar Lulu, yazdıklarımın haricinde ekstra hiç bir şey yapmadık. Makaronları pişirdiğimiz fırın turbo fırındı sanırım. Herhangi bir ekstra ayarı yoktu, 120 derecede ısıtıık ve pişirdik.

      Yanıtla
      • 08 Mart 2012 tarihinde, saat 13:28
        Permalink

        Bugün tekrardan deneyeceğim Nilaycık…Sonuçları haber veririm :)

        Yanıtla
  • 27 Şubat 2012 tarihinde, saat 21:49
    Permalink

    macaron kurabıyeye bayılırım aşçılık dönemlerımde ustam yapti ama onun yaptigi bildiginiz zencefilli kurabiye gibi taş oldu :)) ben denedım ama istedigimi elde edemedim bu tarif mantıklı ve güzele benziyor en kısa z amanda denicem tesekkurler :)

    Yanıtla
  • 16 Şubat 2012 tarihinde, saat 21:22
    Permalink

    Sevil hanım resimlere bakıp bakıp yutkunuyorum.Bende evde denemek istiyorum,badem unu ile pudra şekerinin hangi ölçülerde karıştıracağız?Küçük oğlum denemek için çok acele ediyor bademleri soydum kuruttum sizden cevap bekliyorum.Şimdiden teşekkürler.

    Yanıtla
  • 16 Şubat 2012 tarihinde, saat 13:08
    Permalink

    belki biraz geç olacak ama söylemeden de edemeyeceğim.
    Makaron’u çok severim heryerde de bulunmaz, bulunsa bile ben onlara makaron demem o ayrı konu da benim takıldığım konu hijyen, resimlerde gördüğüm kadarı ile hiç kimsede bone yok ( bana göre bu bir mutfağın olmazsa olmazı) ve ikincisi bazı resimlerde eldivenle çalışılmış bazılarında ise çıplak el ile, bu da çok çirkin bir görüntü oluşturuyor. Bir mutfakta herşeyin beyaz olması +hijyenik olması + düzenli olması = sağlık

    Yanıtla
    • 16 Şubat 2012 tarihinde, saat 14:04
      Permalink

      Sevil hanım imalat yapan bir mutfak olsaydı size hak verirdim. Ama burada yapılan makaronları insanlar kendi için yaptı. Ben eldiven takılmasını sevmiyorum ve el boyayıcı bir şey yoksa kesinlikle takmam.

      Yanıtla
  • 13 Şubat 2012 tarihinde, saat 20:47
    Permalink

    bilgiler için teşekkürler,denedim ve bence şan:) harika tuttu, ancak bir sorum/sorun var, ilki sizinkileirn renkleir muhteşem,benim kırmızılarımda sarılarımda fırından hafif renkleri kararmış çıkıyor, bu canlı renkleri korumanın tiyosu nedir,
    ikincisi fırfırlarım canı isteyince çıkıyor istemeyince çıkmıyor, fırfırın oluşması neye bağlı, ısıya mı ,şker oranına mı çok merak ediyorum,

    şimdiden teşekkürler ve sevgiler,

    Yanıtla
  • 01 Şubat 2012 tarihinde, saat 22:15
    Permalink

    Badem unu nerelerde bulunabilyor?

    Yanıtla
    • 11 Şubat 2012 tarihinde, saat 16:20
      Permalink

      eğer kahve öğütücün varsa bademleri öğütüp un haline getirebilirsin. badem unu heryerde olmuyor.

      Yanıtla
  • 23 Ocak 2012 tarihinde, saat 16:32
    Permalink

    Gülmeyin ama bn makaronu hayatımda hiç yiyemem yesemde yurtdışına çıkınca yerim diye düşünmüştm ama bunu mutlaka deniyeceğim size gerçektn çok teşekkür ederim…

    Yanıtla
  • 29 Aralık 2011 tarihinde, saat 21:59
    Permalink

    Kakaolu yapmak istiyorum, lütfen yardımcı olun…

    Yanıtla
  • 28 Aralık 2011 tarihinde, saat 23:00
    Permalink

    Bu gramajlar kac bardak su veya sekere denk geliyo

    Yanıtla
  • 10 Kasım 2011 tarihinde, saat 17:48
    Permalink

    denedim olmadı.sanırım sekere su katmak beyazı bozdu

    Yanıtla
  • 29 Ekim 2011 tarihinde, saat 21:59
    Permalink

    kakaolusunu tarifi varmı

    Yanıtla
  • 23 Eylül 2011 tarihinde, saat 12:26
    Permalink

    80 gr yumurta akını mutfak terazim olmadan nasıl ölçebilirim.Lütfen bana yardımcı olur musunuz?

    Yanıtla
    • 15 Ekim 2011 tarihinde, saat 15:43
      Permalink

      2 yumurta beyazi yeterli

      Yanıtla
  • 08 Ağustos 2011 tarihinde, saat 03:40
    Permalink

    bir şey sormak istiyorum acaba fildişi küvertür çikolata
    ne oluyor?

    Yanıtla
    • 08 Eylül 2011 tarihinde, saat 15:16
      Permalink

      İÇİNDE NORMAL ÇİKOLATAYA ORANLA DAHA FAZLA KAKAO YAĞI OLAN ÇİKOLATADIR.

      Yanıtla
  • 04 Temmuz 2011 tarihinde, saat 23:53
    Permalink

    çok heveslenmiştim makaron yapmak için ama baya zahmetli ve dikkat gerektiren bir çalışma gerektiriyormuş… :))

    Yanıtla
  • 04 Temmuz 2011 tarihinde, saat 18:53
    Permalink

    yumurta akının kaşıkla kesilebilecek kıvama gelmesi için sadece mikserle mi çırpılması lazım, el ile çırpıldığında da aynı sonucu verir mi?

    Yanıtla
  • 02 Mayıs 2011 tarihinde, saat 08:49
    Permalink

    walla ben pilavı tutturunca havalara uçuyorum.değil ki böyle birşey yapmak .hayal ötesi:(

    Yanıtla
    • 04 Ekim 2011 tarihinde, saat 08:41
      Permalink

      =)) hahaha, aynen =) ben, bişeylerin kıvamını tutturmak?!?

      Yanıtla
  • 02 Mayıs 2011 tarihinde, saat 06:24
    Permalink

    Haftasonu ben de ilk makaron denememi yaptım. Birinci tepsi başarılı sayılır, ama ikinci tepsiyi kakaolu yapmak istedim, sanırım eklediğim kakao – badem unu miktarını ayarlayamadığım için kakaolular olmadı. Olsun yeni denemeler yaparım. Sizin makaronlarda pek güzel renk renk, bir ustadan tüyolar almak önemliymiş yeni anladım :) Sevgiler…

    Yanıtla

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir