Elma kabuÄŸu mucizesi!
Haberler | Nilay | Kasım 11, 2008 |ABD’de elma kabuğundaki ’triterpenoids’ adlı maddenin, laboratuvar ortamında kanser hücrelerinin çoğalmasını engellediği veya öldürdüğü tespit etti.
Mucize maddenin ismi ‘Triterpenoids’
Selçuk Üniversitesi Meram Tıp Fakültesi Deneysel AraÅŸtırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Hakkı Gökbel, ABD’de elma kabuÄŸundaki ‘triterpenoids’ adlı maddenin, laboratuvar ortamında kanser hücrelerinin çoÄŸalmasını engellediÄŸi veya öldürdüğünün tespit edildiÄŸini söyledi.
Düzenli olarak tüketilmeli
Gökbel, yaptığı açıklamada, elmanın sağlıklı yaşam için vazgeçilmez meyvelerden olduğunu, ülkemizin hemen hemen her yerinde bol miktarda yetişen elmanın düzenli olarak tüketilmesinin, sağlık açısından yarar sağlayacağını ifade etti.
Çalışmalar sürüyor
Prof. Dr. Gökbel, elmanın, sağlık açısından bugüne kadar bilinmeyen yararlarının öğrenilmesi ve özellikle çağın neredeyse en önemli sağlık sorunu haline gelen kanserle mücadelede kullanılabilirliğinin tespit edilmesi için gelişmiş ülkelerde çalışmalarının sürdüğünü anlattı.
Elma mucizesi
Gökbel, ABD’nin saygın üniversitelerinden Cornell Üniversitesi araştırmacılarının, elma kabuğundaki ’triterpenoids’ adlı maddenin, laboratuvar ortamında kanser hücrelerinin çoğalmasını engellediği veya öldürdüğünü tespit ettiğini vurguladı.
Karaciğer ve kalın bağırsak için bire bir
Özellikle karaciÄŸer kanseri, kalın barsak kanseri ve göğüs kanserine karşı koruyucu etkiye sahip olan elmanın bu özelliÄŸinin, elma kabuÄŸundan izole edilen “triterpenoids” adı verilen maddeden dolayı olabileceÄŸinin bilimsel çalışmalarda ortaya konulduÄŸunu anlatan Gökbel, “Daha önce yapılan çalışmalarda elmanın, farelerde meme tümörüne karşı etkili olduÄŸu ortaya çıkmıştı. Bu son çalışma, etkili bir kanser ilacı üretmeye yönelik bir adım sayılabilir” dedi.
Sağlık kalemi yüksek
Gökbel, ülkemizde her yıl 150 bin kiÅŸinin kanser hastalığına yakalandığını, kanserli hastaların tedavisinin saÄŸlık harcamaları içinde büyük bir yer tuttuÄŸunu belirtti. Kanser vakalarının artmasındaki ana sebeplerden birinin saÄŸlıksız beslenme olduÄŸunu ifade eden Prof. Dr. Gökbel, ÅŸunları kaydetti: “Özellikle meyve ve sebze tüketme alışkanlığının yeterli olmamasının da kanser vakalarının artışında bir etken olduÄŸu söylenebilir. Akdeniz tipi beslenme, pek çok bilim adamına göre en saÄŸlıklı beslenme tarzlarından biridir. Akdeniz tipi diyetin en önemli özelliÄŸi, sebze ve meyve yönünden zengin olmasıdır. Kanserden korunmak için Akdeniz tipi beslenmenin ana ögesi olan sebze ve meyvenin bol miktarda tüketilmesi konusunda toplum teÅŸvik edilmeli, bilinçlendirilmelidir.”
Bolca tüketilmesi için…
Gökbel, ayrıca okullarda meyve, salata ve süt gibi gıdaların öğrenciler tarafından bol miktarda tüketilmesini sağlayacak çalışmalar yapılmasına ihtiyaç duyulduğunu sözlerine ekledi.
Yasal Uyarı: Mutfak Sırları internet sitelerinde yayınlanan yazılar, fotoğraflar ve yemek tariflerinin tüm hakları Mutfak Sırları Tescili altındadır. Kaynak gösterilerek dahi yazının, fotoğrafın veya tarifin tamamı izin alınmaksızın kullanılamaz. Sadece alıntı yapılan tarif veya yazının bir bölümü, alıntı yapılan tarife/yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

